Toon posts:

Vervanger FreePBX (op zoek naar alternatief)

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:22
Goedemiddag allemaal

in ons bedrijf (mkb, 0-10 medewerkers) hebben wij een server draaier waarop CentOS draait met een FreeBPX voip oplossing (dit in combinatie met 12connect sip-trunk) Nu is deze server aan vervanging toe en eigenlijk wil ik dat moment ook aangrijpen om een verandering/vereenvoudiging door te voeren.

Mijn doelstelling is om een VM te maken met daarop de VOIP oplossing. De VM moet een Hyper-V windows VM zijn. FReePBX valt daarom af, maar wat dan wel?

Ons bedrijf krijgt nauwelijks telefoontjes (meeste gaat per e-mail) , maar de paar telefoontjes die we per week krijgen moeten intern doorgeschakeld kunnen worden (zowel naar interne ip-telefoons die op kantoor staan als mobiel) . Daarnaast moet ik bepaalde nummers kunnen doorschakelen naar een mobiele telefoon en dan op basis van tijdwindows. dus telefoonnummer 088-1111111 moet tussen 8 en 12 naar 06-A en tussen 12 en 18 naar 06-B
Dat is eigenlijk de enige functionaliteit die ik zoek :-) Verder geen spannende dingen als video-bellen, voice-to-email, conferencing enz. enz..)

M.i. moet dit gratis kunnen. Weet iemand een goed alternatief voor FreePBX? Ik heb gekeken naar 3cx, maar dat is volgens mij niet gratis.

kort samengevat:
- Moet kunnen draaien onder windows 2019 server (Hyper-V) (alternatief :Docker-container? synology package?)
- Gratis (of geringe vergoeding)
- moet o.b.v tijdwindows kunnen doorschakelen.

Ik ben zeker geen expert op dit voip-gebied, maar als ik meer informatie moet geven dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt voor alle ideeën
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee