Anoniem: 91868

Topicstarter
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die lid zijn van een partij. Wat zijn bijv. de voordelen van een lidmaatschap? Denk jij dat je enig invloed hebt op de partij of de standpunten? En ga je ook naar bijeenkomsten toe, en met wat voor een verwachting ga je? Is het puur voor de leuk, of ga je echt om te netwerken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het lidmaatschap. En wat vinden jullie van de kosten? Het CDA bijvoorbeeld springt er negatief uit met maar liefst 70 euro per jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 15:49

Deathchant

Don't intend. Do!

Je bent/wordt lid van een partij voornamelijk om ze te ondersteunen in wat ze doen en waar ze voor staan. Nieuwsbrieven zijn bij veel partijen gratis, dus om extra informatie te krijgen die je zelf ook al kunt opzoeken hoef je het eigenlijk niet te doen.
We zijn een tijdje lid geweest van GroenLinks en dat vonden we best prijzig. 2x 50 euro per jaar geloof ik, weet ik niet meer zeker.
We hebben ons lidmaatschap opgezegd omdat we vinden dat GroenLinks net iets te vaak dingen doet waar we het niet zo mee eens zijn. Het zijn vooral dingen als dat ze iets teveel handreikingen naar rechts blijven doen en redelijk snel handtekeningen zetten onder akkoorden/kwesties (kunduz, leenstelsel e.d.) en daarbij soms de overige linkse partijen die niet zomaar willen tekenen te kakken zet. "Samen optrekken" betekent meer dan 2x roepen dat je een links motorblok wilt vormen.

Het zijn geen wereldschokkende dingen, want ze proberen wel te leren van hun fouten (waar ze ook voor afgestraft worden). Het blijft voor ons een zeer belangrijke partij (met een groot draagvlak) voor ons, en ikzelf twijfel nog of ik niet toch op GroenLinks ga stemmen. Maar ook ik verander door de jaren heen, en wat ik merk is dat GroenLinks me niet links genoeg is, en ik krijg wel het idee dat de GL-achterban een stuk linkser is. Geen idee of het dan aan Klaver ligt o.i.d., want ik heb verder wel vertrouwen erin dat hij GL op de kaart kan blijven zetten.

Dat is eigenlijk de afgelopen 4 jaar gegroeid, en ik vond dat er buiten de PvdD en GL eigenlijk geen nóg linksere en progressievere partijen waren....tot voor kort; ik heb een partij gevonden waar ik het nóg meer mee eens ben en dat is Bij1. Omdat ik jarenlang mijn steun heb gegeven aan GroenLinks, heeft het even wat tijd nodig om mezelf kritisch te bekijken in verhouding tot GroenLinks: blijven ze mijn stem krijgen of moet ik een beetje losweken en nu eens op Bij1 gaan stemmen? Ik kom er binnen enkele dagen wel uit, want dit is eigenlijk nu al een jaar "op de achtergrond" in mijn hoofd/hart aan de gang. Mijn partner gaat wat verder en heeft een lidmaatschap bij Bij1, waarbij je zelf het bedrag mag kiezen wat je wilt betalen voor een lidmaatschap, waar dat bij andere partijen niet mogelijk is (of er moet intussen iets gewijzigd zijn). Dus ze houden iets meer rekening met ieders portemonnee.

We zijn ook geen mensen die de lokale politiek in willen of op de barricades willen gaan staan; ook gaan we niet naar bijeenkomsten o.i.d, dus het lidmaatschap is dan inderdaad wel een goeie stap om naast je stem je ondersteuning uit te dragen. Hun social media, flyers, campagne e.d. moet ergens van betaald worden ;)
We gaan ons verder ook niet actief bemoeien en ik verwacht sowieso ook geen invloed te hebben, maar daar is het mij ook niet om te doen. Wanneer ook zij iets te ver wegglijden van linksprogressief, en daarmee dus verder weg gaan staan van mijn kern, zeg ik het lidmaatschap ook gewoon weer op.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee