Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stekkerdoos voor zware apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paulinja
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 27-07 23:53
Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een goede stekkerdoos met aarde die ik kan gebruiken om mijn vaatwasser en oven ol aan te sluiten. Volgens de meneer die het heeft ingemeten moet ik een goede stekkerdoos daarvoor hebben.
Vaatwasser: AEG - FEE63600PM
Oven: AEG - BPB351020M

Ik heb het internet al afgespeurd maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand hier tips voor?

Alle reacties

• Paulinja
99ruud99 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:48:
Hoeveel watt hebbn de apparaten in totaal?
Hoeveel watt mag er uit je stopcontact?

Je kan gewoon opzoeken welke stekkerdoos een bepaald wattage aan kan, zorg minimaal voor 25% extra.
De vaatwasser en oven zijn bij elkaar op z'n hoogst 5200 watt volgens mij. Dus ik denk dat het zo'n combiswitch wordt!

Wat er uit m'n stopcontact komt weet ik eigenlijk niet :F

• Paulinja
Cyriel85 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:17:
Ook 3600.
Die kunnen niet tegelijk aan op dezelfde groep.
Oh goed om te weten! Dankjewel, dat verklaard al een hoop!

• Paulinja
Breezers schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:18:
Grootverbruikers zoals vaatwassers en ovens wil je graag op seperate groepen hebben en dan dus op aparte aansluitingen.

Een vaatwasser pakt makkelijk tussen de 2000-2500 Watt en piekspanning kan best even de 3000 Watt aantikken. Een beetje oven pakt zo 2000-3000 Watt (een simpele magnetron/oven kan daar nog tussen de 1000-1500 Watt) zitten.

In dit scenario zou je dus deze twee apparaten niet op dezelfde groep willen hebben en eigenlijk ook niet op een losse verdeeldoos.
Ah ik snap hem! Helaas is dat niet mogelijk, denk ik. De apparaten hielden er ineens mee op en de meneer vertelde dat de kookplaat en oven niet meer op dezelfde konden omdat de ovens tegenwoordig niet meer gekoppeld zijn (?). Dus toen zei hij dat de vaatwasser en oven met een stekkerdoos aangesloten konden worden. Met een dikke draad.

• Paulinja
mr_evil08 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:26:
Een oven sluit je nooit aan op een stekkerdoos dat ding trekt 3500W!

Deze behoort op een eigen groep volgens NEN1010, mocht er onverhoopt toch brand komen houd er dan rekening mee dat de verzekering moeilijk kan gaan doen als blijkt dat er een stekkerdoos achter ligt.

Kun je niet de koelkast en vaatwasser op elkaar doen? (mag ook niet maar wel veiliger).
Een Oven zoals deze zou ik never nooit doen.
Oh heel goed dat je dit verteld! Misschien morgen toch maar contact opnemen met de winkel... Ik had geen idee dat dit niet kon

En helaas niet, die liggen erg ver uit elkaar :/

[Voor 3% gewijzigd door Paulinja op 05-03-2021 20:30]

• Paulinja
vhal schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:34:
Aparte groepen. Al helemaal voor dit soort apparatuur.

Anders krijg je mogelijk dit soort vergelijkbare geneuzel

[Afbeelding]

Dit was zo'n omschakelblok voor een droger en wasmachine. Het ding deed het opeens niet meer en je kan wel zien waarom. Gelukkig staat het huis er nog :+
Oei dit ziet er niet goed uit nee, liever vermijden dit...

• Paulinja
mr_evil08 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:41:
Eigenlijk vrij eenvoudig vaste apparaten boven 2000 watt aansluitwaarde = eigen groep.
Nu heb ik dat ook wel een wasmachine en warmtepompdroger op 1 groep maar dat is wel via een PV verdeler (mini meterkast) en zit degelijk in elkaar, de wasmachine zit op 2100 watt en de droger op 700 watt dan kan het nog wel.
Weer wat geleerd! Dankjewel :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True