Vraag

• Nergenss
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 09-05 16:27
hi,

Ik ben geïnteresseerd in een ultrawide beeldscherm alleen begrijp ik de technische gegevens van deze schermen niet zo goed. Op de specs geeft die aan dat dit scherm 4k is, maar het heeft een resolutie van 4840x1200. Betekend dit dat die niet over het hele beeld 4k is? Want een 4k scherm hoort toch 4840x2160p te zijn?

Het betreft dit scherm:
ASUS ROG STRIX Curved XG43VQ
https://www.coolblue.nl/product/857348/asus-rog-strix-curved-xg43vq.html

Alle reacties

• Nergenss
Mijn huidige monitor is 32 inch 16:9 3840x2160. Dit is dus gewoon een standaard 4k scherm. Ik begrijp nog steeds niet goed of ik hetzelfde beeld krijg bij deze ultrawide scherm met 3840x1200 pixels. als 2160p horizontaal 4k is dan verwacht ik dat bij een ultrawide scherm die horizontaal ook langer is meer pixels dus 2160p + horizontaal om hetzelfde beeldkwaliteit te krijgen.

Of klopt dit technisch helemaal niet?

• Nergenss
Het scherm is groter in de breedte maar heeft evenveel pixels, dat is raar je zou dan denken dat je meer moeite hebt om een breder scherm op te vullen met al die extra pixels.

• Nergenss
Dus nog een keer voor de duidelijkheid, een scherm moet altijd 2160p horizontaal zijn om 4k resolutie te hebben ongeacht de breedde van het scherm? Anders kan die niet 4k zijn?

• Nergenss
Dan bestaat er nog geen UHD ultrawide schermen, ik kan ze nergens vinden na 34 inch..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee