Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rickvanderzwet
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-06 13:25

rickvanderzwet

Vraagje aangezien je een stuk meer door de wol geverfde tweaker dan ik ben (wel lang (lezend) lid), kan je me met iets helpen? Ik heb zelf te weinig rechten (geen 100 posts) om in dit sub-forum mogen te mogen posten om de vraag te stellen, Aangezien jij een meer de wol geverfde tweaker bent, zou jij het een interessante vraag vinden om te starten?

Er is op tweakers aandacht geweest voor de politieke partijen en hun standpunten reviews: Tech in de verkiezingen - kleinere partijen nader bekeken en reviews: Technologie in de verkiezingen 2021 - Alle programma's doorgespit.

Hier is echter niet meegenomen welke (kandidaat)politici verstand hebben IT en techniek. Het valt me op dat er in de politiek erg weinig IT kennis aanwezig is. Bij het https://www.bitsoffreedom.nl/verkiezingsdebat/ was de creme-de-la-creme aanwezig, echter simpele vragen als 'wat is een algoritme' zorgden al voor hakkelen en stotteren. Zondag met Lubach besteed in seizoen 13 - aflevering 2 hier ook aandacht aan.

Het lijkt mij daarom handig dat als we op 17 maart gaan stemmen, dit te doen op een politicus (van je favoriete partij) die verstand heeft van IT en techniek, om te zorgen dat er wat meer 'tweaker-dna' in de kamer terechtkomt.

Dan komt echter de moeilijke vraag; welke politici hebben verstand van IT en techniek? Ik kan geen overzicht hier in vinden. Bij de individuele partij websites is wat te vinden, Voor Volt is Itay Garmy cyber security constultant (geweest) en voor de Piratenpartij staat dat Ji Jong Dijkhuis verstand heeft van IT (geen idee wat). Ik kan me voorstellen dat er voor elke partij wel eentje kandidaat staat die echt verstand heeft van IT en techniek, maar wie? Ik zie op tweakers in Themaforum: Verkiezingen dat hier geen draadje voor bestaat.
Op verzoek van @rickvanderzwet , en zelf ook geïnteresseerd.

[Voor 5% gewijzigd door onetime op 12-03-2021 18:10]

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True