Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

1 Subnet meerdere VLANs mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01-08 10:45
Nee , gemakkelijk gezegd, alle vlan's moeten een DHCP server & gateway nodig ...

je kan op je switch wel vlan20 aanmaken, maar als er niets is wat vlan20 gaat bedienen werkt vlan20 niet

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-08 17:47
Archie_T schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:42:
Ja hoor. Dat kan prima. Vlans zijn laag2 en om broadcasts af te scheiden. Als je het subnet opdeelt over de twee vlans kan dat gaan werken. Met de nadruk op kan... Je moet natuurlijk wel twee dhcp (relay) hebben en daar kan het nog wel botsen.

Of het slim is, is de grote vraag maar technisch gezien is dit zeker mogelijk.
Dan ben ik benieuwd hoe jij dit technisch voor je ziet met router die slechts 1 subnet kan routeren.

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08 21:23
The Realone schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe jij dit technisch voor je ziet met router die slechts 1 subnet kan routeren.
Excuses. Ik moet eerst lezen voordat ik ga typen. Met één router gaat het inderdaad niet lukken. Ik wilde alleen melden dat er verschil zit tussen vlans (laag2) en subnet (laag3). Negeer mijn post dan maar...

• BryanBarb
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01-08 23:13

BryanBarb

Met minder geen genoegen

The Realone schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Dit zou met VRF's kunnen, maar denk dat de TS niet een router heeft die dit kan :P

AMD Threadripper 1920X 4GHz, Corsair Dominator Platinum 16GB 3333MHz, Enermax Liqtech TR4 360 AiO, MSI X399 Pro Gaming Carbon AC , MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio, Samsung SM961 1TB SSD, Corsair Crystal 570x, Corsair HX1000v2

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True