Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Huiskamer temperatuuregeling met electrisch zonwerende folie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 14:20
De "vloeibare kristal deeltjes" in de "echte" ramen en in de folies
Herschikken zich pas wanneer er stroom/spanning op komt.
Zo is het product ontworpen.../dat is hun eigenschap

Dus tenzij je een nieuw product ontwerpt dat dit kan... Vrees ik dat het niet uitvoerbaar is op de door jou gewenste manier.

Misschien zijn er wat bedrijven bezig met een andere soort materiaal, maar juist omdat het oude product voor de meeste mensen exact doet wat nodig verwacht ik niet veel veranderingen de komende jaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-05 23:01
joezzt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:17:
Het benodigde vermogen is 5 W/m2 bij bv switchfoil. Dat zou dus ongeveer 1 kWh per dag kosten bij 20 m2 raam en voor de helft van de dag aan. Ik zou er ook wel eens mee willen experimenteren, als ik ooit tijd heb...
Interessant.

switchfoil:
- beperkt tot rechthoekige vormen van 1500x5000mm max
- helder is 'foggy', geblokkeerd is `diffuus`
- 18m2 (4x 1500x3000) kost je 5800 eur, excl installatie
- geen regelbare uv blokkering

Das best veel gas of electra dat je kan verstoken.

Ziet er meer uit als een niche product voor vergader ruimtes voor bedrijven die de kantoortuin verkeerd ingericht hebben, zoals in het promo filmpje, met bovenstaande.

[Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 16-03-2021 08:47]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True