Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Buggy hardware is mogelijk, maar als je vorige modemrouter 'defect' was en vervanging met ander apparaat ook kuren vertoont vermoed ik sterk dat het probleem niet in de hardware zat en zit...

Als je inlogt in de GUI kun je signaalwaardes tevoorschijn toveren misschien interessant die te posten, vooral de Upstream Tx Power.

Verder is je WiFi ws iets anders - maar als het wisselvallig is kan het symptoom zijn van rebootende modemrouter of wegvallende WAN-verbinding.

- Staat de modem in woonkamer of meterkast?
- In wat voor huis woon je? Relatief recente betonbunker of oude baksteen+houtconstructie?
- als je problemen ervaart, ben je dan in 2.4GHz of 5GHz verbonden?

Allicht handig om op moment dat het brak is op een Windows laptop het diag tooltje te draaien en output te posten:
code:
1
netsh wlan show interface

Soittakaa Paranoid!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Heb je de coax-kabel tussen de wandaansluiting en het modem al eens vervangen? Mijn ervaring is dat de connext box gaat rebooten als ie geen goed signaal meer binnenkrijgt (bijv. als je de kabel losmaakt). Wellicht dat er bij jou ook een dergelijke storing in het signaal zit, wat de reboots verklaart.

Zelfde geldt ook voor de splitter (die op de wandcontactdoos zit). Probeer die ook eens te vervangen door een andere. Ziggo kan je wel een nieuwe splitter en coax-kabel toesturen.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ook de splitter?

En heb je ook je tv aangesloten via coax? Je zou kunnen proberen om die stekker een tijd eruit te halen om te kijken of het probleem dan niet optreedt. Want als via die kabel storing binnenkomt kan dat ook je midden beïnvloeden.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:45
breakers schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:46:

Bedoel je de Geavanceerde instellingen / Hulpmiddelen / Netwerkstatus / Router status / Downstream waardes? Die zitten op vermogen 4.8 tot 7 of bedoel je wat anders? Kun je aangeven welk menu je precies bedoelt?
Upstream waardes: Geavanceerde instellingen / Hulpmiddelen / Netwerkstatus / Router status / Upstream

En wat geeft de T3 en T4 Timeouts teller aan?
Als die aantallen hoog zijn, is dat meest waarschijnlijk de reden dat je modem eruit vliegt / reboot.

Op de Downstream tab kun je ook nog kijken naar de Fouten voor RS en Fouten na RS

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:45
Het aantal T3 timeouts is wel redelijk hoog. Als er een aantal vlak achter elkaar voorkomen, dan kan het modem er inderdaad voor kiezen om te rebooten. Ik heb hier zelf op één van de (bij mij 4) upstream kanalen 25 T3's, maar ik heb geen enkele last van uitval of reboots.

Veel T3's (en T4's) zeggen iets over het upstream signaal. Ik zou bijna zeggen dat er bij jouw iets mis is.
Al zijn de upstream vermogens niet te hoog. De verhouding tussen fouten voor en na RS, zo'n 10:1 is ook niet alarmerend. Ik zie bij mezelf af en toe een voor/na ratio van 1:100 (andersom dus) en toch draait alles prima.

Wilde gok: als je AOP in de meterkast zit, is de aarding van het AOP goed voorzien?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True