Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Webhosting / Server advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Christiaan.G
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 30-04 11:47
Hallo lezers,

Graag zou ik wat advies van jullie ontvangen m.b.t webhosting.

Mijn vraag is als volgt: Voorheen ben ik al een actief geweest in het maken van websites en hierbij deed ik ook aan webhosting en domeinnaamregistratie. In eerste instantie maakte ik hier gebruik van meerdere VPS servers van Hostnet en later een grotere server van Hetzner.

Echter heb ik dit toen der tijd uit eindelijk gestaakt en ben ik wat anders gaan doen.

Nu in 2021 wil ik mijn diensten weer oppakken en er weer volop tegenaan. Voor mijn bedrijfje welke nog op te richten is wil zo een 5.000 klanten hosten. Mijn plan is om de klanten voor het eerste jaar gratis webhosting te bieden indien zij een website door mij laten maken.

Waar ik advies bij nodig heb is het volgende: Voornamelijk zullen de websites "huis, tuin en keuken" websites betreffen. Eenvoudige WordPress websites van MKB'ers of particulieren.

Ik heb dan ook in gedachten om per gebruiker 4 GB aan schijfruimte beschikbaar te stellen.

Ervaring leert dat de gemiddelde gebruiker nog geen GB gebruikte. (dit kan ik opmaken uit mijn vorige periode als webdesigner in deze klasse.)

Ik wil mijn klanten goede webhosting bieden en niet te veel inleveren op kwaliteit of prestaties. Een blije klant is immers een klant die verlengd en dus na 1 jaar een betalende webhosting klant.

Ik had een budget van € 500 per maand (excl. btw) in gedachten voor de server. +/-

Ik heb zelf een beetje rondgekeken maar kom nergens een geschikt pakket o.i.d tegen. Rekening houdende met backups, SSD schijven en redelijke prestaties. Ook heb ik gekeken naar de aanschaf van een tweedehandse server en deze dan te stationeren in een datacenter, echter heb ik hier zelf te weinig verstand van.

Wat zouden jullie adviseren? Of hoe zouden jullie dit doen? Eventueel is het ook mogelijk het bedrag van 12 x € 500 te inversteren in een geheel eigen server, maar ik verwacht hier niet veel of voldoende voor terug te krijgen.

Ik hoor graag van jullie en sta open voor zowel kritiek als advies :*)

Groetjes.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True