Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Webhosting / Server advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Waarom zou je jezelf die ellende op de hals halen? Neem gewoon een reseller shared hosting, of - beter nog - laat je klant gewoon bij een hoster van jouw keuze zelf een abonnement afsluiten en verkoop alleen de uren die je aan bouwen en inrichten kwijt bent. Bij beide iig geen gedoe met backups, server-configuratie, server-downtime etc.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:55

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Christiaan.G schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:29:

@AW_Bos ik kan begrijpen dat er een strak back-up plan moet zijn, is het niet zo dat backups eventueel naar een server met normale HHDs kan worden geschreven? Of is dat gewoonweg niet haalbaar? Gewone harde schijven kosten namelijk vaak niet veel geld en ik weet dat er aanbieders zijn die zich richten op voornamelijk puur opslag.
HDD's lijken mij prima hiervoor, SSD zal wel sneller zijn.
Maar houd je bij voorkeur aan de 3-2-1 regel voor backups:
* Maak 3 kopieën van je belangrijkste data
* Bewaar deze back-ups op minstens 2 verschillende media
* Zorg voor 1 kopie buiten de deur
@AW_Bos 5.000 klanten klinkt inderdaad als een heleboel maar wat zijn 5.000 klanten op een land met 18 miljoen mensen?
Waar ga je die klanten vandaan halen? Die vergelijking met 18 miljoen mensen vind ik krom, want niet elke persoon heeft behoefte een eigen website met hosting. En hoe ga je concurreren met de grotere hostingbedrijven? Als je begin 2000 met een plan voor 5.000 klanten kwam, had ik dat geloofd. Maar met hun messcherpe prijzen in de concurrentie (die stijgen wel, met dank aan TWS :P) zul je echt moeite moeten doen om aan 5.000 te komen.

En nog een tip:
Zoek personeel voor je zaak. Stel dat jij afwezig bent en je server valt uit. Dan moet je dit in no-time weer fixxen. Boze klanten wil je zeker niet hebben. Tenzij je met een resellerpakket begint, bij een bestaande hosting. Dan hoef je alleen de administratie en de domein-setup voor je klanten te beheren.

[Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2021 23:50]

Waar ga je heen?

• MarcoMan21
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-07 16:50
*knip*
HKLM_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:22:
[...]

Alles op 1 server draaien is niet echt een strak plan... wat als die server snachts op halve wege de dag denkt doei ik stop er mee? Dan is het bedrijf van TS dus meerdere dagen down. Als je het zelf gaat hosten heb je i.i.g redundancy nodig met 2 of 3 servers.
Dat is correct dit heb ik ook niet vermeld. Ik benoemde alleen de kosten per server

[Voor 18% gewijzigd door rens-br op 18-03-2021 09:11]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True