Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de-snader
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-07 16:46
Archie_T schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:52:
Heel goed dat je wilt omscholen. Staat je niet blind op Windows en Linux. Natuurlijk handig om te weten en een goed basis maar verdiep je nu in cloud technologieën. Als ik nu zou moeten studeren zou ik Azure of AWS kiezen.
Cloud is zeker een goede tip om in ieder geval een voor een deel daar in certificaten te halen. Toch zie ik bij veel grote werkgevers (overheid) dat zaken als Linux en een ITIL certificaat veel gevraagd worden.
SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:30:
Als servicedesk medewerker ben je in veel gevallen al overgekwalificeerd.

Een belangrijke vraag binnen de ICT is, of je programmeren leuk vind. Ga daar absoluut mee aan de slag, om te kijken wat je daar van vind. En begin dan met een "echte" programmeertaal, geen JavaScript. Dit is een mooi alles-in-1 pakket om te leren programmeren, maar het marktaandeel is tegenwoordig vrij klein. Je kunt ook met C# aan de slag, maar probeer het dan zo simpel mogelijk te houden en vraag hier om raad als je er niet uitkomt.

En daarnaast zitten we sinds een paar jaar in het tijdperk van de AI (kunstmatige intelligentie). Kijk hier en hier eens of je dat wat vind. Lees je in, download er 1 en ga er mee spelen. Banen waar je daarmee aan de slag kunt zijn nu dungezaaid, maar het gaat heel hard. Dat is nu de grote groeimarkt.

Verder zou ik gewoon op interessante baantjes solliciteren en kijken waar je uitkomt. Je bent nog jong en kunt nog alle kanten op :)
Zonder anderen te kort te willen doen, denk ik ook dat een servicedesk functie onder mijn niveau ligt. Echter ben ik in autobranche ook begonnen als stagair, en uiteindelijk doorgegroeid naar een leidinggevende functie. In de ICT heb ik 0 werkervaring, dus begin ik onderaan de ladder. Mijn vraag is vooral welke route kan ik het beste bewandelen? Cursus, certificaten, HBO-programma.

Wat betreft het programmeren, ik vindt dat in zekere mate wel interessant. Alleen is dat niet welke kant ik op wil. Een webpagina maken met html/css of een bash script maken vindt ik wel leuk, maar is niet de kant waar ik heen wil.

Canon Eos 77D | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55 mm IS STM | Canon 55-250mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:30

Ebayzo

Gekke eend

SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Een webpagina maken is in de meeste gevallen ook iets totaal anders dan programmeren. Het eerste is meer te vergelijken met de opmaak van een document, terwijl het tweede bepaalt wat computers doen. Het verschil is groot.

En speciaal als je er in wilt groeien, zou ik naar AI kijken. Het is totaal niet te vergelijken met de andere keuzes en je hebt binnen een paar jaar tijd een voorsprong als je er nu mee begint.
TS geeft aan de beheer richting op te willen. Iemand de ontwikkel zijde indrukken lijkt mij geen weg naar succes. TS heeft voor de verandering in dit soort topic eindelijk eens een realistisch plan en lijkt zelfs een gezonde praktische basis en interesse van huis uit te hebben. Ik zou misschien toch proberen om via een detacheerder te starten in deze wereld om vervolgens je eigen weg te bepalen na wat kennis opgedaan te hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste stap: jullie hebben ongetwijfeld magazijnsoftware. Die moet ook draaien. Kijk maar de leveranciers van het product en de clubs die het implementeren. Jouw kennis van de business kan goud voor hen zijn. Zo rol je langzaam de ICT in. Doe je wat ervaring op ook, blijf je bij waar je al goed in bent en leer je veel bij.
Het is voor jou de makkelijkste, maar ook meest logische stap. Je ziet het in de ict eigenlijk heel veel: mensen doen een bepaalde techniek, komen door hun werk in aanraking met iets anders en gaan daar in verder wegens interesse en omdat ze het leuk vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 22:35
de-snader schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:31:
Blijft nog mijn twijfel over cursus, opleiding, certificaten over. Ik neig zelf naar een kort HBO-programma van de NCOI, om aan te tonen dat ik ook HBO-denkniveau heb. Dit dan aangevuld met een paar certificaten om aan te tonen wat mijn ICT kennis is. Zit ik zo op de goede weg, of kan ik beter later een volledige HBO opleiding doen?
Pas op voor NCOI! Dit artikel kwam onlangs voorbij in een andere forum post: https://www.groene.nl/artikel/de-prijs-van-scholing

• juanpercent
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-07 13:13
SymbolicFrank schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:30:
En begin dan met een "echte" programmeertaal, geen JavaScript.
8)7 Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Als we even kijken naar de stack overflow survey van afgelopen jaar:
https://insights.stackove...most-popular-technologies
Is javascript by far de meest populaire technologie, komt als je naar typescript kijkt ook nog bovenaan de lijst van "meest geliefde technologie" om mee te werken.

Onderschat ook zeker de kracht niet dat tegenwoordig naast alle populaire Front-end frameworks JavaScript op de backend ook gewoon een sterke speler is met NodeJS.

Nog niet eens gesproken over wat de mogelijkheden zijn met cross-platform (mobile) etc. als je kijkt naar Electron. Daarnaast zijn serverless function etc. op alle populaire cloud platforms ook gewoon in Nodejs te schrijven.

Ben dus wel een beetje klaar met die JS is geen "echte taal" onzin dus als je niet weet waar je het over hebt kun je misschien gewoon beter niets zeggen.

Groetjes

Acties:
  • +5Henk 'm!

• de-snader
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-07 16:46
KRGT schreef op donderdag  4 maart 2021 @ 10:53:
Paar tipjes voor de Automotive kant en infra. (waar security ook belangrijk is)

https://www.incadea.com

https://autoline.nl

https://carwise.nl

Wie weet kan je daar met een open sollicitatie wel heel mooi aansluiten.
De afgelopen weken even stil geweest in dit topic, want er zijn wat ontwikkelingen. Ik ben in contact gekomen met een andere autodealer hier in de regio, en ga daar volgende maand aan de slag als Applicatiebeheerder voor specifiek de Automotive software (voornamelijk Autoline). Een erg mooie kans die ik niet kan laten schieten, en bij een werkgever waar mijn praktijkkennis ook erg goed op aansluit. Tevens krijg ik hier de mogelijkheid om certificaten te halen en trainingen te volgen, zolang deze maar aansluiten bij mijn functie.

Erg veel zin om aan de slag te gaan, en iedereen erg bedankt voor het meedenken naar mogelijkheden. Zo blijkt maar weer dat met de juiste werkervaring en kennis een overstap richting de IT zeker mogelijk is.

Canon Eos 77D | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55 mm IS STM | Canon 55-250mm

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True