Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +26Henk 'm!

• klapstoelpiloot
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-07 22:22
Tijdens de corona pandemic had ik ook een beetje extra tijd over. Met deze tijd heb ik een sjoeltafel omgebouwd tot een arcade spel. Dit is mijn verhaal wat ik graag met jullie wil delen.

Als er interesse is wil ik ook de schemas en software delen. Ik zal dit topic dan aanvullen met mijn volgende video waarin ik dieper op de details in ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klapstoelpiloot
Bedankt voor jullie feedback! Het scherm is 2x een Adafruit 64x32 LED matrix. Deze wordt aangestuurd door een Raspberry Pi hat ook van Adafruit. Helaas gebruikt dit al mijn GPIO pins en daarom zit er een Arduino Nano Every naast om real-time de sensors en knoppen uit te lezen. Deze staat het gros van de tijd te slapen, maar de snelheid is wel nodig om sommige pucks goed te onderscheiden van elkaar omdat ze soms heel snel kunnen gaan (en de Pi is niet real-time en is druk bezig met het renderen van het display).

Gebruikte libraries zijn fmod voor de audio en RPi RGB LED Matrix library (https://github.com/hzeller/rpi-rgb-led-matrix) voor de aansturing van het LED display. Je set de pixel kleuren in een array en de library doet simpelweg de nodige bitbanging naar het display toe.
op 2.51 wordt er al 'set' weergegeven terwijl de 4 er nog niet in zit en 20 punten voor de rij nog niet van toepassing is.
Dat komt omdat er een "Casual" spel gespeeld wordt. Als je voor "Professional" kiest uit het menu, dan moet de puck inderdaad volledig in de poort verdwenen zijn voordat deze telt.

[Voor 11% gewijzigd door klapstoelpiloot op 08-03-2021 20:43]

• klapstoelpiloot
Geen idee, ik heb die van Ali niet geprobeerd. Wel interessant als er goedkopere zijn, want het hele project is best prijzig.

• klapstoelpiloot
Spithoald schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:33:
Beste klapstoelpiloot,

Ziet er fantastisch uit. Mijn neefje van 14 heeft Asperger en is doel op sjoelen. Hiervan zou ie helemaal door het dak gaan. Zou je een tweede exemplaar kunnen maken en hoeveel zou dit eventueel kosten?

Groet,
Ik zou heel graag nog een sjoeltafel willen maken, zeker voor uw neefje, maar op dit moment heb ik helaas niet meer de tijd die ik eerder wel had om dit uit te voeren. De kosten zijn ook hoog (je kunt beter een playstation met een paar mooie spellen kopen, dat is goedkoper en daar heb je meer aan).

Mede omdat ik er geen tijd voor heb, wil ik wel binnenkort meer informatie geven over de bouw en de software delen. Misschien dat er anderen zijn die wel de tijd hebben om dit te bouwen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True