Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi netwerk in kassencomplex

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:48

Sharky

Skamn Dippy!

Hou er rekening mee dat je bereik in een kas erg slecht is, vooral als je hoge gewassen hebt zoals tomaten. Door het hoge watergehalte wordt er veel energie geabsorbeerd. Wil je bereik in de hele kas? Want dan heb je meer AP's nodig dan je dus zou verwachten puur op basis van afstand.

This too shall pass

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-07 17:05

lier

MikroTik nerd

Schiavoni schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:40:
Ik heb de taak gekregen om een wifi netwerk aan te leggen in een kassencomplex.
Waarom jij?
Ik ben opzoek gegaan naar mogelijkheden en lees geregeld dat de routers van Ubiquiti van goede kwaliteit zijn.
Waar ben je exact naar op zoek gegaan?
De router wordt geplaatst in een ruimte van ongeveer 60m x 64m. Deze ruimte is stoffig en er wordt ook gespoten met gewasbescherming.
Voor wifi heb je een (of meerder) accesspoints nodig, niet een router.
Is de onderstaande router van Ubiquiti bestand tegen deze omstandigheden, of kan ik beter kijken naar andere mogelijkheden:
Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
Gelukkig...je hebt een accesspoint gevonden. Nee, deze is (op basis van je eisen en wensen) absoluut niet geschikt.

Geef eerst de eisen die je hebt, of beter nog....laat dit door iemand doen die hier wel verstand van heeft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07:30
Als het voornamelijk om kwaliteit gaat, dan ga je toch niet lopen kloten met consumenten rommel maar regel je gewoon een automatiseerder die netjes een site survey doet en fatsoenlijke accesspoints met goeie roaming features ophangt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 01:46
LanTao schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:07:
@jack zomer: Volgens mij wordt die AC-Outdoor niet meer ondersteund door recente controllers (t/m 5.6.40; Ubnt is net van 5.14 naar 6.0 gegaan) of met recente firmware-updates. Is ook veel duurder dan een AC-M, die ook geschikt is voor outdoor.
Geen idee. Het was de eerste die ik vond.

https://eu.store.ui.com/c...products/unifi-ac-mesh-ap
Deze is beter met support. Ik heb hem zelf nog niet.. maar er staan er 2 in mijn bestellijst

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:31

Bezulba

Formerly known as Eendje

jurroen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Mij dunkt dat een draadloze verbinding wel "tegen enige vorm van nevel" kan 8)7 De apparatuur is weer een ander verhaal.

Zoals anderen al hebben aangegeven, wij kunnen op afstand de situatie niet inschatten of metingen verrichten. Als je voor je inkomsten (deels) afhankelijk bent hiervan zou ik toch aanraden hier een professional voor in te schakelen.
Hoho, professionals hoeven echt niet hoor, het is maar z'n broodwinning, kan prima gedaan worden door die handige neef van tante Bep, leert ie ook nog eens wat!

blup

• Schiavoni
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21-07 14:38
Ik waardeer het meedenken en het zoeken naar oplossingen, maar het wordt groter gemaakt dan het is.
Het moet gewoon een eenvoudige verbinding zijn, zodat er kleine aanpassingen aan de robot gedaan kunnen worden. Dit netwerk is ook niet cruciaal. Als het noodzakelijk is, kan er eventueel een bedrade verbinding aangelegd worden. En dan nog zijn de werkzaamheden niet afhankelijk van het netwerk.

Voor de ontvangst van de wifi-verbinding door de robot wordt wel een professional ingeschakeld. Maar dat was mijn vraag ook niet.

Toch bedankt voor het meedenken. Er ligt wel al een bedrade verbinding op de plaats waar de wifi-verbinding gerealiseerd moet worden. In ieder geval ga ik kijken naar outdoor access points.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True