Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:30
Waar je wel rekening mee moet houden is mogelijk een veel hoger energie verbruik (2,5x zoveel met dual 290x t.o.v. 5700XT?), en zal ook wel heel wat warmte en geluid voortbrengen zo'n opzet.
Misschien financieel aantrekkelijk, maar of het dat ook waard is?

• Notenkraker20
  • Registratie: februari 2021
  • Niet online
Ik zou er niet aan beginnen, alleen al vanwege microstuttering, beroerde (of zelfs negatieve) schaling en een enorm stroomverbruik.
Het zijn oude stroomslurpers waar in het begin ook mee gemined werd, ze kunnen derhalve ook elk moment het loodje leggen (raad eens waarom er weinig reference modellen meer in omloop zijn ;) ) en dan zit je met niks.

350 is nooit een realistische prijs geweest voor een RX580, laat je niet gek maken door scalpers. Een 1060 6GB / RX580 8GB mag gewoon niet meer dan 200 euro kosten.
350 is duurder dan wat ze ooi nieuw hebben gekost.

Voor die 350 koop ik toch veel liever een enkele GTX1080, deze zitten nog redelijk dicht bij de pre-scalpers prijs.

[Voor 6% gewijzigd door Notenkraker20 op 18-03-2021 13:57]

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 29-07 00:08
Notenkraker20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:56:
Ik zou er niet aan beginnen, alleen al vanwege microstuttering, beroerde (of zelfs negatieve) schaling en een enorm stroomverbruik.
Het zijn oude stroomslurpers waar in het begin ook mee gemined werd, ze kunnen derhalve ook elk moment het loodje leggen (raad eens waarom er weinig reference modellen meer in omloop zijn ;) ) en dan zit je met niks.

350 is nooit een realistische prijs geweest voor een RX580, laat je niet gek maken door scalpers. Een 1060 6GB / RX580 8GB mag gewoon niet meer dan 200 euro kosten.
350 is duurder dan wat ze ooi nieuw hebben gekost.

Voor die 350 koop ik toch veel liever een enkele GTX1080, deze zitten nog redelijk dicht bij de pre-scalpers prijs.
Een GTX 1080 gaat nu voor 500 euro, geen 350 (https://tweakers.net/vide...SWJeYoWUUrWVpYGirF1tbWAgA).

Verder heeft nieuwprijs weinig te maken met de verkoopprijs op dit moment. Die kaarten kunnen rendabel ETH minen dus zijn gegeerd. 4GB kaarten zoals de R9 290 kunnen geen ETH meer minen dus zijn minder gegeerd.

Het zijn ook niet allemaal "scalpers", veel verkopers willen gewoon een nieuwe kaart kopen, moeten daar ook honderden euro's meer voor neertellen, en willen dat compenseren. Niet dat ik het hun gun, ze zijn deel van het probleem, Ik hoop dat wie 1000+ euro voor een RTX 3070 neertelt, zijn GTX 1070 niet verkocht krijg voor 500 euro, helaas lukt dat bljkbaar wel. Maar het woord scalper klopt hier ook niet echt, dat gaat meer over in het groot opkopen om met winst te verkopen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True