Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Daan115
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-07 23:05
Hallo,

Een jaartje of vijf geleden heb ik met behulp van jullie hulp een prima PC samengesteld. Maar die is inmiddels wel aan vervanging toe. De timing nu is echter vrij beroerd merk ik, met de videokaart-schaarste.

Toch maar kijken wat er nu mogelijk is met jullie tips.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Anno 1800, City Skylines, Transport Fever 2, mogelijke nieuwe in hetzelfde genre, Office werk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dat zal in dezelfde orde grootte zijn als de 1080p gamepc van de BBG. Maar ik heb iets andere specifiekere wensen. En daar ook wel wat extra voor over.
- Stille behuizing
- 32 GB geheugen ipv 16Gb vanwege CS die geheugen vreet.
- Videokaart rond 300 euro?
Totaal rond 800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik twijfel of ik mijn oude kast en/of voeding wil houden, maar misschien laat ik mijn ouder systeem in tact voor iemand anders:
Cooler Master Silencio 352Cooler Master MWE Bronze 450W V2

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing. Voeding, Moederbord, Videokaart(!?), CPU, Geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een stille kast want hij staat op mijn bureau. Vandaar ook de CoolerMaster ...

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 81,-€ 81,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 145,90€ 145,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 600W€ 59,25€ 59,25
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 591,05

Alternatief:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 136,15€ 136,15
1MoederbordenAsus Prime B460M-A€ 83,90€ 83,90
Totaal€ 220,05

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Antwoord op de volgende vragen:
1: CPU: AMD of Intel, zie alternatieve configs? wat is wijsheid?

2: Wat is een verstandig mbt videokaart? Welke past er? Is er nog iets te krijgen of moet ik toch wachten? En waarop dan?

3: Is er een alternatieve behuizing voor die ik nu heb? Stil? Goedkoper?

4: Zijn er nog andere alternatieve goede (overige) componenten?

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True