Toon posts:

Welke wandlamp (buiten) aan te sluiten vanuit lasdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb in mijn tuin een berging, voorzien van elektriciteit. Degene die de berging heeft gezet heeft aan de achterkant (uitkomend bij een donker steegje) een lasdoos uit laten komen, en heeft daarna netjes alles (na)geïsoleerd.

Ik zou graag willen weten of er een wandlamp bestaat (minimaal IP44), die makkelijk via die lasdoos aan te sluiten is, zonder door de aangebrachte isolatie vanuit binnen naar buiten te moeten boren.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een wandlamp die je vanuit de "zijkant" (of onderkant) kunt voeden ipv met een stroompunt via de achterkant van het armatuur.

Ik heb de Bull Eye al gevonden en besteld. Daar zit namelijk aan de zijkant een gat in waar je een XMVK-kabel doorheen kunt trekken, het armatuur in.

Maar deze heb ik ook weer teruggestuurd, omdat daar geen fatsoenlijke E27-lamp in past. Zelfs mijn kleinste lamp is of te lang of te dik, en ik wil er graag een Hue-lamp in doen, dus ik heb in feite een groter armatuur nodig.

Kortom, volgens mij moet ik iets hebben wat aan de volgende eisen voldoet:
- IPx4 of hoger
- E27 (E14 kan ook, maar liever E27 ivm meer lichtopbrengst)
- Makkelijk via de zijkant aan de sluiten
- Groot genoeg voor een Hue E27 bulb

Echter is deze Bull-Eye zo'n beetje de enige die aan mijn derde criterium lijkt te voldoen:

Alle andere armaturen zijn (standaard) daar niet voor geschikt lijkt me?

Zou ik eventueel zo'n type lamp kunnen kopen en een gat kunnen boren aan de onderkant van het kunststof, om daar de installatiedraad doorheen te trekken, zonder dat dit problemen gaan opleveren met de waterdichtheid?

Heeft iemand nog andere/beter ideeën? Het mag niet in de papieren gaan lopen, maar de looks van de lamp zijn ook niet belangrijk.

[Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-03-2021 23:45]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Beste antwoord (via HarmoniousVibe op 23-03-2021 17:26)

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:25
Te zien aan de lamp in TS is 'mooi' niet direct een criterium, in welk geval, goedkoop en bestand tegen een verdwaalde voetbal e.d.:

https://www.sandervunderi...rmatuur-slagvast-wit.html

(ook in zwart)

Een metaalboortje is je vriend als er nog geen gaten zitten waar je die hebben wilt.

[Voor 22% gewijzigd door Wilke op 23-03-2021 09:20]

PV

Alle reacties

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:57
Nog even een update. De lamp aangeraden door @Wilke is inmiddels aangeschaft en draait al een paar dagen "als een zonnetje". Erg bedankt!

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee