Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

1 string of 2 strings SMA tripower 8.0

Pagina: 1
Acties:

• Enric0
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 04-08 23:30
top ja was net ook al even bezig met sunny, en automatisch koos die zelf voor de 8kw omvormer.
Het plan was idd zelf 22 panelen aan te schaffen en die andere 2 apart, en dan van de 22 de btw terugvragen.

bedankt voor de info.

Zat ik alleen nog even met een andere vraag.
Heb die betonvoeten aangeschaft van 7 graden, maar moeten die geaard worden?
De voeten zelf.

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:03
Weet iemand of je deze 2,1m lange Longi panelen wel alleen aan de korte kant mag/kan ondersteunen/vastklemmen?

Want volgens dit document op pagina 16 volgens mij niet (laatste kolom).

[Voor 3% gewijzigd door Rouske op 24-03-2021 12:01]

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:03
Enric0 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:13:
Paneel zal het wel houden toch? Op de betonvoeten.
Ze liggen ook per 30 op een pallet.
Zie op het forum ook foto's van yingli Panelen op betonvoeten die zijn ook 2 meter +.

Maar busscherski jij zou het helemaal vol leggen 24 stuks?
Ja, op de pallet liggen ze allemaal met alleen belasting op de frames, zonder een belasting op het glas.
handleiding zegt mag niet, dus op eigen risico dan en straks niet huilen als er 20+cm sneeuw op heeft gelegen en ze krom/gebarsten zijn... en je geen garantie krijgt.

Of ze dan in portrait plaatsen met extra betonnenvoeten.

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Enric0
Beter laat dan nooit nog wat foto's van het resultaat.
Uiteindelijk 22 panelen (longi 450wp) gemonteerd op de betonvoeten 7 graden,daarbij gebruik gemaakt van de evo clickfit frames en de panelen in portrait gemonteerd.
Omvormer SMA tripower 8.0 , uit de praktijk blijkt dat ik weinig last ervaar van de schaduw van de schoorstenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:04
Mooie plaatjes!

Zie ik het goed dat de kabels helemaal rond lopen?
Creëer je dan geen grote inductielus?
https://www.zonnefabriek.nl/faq/inductielus-zonnepanelen/

Of speelt dat pas bij grotere systemen/oppervlaktes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enric0
Nee dat klopt niet, heb 2 aparte strings gelegd.
Het lijkt alsof die rond lopen maar die andere kabel is me aarde kabel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True