Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Titelfix, het is OPNsense, geen Opensense ;)

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
Ik had all mijn firewalls draaien op pfsense. Maar de ontwikkeling stond daarvan al jaren stil.
Ben een 1,5 jaar geleden overgestapt op opnsense en eigenlijk nooit enige minuut spijt gehad.

opsense heeft inderdaad wel een aantal nadelen tov pfsense. Maar deze neem voor lief. Het werkt een stuk beter en zit tenminste ontwikkeling.
  • Backup zit in pfsense automatisch richting de cloud, wat best heel goed werkt. Echter bij OPNSense gebruik ik gewoon zelf de API, of GIT.
  • IPSEC zit er iets mooier in indien je Route based wilt gebruiken of iets meer met je hash/Encryption algorithms wilt doen. Nice to have. Maar zeker niet noodzakelijk bij normaal gebruik
  • SNORT is leuk, maar ook best complex, ik gebruikt gewoon Intrusion Detection: die standaard bij OPNSense zit, deze voldoet perfect en een stuk gemakkelijker om mee te werken.
  • Alias beheer, is in OPNSense iets minder mooi te doen icm description. Persoonlijk mis ik dit wel en eigenlijk 1 van mijn grootste min punten.
  • Firewall rule separator. Deze mis ik eigenlijk wel heel erg om mijn rules te ordenen. Je kunt wel veel oplossen met Categories. Maar dit is wel een groot gemis.
Maar als ik nu de keuze zou moeten maken -> OPNSense zonder enige moeite of twijfel. Het werkt een stuk beter, en ik heb persoonlijk ook erg mijn twijfels over pfsense en hun toekomst visie.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True