• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:46

page404

Website says no

JAN-B schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:23:
[...]
Is dit niet wat overdreven :?
Stel iemand koopt aandelen Shell of Albert Hein (ik noem maar wat) dan hoef je daar toch geen verstand van te hebben?
Simpel: diversifiëren. AH doet het nu goed, maar over 15 jaar nog steeds? En ga je dat in de gaten houden?
En Shell is een mooi voorbeeld, heel sterk cyclisch aandeel waar je het echt van het dividend moet hebben (ong 3.35%), want koerswinst is er op lange termijn nauwelijks. Gewetensvraag: wist jij dit of noem je Shell omdat iedereen die altijd noemt? ;) En hoeveel aandelen wil je aan gaan houden en in welke markten? Ken je genoeg betrouwbare lange-termijn aandelen? Of heb je daar toch wat marktkennis voor nodig?
Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden als je indviduele aandelen gaat aanhouden. Of je koopt een goed gespreidde ETF, zoals World of S&P500, en je hebt een enorme spreiding en hoef je die vragen allemaal niet elke keer aan jezelf te stellen.
Maar nogmaals, ik heb nu eenmaal een sterke voorkeur voor deze manier van vermogensopbouw, en tot nu toe is het voor mij de meest succesvolle. Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, maar als rendement belangrijk voor je is en je er niet te veel verstand van (wil hebben), is het denk ik de beste optie.

Nog even een plaatje erbij aangaande Shell, koers sinds 2008. Trek je eigen conclusies :P

En ik kan het niet laten, heb even de NASDAQ er tegenover gezet :o

[Voor 29% gewijzigd door page404 op 08-04-2021 15:53]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Frankinho
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-10 13:58
Ik zit zelf bij Binck bank en daar kun je gewoon de hele meuk uit handen geven. Je maakt maandelijks een bedrag over (vast of niet) en dat spreiden zij automatisch voor je.

In mijn geval is de verdeling als volgt:

Waarbij iedere categorie weer onderverdeeld is:

Ik heb er echt de ballen verstand van en vind dit persoonlijk een prettige manier waarbij iemand anders zich er druk om maakt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee