Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-12 12:12

RoamingZombie

Watching the sheeple...

HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Maar het ís niet aan mij om een ander op te dragen wat die persoon moet denken, dat is precies wat ik ook tegen het geloof zeg: laat mij vrij mijn eigen principes te volgen. Ik heb geen religie nodig. Als ik vrij gelaten wil worden, moet ik dat een ander ook gunnen.
Vrijheid, tja... dat is ook een dingetje en ik begeef me daar mee op glad ijs en ik wil ook niet de discussie er mee omgooien maar ik geloof niet dat absolute vrijheid werkt. Ik ben zelfs van mening dat ietwat minder vrijheid af en toe best wel goed is zoals kinderen soms gewoon even naar hun ouders moeten luisteren om dat die het af en toe echt wel beter weten :)

Jij mag religie misschien loslaten maar religie laat jou niet los. Bedenk wel dat bij sommigen religies het noodzakelijk is om ander mensen te bekeren. Dat hun geloof hun verplicht zicht te bemoeien met dingen zoals abortus en euthanasie. En wat vind je van de absurde overtuiging dat een atheïst 'gered' moet worden?

En wat als we ooit wel een regering van zeg eens CDA, CU, SGP komt. Ik garandeer je dat jij dat niet leuk gaat vinden. Dan komt er namelijk een punt dat je niet meer vrij bent om te doen wat je wil (ben je nu op zich ook niet maar je begrijpt mijn punt). En dat keuzes worden gemaakt op overtuiging ipv feiten en onderzoek. Je had het zelf al over dingen als het homohuwelijk wat jij een non-discussie vindt (en wat ik met je eens bent) maar dat is voor een gelovige een heel zwaar punt. En als het aan hun ligt, gewoon verboden. Dag progressiviteit.

Want ik kan nog veel verder gaan. Religie creëert namelijk ook een passiviteit die schade doet. Het argument 'Gods wil' heeft namelijk als gevolg dat religieuze mensen dingen simpelweg accepteren in plaats van er iets tegen te doen. Ik heb dit argument al vaak genoeg gehoord over de pandemie. Laten we er alsjeblieft er voor zorgen dat mensen met dat soort overtuigingen het nooooit voor het zeggen krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 16-03-2021 20:20]

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-12 12:12

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Bananenplant schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Je lijkt nu wel een erg hoge pet op te hebben van niet-confessionele partijen. Ik heb eerder het idee dat keuzes worden gemaakt ten behoeve van het eigen electoraat en/of netwerk plus de ideologie van de partij in kwestie.
Mijn uitgangspunt is dat die mensen daar inderdaad niet zitten om zich zelf te verrijken. Natuurlijk is niet iedereen 100% zuiver maar er zijn veel betere manieren om rijker te worden dan de politiek in gaan. En niet iedereen is een VVD'er.

Punt is, als ik er zo tegen aan ga kijken, met het idee ik dan dus niemand kan vertrouwen, dan zou ik ook geen reden meer hebben om te stemmen. Nee, zo wil ik niet in het leven staan. Als ze mijn vertrouwen beschamen dan uit zich dat gewoon in de volgende verkiezing.

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:01
Bananenplant schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Je lijkt nu wel een erg hoge pet op te hebben van niet-confessionele partijen. Ik heb eerder het idee dat keuzes worden gemaakt ten behoeve van het eigen electoraat en/of netwerk plus de ideologie van de partij in kwestie.
Zeker, die bias is aanwezig in elke partij, dus ook in confessionele partijen. Probleem is dat het dogma van religie daar nog eens bovenop komt.

Voorbeeld: 50plus. Die partij is overduidelijk bezig om een bepaalde groep (ouderen) te bevoordelen ten koste van een andere groep (jongeren). Als we daar nu "50plus en God" van maken dan gebeurt dit nog steeds, maar dan worden ook nog eens vrolijk de wensen van een niet-aanwezige entiteit meegenomen waarvan de standpunten grotendeels bepaald zijn aan het einde van de bronstijd en begin van de ijzertijd.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-12 12:44

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ik zal na de verkiezingen al jullie vragen beantwoorden ik ben druk bezig met flyeren 🙏

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:16

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik zou 'godzijdank' posten, ware het niet dat daar dan ironie in zit. Desondanks, ik ben oprecht opgelucht dat religieuze invloeden in het nieuwe kabinet niet zijn toegenomen.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:53
Falastine schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:11:
Nee dan liever extreemrechtse invloeden ...
Liever ook geen extreemrechtse invloeden. Vind het best jammer dat FvD groter geworden is en de PVV maar een aantal zetels is kwijtgeraakt. :)

Voor jou vind ik het jammer dat Nida geen zetel lijkt te bemachtigen. Ondanks dat ik tegen een partij met geloof als fundament in de politiek ben, heb ik wel bewondering voor je inzet (flyeren). Zelf vind ik het dan wel weer fijn dat ze geen zetel lijken te bemachtigen.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-12 12:44

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
xh3adshotx schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Liever ook geen extreemrechtse invloeden. Vind het best jammer dat FvD groter geworden is en de PVV maar een aantal zetels is kwijtgeraakt. :)

Voor jou vind ik het jammer dat Nida geen zetel lijkt te bemachtigen. Ondanks dat ik tegen een partij met geloof als fundament in de politiek ben, heb ik wel bewondering voor je inzet (flyeren). Zelf vind ik het dan wel weer fijn dat ze geen zetel lijken te bemachtigen.
Merci (y)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Falastine schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:11:
Nee dan liever extreemrechtse invloeden ...
Sorry, ik heb even de regel gemist die stelt dat slechts links en rechts bestaat. Op Facebook roepen mensen dit ook hoor, dus het kan heel goed dat ik dit verkeerd begrepen heb. Ik snap dan alleen even niet waarom er 37 partijen nodig zijn als het in essentie alleen die twee richtingen op kan.

Dat terzijde, ten opzichte van het vorige kabinet heeft D66 een flinke slag geslagen, dus ik weet niet tot in hoeverre je mag spreken van een extreemrechtse overwinning. Dat de FvD een paar zetels wint is een verlies voor heel Nederland, daar kan ik in meegaan, maar dat dit het enige alternatief is op NIDA gaat natuurlijk nergens over.

Onderaan de streep zit er wat mij betreft overigens weinig verschil tussen een partij die z'n beleid baseert op afkomst of een partij die beleid baseert op geloofsovertuiging. Beide zijn inherent niet inclusief.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-11 11:08

msentinelb

Arghhhhh!

Falastine schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Geen enkel bewijs?

Jij denkt inderdaad dat bijvoorbeeld het mensenlijk oog bestaande uit de oogzenuwen, lens, hoornvlies, pupil, bindvlies, netvlies, iris, kanaal van Cloquet, ciliairspieren, traanklieren etc. en de openingen (alsook hun plaatsen) in zijn schedel dan echt per toeval en afzonderlijk en in eerste instantie zonder reden zijn ontstaan en ontwikkeld zodat zij later samen ‘per toeval’ niet één maar twee werkende ogen vormen?

Bekijk deze prachtige video en raak overtuigd van de schepping en de wonderen van GOD ;)

[YouTube: THE MEANING OF LIFE | MUSLIM SPOKEN WORD | HD]
Ik snap niet dat gelovigen zoveel moeite hebben met de evolutie theorie. Je kunt ook redeneren dat God door het universum te stichten (big bang) een aanzet geeft tot alles wat wij hier nu zien (inclusief evolutie). Dat voelt ook een stuk meer verheven en goddelijk dan een soort hemelse Bob Ross, die onze planeet in een week invult en inkleurt.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

msentinelb schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Ik snap niet dat gelovigen zoveel moeite hebben met de evolutie theorie.
Omdat het geen absolute interpretatie is van de schriften waar ze hun levensstijl op baseren. Tevens is dat de reden dat een partij als deze (dus inclusief SGP, Jezus Leeft, etc) helemaal niks in de politiek te zoeken heeft. Men probeert wel te argumenteren waarom dit goed zou zijn voor de maatschappij, maar gaat voorbij aan het feit dat er veel dingen zijn die we nu in zouden moeten leveren.

Er bestaat niet zoiets als een religieuze inclusieve samenleving omdat ieder standpunt wat voortkomt uit een geloofsovertuiging per definitie overgave eist. Een bepaalde levensstijl die gevolgd moet worden.

En dan nog iets anders: er zijn meerdere religies in Nederland dan islamitisch en christelijk, allemaal met een eigen interpretatie en gefantaseerde verklaring voor gebeurtenissen, en daarbij horende leefregels, normen en waarden. Stel je voor dat ze allemaal zouden deelnemen in de politiek, de kamerdebatten die zouden plaatsvinden zouden het nieuws halen op wereldschaal. Allemaal een eigen waarheid en geen mogelijkheid tot compromis omdat de zienswijze niet berust op dezelfde werkelijkheid.

Als je overtuiging sterk is dan snap ik dat je tot de conclusie komt dat dit het beste voor Nederland is, Falastine. Maar probeer je voor te stellen dat je bijna net zo atheïstisch bent als ik: van alle 2500 goden (lage schatting) die de mensheid eert, zijn er 2499 waar je niet in gelooft. Vanuit dat perspectief gezien, is het niet heel egoïstisch om te zeggen "we baseren nationaal beleid op degene die ik belangrijk vindt"?

We zijn veel beter af als we de religieuze invloeden juist gaan afbouwen (looking at you, SGP) en onze regels baseren op ethiek en wetenschap.

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee