Toon posts:

Denon X2600H geluid valt hele tijd weg (en weer terug)

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat de titel al zegt. Ik heb hier een Denon X2600H aangesloten op een LG OLED 65C9PLA verbonden via een paar goede 4K geschikte HDMI kabels.

Maar continu valt het geluid weg.
Ik heb net alles losgetrokken. Overbodige kabeltjes (optische en andere HDMI dan TV) weggehaald. Maar onwillekeurig valt het geluid weg. Soms 1 seconden soms voor hele lange tijd.

Ook als ik helemaal niks aanraak. Het lijkt mij daardoor niet echt aan de kabel te kunnen liggen.
Wel moet ik nog eens een andere kabel van de TV naar de Denon aansluiten. Probeem is dat deze minimaal 5 meter moet zijn als ik dat rechtstreeks wil doen (huidige kabel is 15meter en ligt in kabelgootjes en achter de plinten. en ja gecheckt: geen knikken of zichtbare breuken).

Het is ergens dit jaar begonnen en wordt steeds erger.

• readytoflow
  • Niet online
Phoe he.. eens even kijken of ik dit beetje kan beantwoorden.

Ja, de TV gebruik ik als tuner, als ik jullie goed begrijp. Ik gebruik enkel de remote vd LG. CI+ module in de LG.

1 HDMI kabel op eARC naar de Denon.
Ik heb ook nog een ATV, STB( beiden gebruik ik niet meer eigenlijk) en een PS4 op de Denon aangesloten.
Die PS4 heeft hetzelfde probleem. geluid valt weg (en beeld ook even, alsof de hele ingang ff hapert of zo)
Vandaar dat ik het over meerdere HDMI kabels heb.

Dan de tv. ik heb al gezeur van vrouw en kinderen dat t dure ding niet goed geluid geeft. Ze worden gek van dat wegvallende geluid (ik ook). Dus eigenlijk zetten we de laatste tijd de Denon uit als we tv kijken. De PS4 heeft de Denon wel nodig als doorvoerbron dus dan kan het niet.

Wat me wel opvalt is dat wanneer we TV kijken en het geluid via de Denon laten verlopen, het geluid echt heel vaak wegvalt. Wanneer ik een spelletje op PS4 speel, heb ik er echt veel en veel minder last van (maar impact is groter als je net Warzone speelt en je beeld en geluid valt weg grrr).

En het heeft >6 maanden perfect gewerkt. Plots slopen er die haperingen in en ze komen steeds vaker voor.

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dat is een gedoe ook weer. dus maar ff een kabeltje besteld. Voor iets meer dan 2 tientjes heb je er al eentje zie ik.

Overigens heb ik al de HDMI van de ATV verwisseld met die van de PS4. Zelfde resultaat. Dus tenzij 3 HDMI kabels hier niet goed functioneren, wil ik defecte kabels toch uitsluiten.

Het is idd geen glasvezel/fiber-achtige kabel. Mocht het met de andere kabel wel werken. ga ik er wel zo een bestellen. Maar wederom? Waarom zou ik de eerste 6 maanden dan geen enkel probleem hebben gehad? Het is niet zo dat een kabel net als bij een wasbak-afvoer, langzaam verstopt raakt.

Maandag verder prutsen als de kabel er is.

• readytoflow
  • Niet online
Ok? Maar begreep hierboven dat het met die glasvezel kabels de lengte niet meer uitmaakt?

• readytoflow
  • Niet online
Hmm wat te doen? Die andere kabel (7,5M) geeft nu de hele dag al geen problemen.
Maar geen plek om mijn Receiver dichterbij te zetten. Ik heb dus wel 10-15 meter kabel nodig.
(deze ligt als test ff gewoon over de vloer)

Gaat een dure kabel t probleem voorgoed oplossen?

• readytoflow
  • Niet online
Nee helaas niet. Ik heb een nieuwe kabel gebruikt. Dat werkte een tijd goed maar sinds kort weer dezelfde problemen.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee