Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tito365
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 12-03 16:38
Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie advies en gedachte over mijn loopbaan carrière. Momenteel ben ik herstellende van een burn-out en heb binnenkort een re-integratie gesprek met het UWV over hoe ik weer aan de slag kan.

Historie van mijn burn-out:

De laatste 4 jaar heb ik voor een automatisering zaak gewerkt waarbij ik de remote support deed samen met een andere collega. De werkzaamheden waren voornamelijk:

- Nieuwe gebruikers aanmaken
- Helpen met mail migraties naar office 365
- Printers installeren
- Rechten toekennen
- Bedrijfsapplicaties installeren/updaten
- Werkstations klaarmaken
- Verzoeken van klanten behandelen telefonisch en via ticketsysteem

De laatste 2 jaar heb ik mezelf VOIP eigen gemaakt en was ik verantwoordelijk voor alle VOIP migraties inclusief telefoons klaarmaken en de inrichting van de centrale. De uiteindelijke plaatsing van de telefoons werd uitgevoerd door de buitendienst collega`s.

De eigenaar van de zaak is erg impulsief met het implementeren van nieuwe software/dienst zonder duidelijke documentatie of uitleg. Hierdoor kwamen vaak situaties voor dat een klant een probleem had met een dienst waarbij we eerst helemaal moeten uitzoeken hoe de software/dienst werkt voordat we de klant kunnen helpen (ontbreken van inlog gegevens van admin panel, of link er naar toe e.d.) Verder was niet alles “best practice” zoals: Firewall op servers/werkstations uit laten omdat het leidt tot problemen, niet goed geïmplementeerde RDS licenties waardoor de grace period verlengt moest worden met een register edit. Etc…

Dit alles werd in mijn ogen steeds erger en erger en de druk op de service desk werd steeds groter.
Dit leidde overspanning en viel in 2019 1,5 maand uit. Samen met mijn werkgever en collega`s hebben we wat zaken aangepakt zoals het introduceren van een dag start voor werk overleg en duidelijkere interne communicatie over wie verantwoordelijk is voor wat etc. in het begin ging het goed maar na ongeveer 2 maanden was het weer zoals het was.

De stress werd bij mij steeds erger en erger waardoor ik aan het solliciteren ben gegaan naar een andere baan. Ik kon al snel aan de slag bij een bedrijf waar ik support zou doen voor VOIP telefoon centrales. Tijdens de sollicitatie was ik open en eerlijk over de chaos en gebrek structuur van mijn vorige werkgever. Ze beschreven heel rooskleurig hoe gestructureerd zij zijn en ik was helemaal gemotiveerd om voor hun te werken.

Helaas viel dit tegen, ik werd ingewerkt door een persoon die net een halfjaar in dienst was en mijn kennis niveau over VOIP zat hoger dan dat van hem. De 2e werkdag werd ik al in de lijn gezet om klanten te helpen, dit ging aardig goed maar bij sommige dingen had ik natuurlijk wel wat vragen.

Ik kreeg steeds wisselende antwoorden voor dezelfde vragen en de beloofde structuur en organisatie was ver te zoeken. Na 1,5 week ben ik de gesprek met mijn werkgever aangegaan dat ik niet op mijn plek zit en de beeld wat hij heeft geschetst heeft tijdens de sollicitatie totaal niet klopt. De dag erna werd ik ontslagen binnen de proeftijd.

Ik kwam in de WW terecht en heb toen ook besloten om naar een psycholoog te gaan omdat ik mijn zelfvertrouwen aan het verliezen was. Omdat ik in de WW zat moest ik verplicht solliciteren.
Ik was het thuis zitten ook zat aan het worden dus ging ik in zee met de eerste beste werkgever die me wou hebben. Maar helaas, ik was zo diep in de stress waardoor ik na de 2e dag bij de nieuwe werkgever mezelf ziek heb gemeld. Ik kwam die huilend thuis en zag niks meer zitten. Hallo burn-out!

Dit laatste was afgelopen November. Sindsdien heb ik regelmatig een afspraak met mijn psycholoog.
Na verschillende sessies is naar voren gekomen dat ik mezelf weg cijfer ten opzichte van andere.
M.a.w. mijn mening/gevoel is toch niet belangrijk genoeg dus waarom zou ik dat uiten.
Ik slikte alles en ging maar door en door tot dat ik brak.

De laatste weken gaat het wel wat beter, ik krijg wat meer energie maar moet nog leren ontspannen en naar mijn lichaam luisteren. Ik wil me graag weer nuttig voelen voor de maatschappij dus wil heel graag weer aan de slag maar ik weet wel dat ik dit langzaam moet gaan opbouwen.

Ik twijfel wel over mijn kunnen op IT gebied aangezien ik alleen een ICT niveau 3 diploma bezit en geen verdere certificaten heb (behalve HIP Advanced VOIP certificaat)

Ik vraag me af wat mijn kansen nog zijn in de ICT en wat ik moet verwachten van de re-integratie begeleider van het UWV. Ik hoop dat ik ergens aan de slag kan voor +- 12 uur in de week en dit langzaam opbouwen maar welke werkgever staat daar nou op de wachten heb ik het idee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True