Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi netwerk in kassencomplex

Pagina: 1
Acties:

• Schiavoni
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21-07 14:38
Hallo,

Ik heb de taak gekregen om een wifi netwerk aan te leggen in een kassencomplex. Ik ben opzoek gegaan naar mogelijkheden en lees geregeld dat de routers van Ubiquiti van goede kwaliteit zijn.

De router wordt geplaatst in een ruimte van ongeveer 60m x 64m. Deze ruimte is stoffig en er wordt ook gespoten met gewasbescherming.

Is de onderstaande router van Ubiquiti bestand tegen deze omstandigheden, of kan ik beter kijken naar andere mogelijkheden:
Ubiquiti UniFi AP-AC LITE

Alvast bedankt voor de informatie.

• Schiavoni
Bedankt voor de reacties. Het gedeelte van de kas waar ik de router wil plaatsen, is ongeveer 4,5m. De gewassen die erin staan, zijn echter niet heel hoog (ongeveer 50cm). De wifi-verbinding gaat voornamelijk gebruikt worden voor het op afstand aanpassen van software van een robot. Telefoons en tablets mogen ook verbonden zijn met het wifisignaal. De robot rijdt over de gewassen heen, dus de enige opstakels zijn aluminium palen.

Als de accesspoint in het midden van het kasgedeelte wordt gemonteerd, is er ongeveer een afstand van 30m te overbruggen in alle richtingen.

Het gaat voornamelijk om de kwaliteit.Als de kwaliteit een bepaald bedrag vereist, dan is dit het budget.

[Voor 31% gewijzigd door Schiavoni op 09-03-2021 14:00]

• Schiavoni
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar ik heb inderdaad een accespoint nodig. Echter zou een router ook een mogelijkheid kunnen zijn, omdat er nog een ip-camera op aangesloten moet worden.

Verder is de wifi-verbinding alleen noodzakelijk om verbinding met de robot te kunnen maken.

Een professioneel bedrijf hoeft hiervoor niet te worden ingeschakeld.

• Schiavoni
lier schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:08:
[...]

De relatie met een router ontgaat me...

[...]

Benoem ook alle andere eisen waaraan het moet voldoen.

[...]

8)7
Als ik een router plaats, kan daarop een ip-camera worden aangesloten en heb ik daarnaast ook wifi.

De eisen waaraan de draadloze verbinding moet voldoen:
  • Afstand van ongeveer 30m overbruggen.
  • Tegen enige vorm van nevel kunnen.
  • Er staan een aantal aluminium palen in de kas. Het wifi-signaal moet hiervan geen hinder ondervinden.
  • Het access point staat in direct zonlicht. Het apparaat moet hiervoor geschikt zijn.
Er hoeft geen professioneel bedrijf ingeschakeld te worden, omdat dit (onnodige) kosten met zich meebrengt. De robot hoeft ook niet constant met wifi verbonden te zijn, als het maar mogelijk is dat er op een bepaald moment een tijdelijke verbinding mee gemaakt kan worden.

Ik ben dus opzoek naar hardware die kan omgaan met bovengenoemde omstandigheden. Hoe de draadloze verbinding vervolgens gerealiseerd wordt, komt in orde.

• Schiavoni
Ik waardeer het meedenken en het zoeken naar oplossingen, maar het wordt groter gemaakt dan het is.
Het moet gewoon een eenvoudige verbinding zijn, zodat er kleine aanpassingen aan de robot gedaan kunnen worden. Dit netwerk is ook niet cruciaal. Als het noodzakelijk is, kan er eventueel een bedrade verbinding aangelegd worden. En dan nog zijn de werkzaamheden niet afhankelijk van het netwerk.

Voor de ontvangst van de wifi-verbinding door de robot wordt wel een professional ingeschakeld. Maar dat was mijn vraag ook niet.

Toch bedankt voor het meedenken. Er ligt wel al een bedrade verbinding op de plaats waar de wifi-verbinding gerealiseerd moet worden. In ieder geval ga ik kijken naar outdoor access points.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True