Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afvoer wasmachine overstroomt even

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PhaeTom
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:35
Goedenavond medetweakers. Na diverse zoekacties in het forum en op het web vind ik nog geen goede oplossing op mijn afvoerprobleem, wellicht kan een van de (ervarings-)deskundigen mij hier verder helpen.

5jaar geleden hebben wij ons huidige huis (bj'91) aangeschaft en met het eerste wasje draaien stond het washok (1e verdieping) onder water, omdat het afvoerwater van de wasmachine op een punt een halve meter van de afvoer als een fontijn uit een openstaande pijp schoot. dit punt lag een stuk lager (15cm) dan de afvoerpijp zelf. Hierop heeft een loodgieter vakkundig de boel rechtgezet, waardoor alles nu volgens de norm zou moeten zijn en ik vijf jaar prima heb kunnen wassen.

Wij hebben sinds kort een nieuwe wasmachine en je voelt hem al aankomen, hij stroomt weer over. Ditmaal komt het water even terug op het punt waar de slang in de afvoerpijp hangt. Het bijzondere is, en dit vind ik niet zo snel in verglijkbare situaties, dat het maar even het geval lijkt te zijn. Dus na een seconde of twee lijkt het water wel snel genoeg afgevoerd te worden. Aangezien er genoeg water op de grond komt om last van te hebben, wil ik dit wel structureel oplossen.

Ik vermoed geen verstopping, omdat het uiteindelijk wel goed lijkt te gaan, maar eerder dat het ontluchten niet goed gaat, klinkt dat logisch?

Mijn plan was nu om de slang met ducktape op de afvoerpijp te monteren, zodat daar geen water terug kan, maar ik kan mijzelf goed voorstellen dat ik met dergelijk beunwerk het probleem alleen maar groter maak. Hebben jullie adviezen voor mij?

Beste antwoord (via PhaeTom op 15-03-2021 12:03)

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:16
Hier iets soortgelijks gehad. Na een jaar of 8 probleemloos wassen begon de afvoer opeens te overstromen als het afpompen begint.

Paar keer gootsteenontstopper in gedaan en de wasmachine kookwasjes laten doen zodat er heet water doorheen ging, en nu gaat het alweer een poosje probleemloos.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True