Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• PFY
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-07 23:26
Is het mogelijk om php mail te disablen zodat er geen spam runs kunnen worden gedaan via contact formulieren in bijvoorbeeld Wordpress ?
Op dit moment is dat wel mogelijk aangezien er geen authenticatie plaats vind op de php mail config, maar eigenlijk wil ik dat elke website een smtp plugin gebruikt inclusief ssl/tls en authenticatie zodat alle mail zich gedraagd naar de policies van de mail server.

Op zich is het spammen goed beperkt door captcha plugins, maar het zou mooi zijn als elke website zijn eigen auhenticatie gebruikt zodat in het geval van spam ik kan zien van welke website dit komt.

Ik kan het wel disablen, maar ik weet niet zeker of er dan nog mails kunnen worden verzonden in wordpress via een smtp addin die de mail afvangt en naar de mailserver stuurt.

Beste antwoord (via PFY op 09-03-2021 21:30)

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Verwijs in je php.ini gewoon naar /dev/null

Verder kan je natuurlijk met een SMTP plugin nog steeds spammen.
Daarom heb je rate limiting op je SMTP server.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

• PFY
DJMaze schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:52:

Daarvoor heb ik max 500 messages per dag per email adres ingesteld. Dan raak ik niet op een blacklist als ze ineesn gaan lopen spammen en of massaal nieuwsbrieven verzenden.

• PFY
DJMaze schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:07:
@CAPSLOCK2000 niet zozeer verloren.
Ik gebruik rspamd icm postfix.
Een goede config blokkeert dan prima uitgaande mail waar nodig.

Zo had ik laatst een klant die een "mailing" de deur uit wilde doen met 1000 ontvangers.
Na 50 mails hield het toch echt op voor hem en kreeg ze allemaal gebounced terug.
Zoiets heb ik ook, maar dan met 500 mails.

• PFY
DJMaze schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:52:

Zal hem inderdaad eens even naar de /dev/null ( windows variant) sturen en of verkeerde mailserver opgeven.

Thanks

• PFY
Hero of Time schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:17:
[...]

Omdat de rate limiter in werking trad. Of dacht je dat partijen die nieuwsbrieven oid dat over een tijd van dagen de deur uit deden? Dat wordt natuurlijk in 1 grote bulk eruit getrapt.

Als jouw server niet is gemaakt of als doel heeft om bulk mails te sturen, dan houd je op deze manier zulke idioten tegen.
Zeg ik ook tegen klanten die nieuwsbrieven willen sturen. Liever niet, gebruik maar Mailchimp en of alternatieven. Dus bij 500 blocked die.

• PFY
Hero of Time schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Wacht even. Je post hier in Non-Windows OS en komt met de opmerking dat je het 'Windows equivalent' gaat gebruiken? Dus je draait Windows? Waarom heb je het topic hier geplaatst, waar we juist géén Windows zaken bespreken?
Ja, dat is een goeie vraag. Maar daar heb ik overheen gekeken. Ik zocht php vragen en ben toen hier beland. En verder heb ik niet goed gekeken, excuus 8)7
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True