Toon posts:

[Ubuntu + Ansible + Azure] ModuleNotFoundError

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:08

Mr_0izO

Natural Mystic

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb Ansible geïnstalleerd op Ubuntu Server via WSL (op Windows).Het is de bedoeling dat die gekoppeld is aan Azure. Dit is allemaal ook gelukt. Maar zodra ik een playbook probeer uit te voeren krijg ik deze foutmelding:
An exception occurred during task execution. To see the full traceback, use -vvv. The error was: ModuleNotFoundError: No module named 'azure.common'
fatal: [localhost]: FAILED! => {"changed": false, "msg": "Failed to import the required Python library (ansible[azure] (azure >= 2.0.0)) on XPS15's Python /usr/bin/python3. Please read the module documentation and install it in the appropriate location. If the required library is installed, but Ansible is using the wrong Python interpreter, please consult the documentation on ansible_python_interpreter"}
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, WSL, zowel geprobeerd met Ubuntu Server 20.04 en 18.04, Azure.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ansible op verschillende manieren proberen te installeren (ook via pip). Verschillende versies van python geïnstalleerd. De losse modules proberen te installeren, nu staat er "azure.common", maar hiervoor stond er "msrestazure". Heb verschillende handleiding exact gevolgd maar kom steeds op deze soortgelijke foutmeldingen uit.

Beste antwoord (via Mr_0izO op 05-03-2021 20:35)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

XPS15 lijkt me jouw lokale machine? Heb je daar wel die module geinstalleerd? Als jij azure vanaf lokaal aan wilt roepen heb je lokaal neem ik aan ook een azure lib nodig. Dat ie op een ubuntu image van azure zelf al zal staan ga ik dan maar even van uit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee