Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bizarre electra vragen...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.674 views

Onderwerpen

Vraag

• MilanKubin
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 02-03 12:53
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar maanden allerlei bizarre problemen binnenshuis, en helaas ben ik onderhuurder dus kan er vrij weinig mee met verhuurder.
Mag officieel - blijkt dus later - niet hier onderhuren, en mijn verhuurder wilt geen problemen met zijn verhuurder.
Ik woon hier tijdelijk even op kamers door omstandigheden, i.v.m intimidaties meer dan een jaar lang.

Ik heb helaas het vermoeden, omdat ik dus al een jaar last heb van allerlei intimidaties en bedreigingen, dat dit opzettelijk is, en dat mijn buren - ofwel vanuit de berghokken onder mijn woning - dan wel boven hier voor verantwoordelijk zijn.

Ik wil in ieder geval zoveel mogelijk uit sluiten en objectief laten testen.

De ervaringen
    • [/li]
    • Pulsaties die heen en weer gaan - letterlijk over de y en x as
    • Hevige vibraties gepaard met hitte onder de plekken waar ik contact maak met de vloer
    • Onwijs Schroeiend gevoel op plekken op lichaamsdelen die naar de grond , zoals achterhoofd, rug, zijkant hoofd.
    • Voeten op de vloer: loeiheet af en toe, maar vloer voelt koud aan.
    • Allerlei zenuwprikkelingen.
Andere, niet biologische waarnemingen:
  1. Metalen dingen beginnen te kraken, of een hard geluid te maken zoals:
  2. Aluminium raamkozijnen
  3. Anti-statische zakjes of alu papier wat op de vloer ligt
  4. Componenten in de CV-radiator
  5. De alu rand van een koffiepot die bij het raamkozijn staat.
  6. Hand zachtjes over objecten wrijven zoals de zijkant van mijn bed aan de onderkant, voel ik een soort van 'spanning'.
1. Er komen allerlei pieptonen uit bijv de lampen, maar ook stekkerdozen, de poorten van een netwerk switch (hoog frequent).
2. Ik zie de pulserende tonen met een audio spectrum meter, op bijv frequenties:
43hz, 47hz, 54hz, 117hz, enz...
en daarin zie ik dan 'pulsaties' (blokjes) ipv een brom (ruis).

Ik heb twee vermoedens:

Radiogolven
Wisselende elektrische-magnetische velden.

Yes, het klinkt heel bizar, maar ook artsen zijn het er in ieder geval over eens dat ik psychisch in orde ben, en dat de klachten, niet uit een ziekte of iets voortkomen.

Ik kom niet erg ver op andere manieren: ben onderhuurder, politie kan niks, gemeente schiet niet op, en ik heb tips nodig om dit op te sporen ( meetapparatuur enz ), want ik ga ook een privédetective inhuren.

In de bergingen beneden mijn woning is dus wel allerlei electrische infrastructuur.

Bedankt!

[Voor 27% gewijzigd door MilanKubin op 01-03-2021 16:41]

Alle reacties

Acties:
  • +7Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:44

FreakNL

Well do ya punk?

Eeeeum.. Ik zou dit toch eerst bij jezelf zoeken.. Welke artsen heb je geraadpleegd?

Buren die je willen opfokken (en dat zijn dan meestal niet de slimste types, NOFI) zullen daar "gemakkelijkere" manieren voor vinden....

[Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 01-03-2021 16:40]

Acties:
  • +25Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik zou toch eerst eens bij een huisarts of psychiater langs gaan. Dit klinkt mij als symptomen van een psychose.

https://www.socialcooling.com/

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:21
Ik zou het toch ook eerst bij mezelf zoeken (misschien een gevolg van de stress?)
Zowat de helft van de zaken die je opnoemt kun je makkelijk verklaren door temperatuur(verschillen).
Alles qua metaal zal vroeg of laat uitzetten en daarbij geluid maken bij opwarming of afkoeling.
De rest lijkt mij ofwel makkelijk te verklaren ofwel helaas tussen je oren te zitten.
Heeft iemand anders al eens dezelfde waarneming gemaakt?
Dus als jij hevige vibraties vanuit de vloer voelt, en iemand anders gaat op die plaats staan, voelt die dat dan ook?
Als jij je voeten op de vloer zet en je voelt iets schroeien, heeft iemand anders dat dan ook?
...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MilanKubin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:36:

Ik woon hier tijdelijk even op kamers door omstandigheden, i.v.m intimidaties meer dan een jaar lang.
Grof welk aard van intimidaties waren dat destijds? Wel tastbare of ook eerder in de richting paranoïde/achtervolgingswaan? Maw. heeft iemand je been gebroken of heeft iemand 's nachts bij je ingebroken om je suikerklontjes in een andere volgorde te stapelen? Anders denk ik ook dat het probleem meeverhuist is ;)
dat dit opzettelijk is, en dat mijn buren [...] dan wel boven hier voor verantwoordelijk zijn.
Waarom zouden je buren je wat aan willen doen, en waarom zouden ze daarvoor high-tech elektromagnetische oorlogsvoering voor gebruiken? Ze kunnen immers ook gewoon de eigenaar van de woning melden dat je daar illegaal aan het onderhuren bent? Lijkt me een makkelijkere weg om van je af te komen.

[Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2021 16:50]

DUT Racing

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:35
Gebeurt dit iedere dag? Zo ja, voordat je een privé-detective inhuurt:

Stap 1: Vraag een vriend of familielid om een nachtje bij je te komen logeren.
Stap 2: Wanneer jij een van de symptomen waarneemt, vraag dan meteen je logé om te bevestigen dat die hetzelfde waarneemt.
Stap 3: Wanneer dat zo is, houd dan even per telefoon contact met elkaar, terwijl een van beiden de woning verlaat en kijkt of er buiten de woning (zoals in de bergingen) op dat moment ook geluiden, trillingen of wat dan ook zijn die corresponderen met wat je in de woning merkt.

Dat is een stuk goedkoper dan een privé-detective inhuren, zorgt dat mensen niet meer gaan denken dat je misschien wat paranoïde bent geworden, en leidt misschien al meteen tot meer begrip over wat er aan de hand is.

Ik hoor na afloop van dit experiment natuurlijk graag wat je conclusie is!

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10:57
Ervaar je een schok en springt er een vonk over wanneer je bijvoorbeeld het raamkozijn of ander groot metaal object vastpakt?

Ik zou inderdaad ook even met een arts verder praten om te dubbelchecken of het niet toevallig een psychose is. Het kan iedereen overkomen.

Kun je meer specifiek zijn over de elektrische infrastructuur in de berging(en) onder jou? Bedoel je de standaard elektriciteitsvoorziening van een woongebouw of zit er een radiozendamateur met zware versterkers onder je?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:59
Excuseer mij voor een mogelijk vooroordeel maar jouw manier van schrijven en vooral het volgende stukje uit jouw tekst geeft mij, en mogelijk meerdere lezers, toch enige aarzeling:

Ik heb helaas het vermoeden, omdat ik dus al een jaar last heb van allerlei intimidaties en bedreigingen, dat dit opzettelijk is, en dat mijn buren - ofwel vanuit de berghokken onder mijn woning - dan wel boven hier voor verantwoordelijk zijn.

Als ik het dus goed denk te begrijpen ben je in deze woning getrokken omdat je elders last had van intimidaties. Maar in deze woning lijk je volgens eigen tekst dus ook weer last van intimidaties te hebben.
Hoe komt het dat jij klaarblijkelijk stelselmatig geintimideerd wordt? Zou het kunnen dat men jou als zwak en zeurend persoon ziet, of lezen ze bij jou een bepaalde lichaamstaal af waardoor je dit (onbewust) oproept?
Of uit de andere hoek: ervaar jij bepaald contact mogelijk te snel als intimideren?

Alle 'technische' verschijnselen bij elkaar in 1 woning vind ik lastig te plaatsen, tenzij je in de kerncentrale van Borsele woont. Persoonlijk neig ik naar een bepaalde geestelijke toestand waardoor je gevoeliger voor bepaalde zaken wordt. Dit kan komen door bijvoorbeeld langdurige stress, slecht slapen, of iets cognitiefs.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat er niets is en jij je alles inbeeld maar het kan dus wel zo zijn dat alles wat er is bij jou 10x sterker binnenkomt en bepaalde zaken er misschien onder bepaalde invloed 'van' lijken te zijn.

Zaken als tintelingen bij aanraken kan heel goed op slechte aarding of het ontbreken er van duiden.
Lokale warme plekken kan een vloerverwarming zijn, of een leiding in de grond welke naar een C.V. radiator in de ruimte loopt, maar ook een warmte afgevend object onder de vloer kan hiervan de oorzaak zijn.
Plastic zakjes, glaswerk, of aluminium folie wat kraakt kan door invloed van warmte (op de vloer) zijn. Of ze kraken na omdat je ze zelf net in je handen hebt gehad.

Als je zelf geen technische kennis hebt om aarding te meten, of de C.V. installatie inzichtelijk te maken dan zou ik hiervoor een installateur laten komen. Het kost wat geld maar geeft je mogelijk wel een stukje inzicht en anders wel de geruststelling. Want ik denk persoonlijk dat je het laatste misschien best hard nodig hebt...
Als eerder geschreven: laat eens een familielid of betrouwbare kennis langskomen en jouw ervaringen ervaren. Misschien komen jullie samen tot een goed oordeel.

[Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 01-03-2021 17:18]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:15

Helgie

Misantroop

Tja, we zijn hier allemaal ook maar armchair psychologists natuurlijk, maar dat gezegd hebbende: dit klinkt als een psychisch probleem.
Of, als dat het niet is, heel misschien een probleem met je zenuwen? Zeg maar, alles wat je waarneemt klinkt als zenuwen die signalen doorgeven die er niet zouden moeten zijn. Is daar naar gekeken?

Dan nog wat anders, je gebruikt niet toevallig drugs, alcohol oid? Dat kan natuurlijk ook een enorme invloed hebben op wat je waarneemt.

Hypocrites must die

• MilanKubin
fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Grof welk aard van intimidaties waren dat destijds? Wel tastbare of ook eerder in de richting paranoïde/achtervolgingswaan? Maw. heeft iemand je been gebroken of heeft iemand 's nachts bij je ingebroken om je suikerklontjes in een andere volgorde te stapelen? Anders denk ik ook dat het probleem meeverhuist is ;)
Met een kapotgeslagen bierflesje bedreigd worden, daarna de politie gebeld.
Vervolgens zelfde pers. en vriendjes die je opwachten om het huis, uitschelden voor vieze jood, en nog meer andere dingen die ik liever hier niet post.
'Mes tussen je ribben' enz of opmerkingen als 'sorry meneer, laatste tijd zijn mensen een beetje teveel gestoken' terwijl je langs loopt.
Posten voor de deur, grijpbewegingen naar de hond, en andere belagingen met opmerkingen.
Nog meer info nodig?:)
Aangiftes met bewijs liggen er..
Waarom zouden je buren je wat aan willen doen, en waarom zouden ze daarvoor high-tech elektromagnetische oorlogsvoering voor gebruiken?
Dat vraag ik me af.
Daarnaast sluit ik inderdaad niet uit dat het niet zo is, maar zoek ik wel een verklaring voor het e.e.a. wat niet direct dus medisch te verklaren is.
Ze kunnen immers ook gewoon de eigenaar van de woning melden dat je daar illegaal aan het onderhuren bent? Lijkt me een makkelijkere weg om van je af te komen.
Mwoa, hoofdbewoner is meer angstig, dan dat die angst gegrond is.
Wordt al jaren toegestaan, ook huismeester weet ervan.

En psychisch daar ga je bijv niet onwijs fysieke klachten van krijgen op den duur zoals:

- hevige vibraties in gezichtsveld, flikkeringen, schitteringen, lichtflitsen.
- overal zenuwprikjes.

Ik heb geen geschiedenis van dergelijke, fysieke of psychische klachten.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
MilanKubin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:52:

En psychisch daar ga je bijv niet onwijs fysieke klachten van krijgen op den duur zoals:

- overal zenuwprikjes.

Zééééér zeker wel dat je hele heftige fysieke klachten kan krijgen van psychische stress.

The devil is in the details.

• MilanKubin
Helgie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:25:
Tja, we zijn hier allemaal ook maar armchair psychologists natuurlijk, maar dat gezegd hebbende: dit klinkt als een psychisch probleem.
Er zijn geen elektra dingen die dat kunnen veroorzaken? trafo's? bijvoorbeeld?
Ik heb ook gelezen dat dus een RF transmitter op electriciteitsdraden, zoals bijvoorbeeld een powerline adapter, alle electriciteitsdraden die niet drie-dubbel afgeschermd zijn in een antenne kunnen veranderen.

Klopt dit?

Ik zit hier voor elektra vragen, geen psych vragen.
Die vraag ik wel aan een psych :)
Of, als dat het niet is, heel misschien een probleem met je zenuwen? Zeg maar, alles wat je waarneemt klinkt als zenuwen die signalen doorgeven die er niet zouden moeten zijn. Is daar naar gekeken?
Nou, precies, dat wil ik dus ook laten onderzoeken, maar huisarts traject gaat behoorlijk traag.
Bloed laten prikken, vit. d tekort, en verder gezonde waarden.
Vit D. heb ik een aantal dagen een hele hoge dosis van gekregen.

Klachten zijn alleen maar erger.
Buiten niks aan de hand!
Dan nog wat anders, je gebruikt niet toevallig drugs, alcohol oid? Dat kan natuurlijk ook een enorme invloed hebben op wat je waarneemt.
Geen drugs, geen alcohol.

[Voor 9% gewijzigd door MilanKubin op 01-03-2021 17:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

- overal zenuwprikjes.

Dat kan zeker wel; dat heet een psychosomatische aandoening.
MilanKubin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:54:
[...]
Er zijn geen elektra dingen die dat kunnen veroorzaken? trafo's? bijvoorbeeld?
Nee.

De klachten die je hebt zijn niet te verklaren door "electra-invloeden". Het beste wat je kunt doen is naar de huisarts.

• MilanKubin
Hahn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:53:
[...]

Zééééér zeker wel dat je hele heftige fysieke klachten kan krijgen van psychische stress.
Oh, dat weet ik wel, maar ik ben niet het stress-type.
Eerder apatisch, dan dat ik stress ;)

Ik raak er wel opgefokt van als het begint en aanhoudt! Dat wel!

Maar vooral die irritante chirpende en piepende tonen die uit alle electra komt - opgenomen, en gemeten met audio spectrum analyzers - ware het er niet uit zou moeten komen, maakt mij nogal overtuigd dat het in ieder geval, voor een deel totaal niet psychisch is.

• MilanKubin
Compizfox schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Dat kan zeker wel; dat heet een psychosomatische aandoening.

[...]

Nee.

De klachten die je hebt zijn niet te verklaren door "electra-invloeden". Het beste wat je kunt doen is naar de huisarts.
Het EMV denkt daat anders over....
Ook over de magnetische veld waarden van 100ut +
Ik heb het ze gevraagd...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:31
Hoe verwarm je je huis/kamer? Staat er nog een oude geiser of ander open vuur? Symptomen van CO vergiftiging kunnen lijken op die van vreemde psychische problemen. Zet om te beginnen eens een raam open.

edit1: Of een oud verwarmingssysteem

[Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 01-03-2021 18:09]

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:09
Yes, het klinkt heel bizar, maar ook artsen zijn het er in ieder geval over eens dat ik psychisch in orde ben, en dat de klachten, niet uit een ziekte of iets voortkomen.
Zomaar wat vragen:

- bij welke/wat voor artsen ben je geweest?
- waarom ben je daar heen gegaan>

• MilanKubin
FrankHe schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:54:
Ervaar je een schok en springt er een vonk over wanneer je bijvoorbeeld het raamkozijn of ander groot metaal object vastpakt?

Ik zou inderdaad ook even met een arts verder praten om te dubbelchecken of het niet toevallig een psychose is. Het kan iedereen overkomen.
Wel redelijk wat statische schokken gehad, maar ook niet super vaak.
Kan niet zeggen dat het meer was dan cognitieve bias.

True, maar goed. Wel diverse artsen en GGD gesproken, niks te horen gekregen over psychose.
Gister nog: "Nou het klinkt in ieder geval niet alsof je warrig bent, of waanideeën hebt".
Een psycholoog zal overigens altijd van alles vinden :P
Stroom wordt verdeeld

Kun je meer specifiek zijn over de elektrische infrastructuur in de berging(en) onder jou? Bedoel je de standaard elektriciteitsvoorziening van een woongebouw of zit er een radiozendamateur met zware versterkers onder je?
Stroom wordt verdeeld over de verdiepingen er boven, tot de 7e geloof ik.
Het is een berginghal, met allemaal afgesloten ruimtes, met daarin weer 4-6 berghokken per unit.

Onder de woning zitten bergingen van zo'n 11 huisnummers.

• MilanKubin
leecher schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Zomaar wat vragen:

- bij welke/wat voor artsen ben je geweest?
- waarom ben je daar heen gegaan>
- tot nu toe huisartsenpost, twee maal.

Acute klachten die te erg werden: duizeligheid, hoofdpijn, verlies van gezichtsvermogen.

- Huisarts gebeld voor consult, bloed laten prikken, en nu naar de oogarts.

(Ik heb dus al een sterkte van -19, dus oogzenuw is door vorm van het oog/oogdruk sneller geprikkeld).

• MrAngry
Voel je je buitenshuis snel beter? Bijvoorbeeld als je naar de huisarts gaat?

• MilanKubin
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:10:
Voel je je buitenshuis snel beter? Bijvoorbeeld als je naar de huisarts gaat?
Ook als ik het huis uit ga om met de hond te lopen.
Oogklachten blijven aanhouden, hoofdpijn neemt snel af.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• MrAngry
Het schreeuwt CO vergiftiging voor mij.
Kan je nog op mijn vraag een paar posts hierboven antwoorden? Oud verwarmingssysteem?

zet een raam open

[Voor 63% gewijzigd door MrAngry op 01-03-2021 18:15]

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Hoe lang woon je al op dit adres?

Sinds wanneer ervaar je deze klachten?

Heb je soortgelijke klachten ook op je oude adres ervaren?

Merk je iets aan het gedrag van je hond?

Woon je er alleen of woont de hoofdhuurder er zelf ook?

[Voor 10% gewijzigd door Xander op 01-03-2021 18:18]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• leecher
MilanKubin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Wel redelijk wat statische schokken gehad, maar ook niet super vaak.
Kan niet zeggen dat het meer was dan cognitieve bias.

True, maar goed. Wel diverse artsen en GGD gesproken, niks te horen gekregen over psychose.
Gister nog: "Nou het klinkt in ieder geval niet alsof je warrig bent, of waanideeën hebt".
Een psycholoog zal overigens altijd van alles vinden :P

[...]

Stroom wordt verdeeld over de verdiepingen er boven, tot de 7e geloof ik.
Het is een berginghal, met allemaal afgesloten ruimtes, met daarin weer 4-6 berghokken per unit.

Onder de woning zitten bergingen van zo'n 11 huisnummers.
Gewoon serieus en zonder lullig te doen:

Het verhaal over intimidaties en dat je denkt dat iemand de moeite doet om een of ander plot uit te voeren vanuit de berghokken in combinatie met allerlei vage lastig te vast te stellen waarnemingen maakt dat het geheel enorm ruikt naar een psychische aandoening. Het probleem met mensen met een psychische aandoening is nogal vaak dat ze niet in staat zijn om dat bij zichzelf te constateren. Ik ben niet gek, zei de gek, om het maar even lomp te brengen. Ik ben niet thuis in de geestelijke gezondheidszorg maar ik heb zo het vermoeden dat veel aandoeningen niet even bij een bezoekje bij de huisarts snel zijn gediagnosticeerd.

Neemt niet weg dat de TS schijnbaar dus wel artsen heeft gezien in relatie met de beschreven problemen. Dat lijkt me een prima stap. Ik denk niet dat we als willekeurig volk op een tech forum op dat gebied een grotere bijdrage kunnen leveren. Blijft voor ons de technische diagnose over, als daar inderdaad een probleem is.

Gebruik maken van zo'n spectrum analyzer is een prima actie, daar heb ik ook zo'n verschrikkelijke vogel/katten verjager mee opgespoord (4 huizen verder!). Heb je daar ook al mee door het pand en daarbuiten gelopen?

Verder wat @MrAngry zegt, dat is weer een ding dat prima te meten is.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:13

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

- overal zenuwprikjes.

Eerste kan een probleem met het netvlies zijn, kan best eens bekeken worden door een specialist. Deze symptomen zijn bij mij ook ontstaan door een bloedsuikerpsiegel die niet onder controle stond. Misschien toch eens aan een arts vragen om een bloedonderzoek te doen en na te gaan of alles daar nog in orde is. Niet enkel afgaan op beschrijving van symptomen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• MrAngry
MilanKubin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Ook als ik het huis uit ga om met de hond te lopen.
Oogklachten blijven aanhouden, hoofdpijn neemt snel af.
Wil je alsjeblieft een raam open zetten en melden dat je dat gedaan hebt. Ik word echt zelf gek hier van spanning. Laten we eerst deze meest urgente meest dodelijke koolmonoxide optie uitsluiten please!

Voor de meelezers: Check deze bizarre casus. Dat bleek ook CO

[Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 01-03-2021 18:37]

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-06 18:28
Vriend van me had ook spontaan gezichtsverlies in een oog. Oorzaak? Stress op werk (onrustig door steeds tijdelijke banen, weer periode werkloos enz). Was verder sociaal nog heel betrokken bij alles en iedereen, alleen dus wel maar met een oog.

Klachten verdwenen spontaan toen hij weer stabiele werkomgeving had en daar geen stress meer van ervaarde.

Wellicht zorgen die intimidaties toch ook voor een bepaald stress niveau bij jou die fysieke klachten triggert.
CO is makkelijk uit te sluiten door metertje te kopen bij bol.com oid.

[Voor 20% gewijzigd door rvrrr op 01-03-2021 18:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:32:
[...]

Wil je alsjeblieft een raam open zetten en melden dat je dat gedaan hebt. Ik word echt zelf gek hier van spanning. Laten we eerst deze meest urgente meest dodelijke koolmonoxide optie uitsluiten please!

Voor de meelezers: Check deze bizarre casus. Dat bleek ook CO
Daar zat ik dus ook aan te denken ja.

• rvrrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-06 18:28
Wat verheldering op onderstaande vraag, die op eerste pagina ook al gesteld werd, lijkt me ook wel nodig:

"Als ik het dus goed denk te begrijpen ben je in deze woning getrokken omdat je elders last had van intimidaties. Maar in deze woning lijk je volgens eigen tekst dus ook weer last van intimidaties te hebben?"

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:29
Hoe heb je dit allemaal gemeten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ik ben geen psycholoog dus op dat gebied kan ik je niet echt helpen. De problemen die je beschrijft klinken voor mij niet alsof ze elektrisch van aard zijn. CO-vergiftiging zoals gezegd zou kunnen, anders zet ik in op toch iets psychologisch.

Om toch wat dingen uit te sluiten:
Ik heb sinds een paar maanden allerlei bizarre problemen binnenshuis
Dit heb je dus helemaal niet buitenshuis? Of is het minder buitenshuis? Neemt het af buitenshuis? Als je dan weer naar binnen gaat, is het direct weer terug of duurt het een tijdje en komt het geleidelijk aan weer terug? Als je bij iemand of ergens anders binnenshuis bent (vrienden, supermarkt) heb je het dan ook?
Gezien de intimidaties waar je het eerder over had (met wapens en woorden) op een andere plek, lijkt me niet direct heel logisch dat je nieuwe buren hier een aandeel in hebben. Kennen ze je überhaupt?
• Pulsaties die heen en weer gaan - letterlijk over de y en x as
• Hevige vibraties gepaard met hitte onder de plekken waar ik contact maak met de vloer
• Onwijs Schroeiend gevoel op plekken op lichaamsdelen die naar de grond , zoals achterhoofd, rug, zijkant hoofd.
• Voeten op de vloer: loeiheet af en toe, maar vloer voelt koud aan.
• Allerlei zenuwprikkelingen.
Ik kan me voorstellen dat je oogzenuw en -afwijking (sterkte) hiermee te maken heeft. Alle dingen die je hier noemt zijn in ieder geval niet direct elektrisch van aard, zeker als je geen elektrisch apparaat vasthoudt. Het kan eventueel, maar dan zullen huisgenoten of andere personen hier als het goed is ook last van hebben. Is dat ook zo?
Andere, niet biologische waarnemingen:
[list=1]
• Metalen dingen beginnen te kraken, of een hard geluid te maken zoals:
• Aluminium raamkozijnen
• Anti-statische zakjes of alu papier wat op de vloer ligt
• Componenten in de CV-radiator
• De alu rand van een koffiepot die bij het raamkozijn staat.
• Hand zachtjes over objecten wrijven zoals de zijkant van mijn bed aan de onderkant, voel ik een soort van 'spanning'.
Wind kan ervoor zorgen dat dingen gaan kraken, ook temperatuurswisselingen. Geluid uit de radiator kan als er lucht in het systeem zit of ook gewoon als het water er doorheen stroomt, en kan contactgeluid zijn vanuit elders in het huis. Een soort "spanning" voelen kan inderdaad voorkomen bij apparaten die niet geaard zijn, maar dan moet er doorgaans een ingeplugde stekker aan zitten. Wel is het zo dat de lucht in de winter een stuk droger is, waardoor je meer last hebt van statische elektriciteit (schokjes enzo) dan in de zomer.
1. Er komen allerlei pieptonen uit bijv de lampen, maar ook stekkerdozen, de poorten van een netwerk switch (hoog frequent).
2. Ik zie de pulserende tonen met een audio spectrum meter, op bijv frequenties:
43hz, 47hz, 54hz, 117hz, enz...
en daarin zie ik dan 'pulsaties' (blokjes) ipv een brom (ruis).
Hiervan is het belangrijk dat je weet wat je meet. Kan je wat screenshots of grafieken delen van de momenten dat het gebeurt, en uitleggen wat de meetmethode is? Het kan best zijn dat je met ongeschikte apparatuur meer en/of de resultaten niet juist interpreteert. Alles onder de 30-40 dB (op mijn spectrum analyzer appje op m'n telefoon) is gewoon achtergrondgeluid/ruis wat je niet hoort en wat normaal is.
Radiogolven
Wisselende elektrische-magnetische velden.
Hier heb je eigenlijk overal wel "last" van, zowel binnen als buiten, thuis of elders. In principe merk je dit niet. Of er moet dus iets heel vreemds aan de hand zijn in specifiek jouw huis.

Ik zou inderdaad zo snel mogelijk een CO-meter regelen, ramen openzetten, uitsluiten op welke momenten en plekken het wel en niet gebeurt en nogmaals contact zoeken met een huisarts voor betere tests.

• leecher
De luchtvochtigheid meten kan ook geen kwaad. Afgelopen maand is het hier dusdanig droog geweest dat de digitale hygrometer het gehalte niet meer kon detecteren. Ik had niet het gevoel dat dingen statisch waren geladen, maar ik kreeg wel een schok bij alles wat ik aanraakte.

• MilanKubin
Xander schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:17:
Hoe lang woon je al op dit adres?

Sinds wanneer ervaar je deze klachten?

Heb je soortgelijke klachten ook op je oude adres ervaren?

Merk je iets aan het gedrag van je hond?

Woon je er alleen of woont de hoofdhuurder er zelf ook?
Ik woon hier sinds 3 augustus.

Deze klachten heb ik nu een maand of iets meer.

Hond ligt wel vaak meer in de - open - keuken, dan op haar normale plek, wanneer de pieptonen er zijn.

Ze ligt nu in de stoel naast mij - bij de muur - en geen pieptonen uit de elektra.

Hoofdbewoner woont er, maar is toch vaak in zijn eigen kamer, slaapt ("mediteert" :9 ) de halve dag met noise cancelling koptelefoon op, en muziek op de achtergrond.

Ik heb oordopjes geprobeerd, maar die hoge tonen (16.5khz - 22.5khz gemeten) - en ja ik hoor 'helaas' tot 23khz) blijven juist dan vaak over! :(

Het is dus wel zo, dat wanneer hij in bed is, of in huis is, de klachten vaak beginnen (buiten mijn kamer).
Is hij wel actief in huis, dan heb ik minder klachten.

Maar het is ook bizar hoe de klachten - het gevoel van straling - ook gewoon echt ineens opkomt en weer gaat, incl de plekken.

Ik heb bedacht dat ik voor dat laatste gewoon een warmtebeeld camera ga kopen nu, en mezelf ga filmen. De huid voelt namelijk ook gewoon warm aan.
Als er sprake is van verwarming door iets als straling, sterk wisselende magneetvelden, of iets dergelijks, dan ziet een warmtebeeldcamera het!
Als de temp. verschillen niet noemenswaardig zijn, hoef ik me ook niet druk te maken :)

• MilanKubin
Bedankt voor alle tips dusver!
  1. Ik zal even grafiekjes, metingen, opnames enz bij elkaar gaan zoeken.
  2. Dat scheelt inderdaad wel, want nu is het maar wild giswerk.
  3. Ik heb nogal wat materiaal, dus zal even het e.e.a. bij elkaar zoeken.
  4. CO heb ik niet aan gedacht, maar het is nou niet zo dat ik slaperig ben... het houdt me eerder nachten wakker dan dat ik in slaap sukkel!
  5. In de ochtend vroeg kan ik dan ineens weer slapen.
  6. Overigens wel op te merken:
  7. - de chirpende/hoogfrequente geluiden uit de muren waren eind dec, begin januari, en gingen vooraf aan de ergere 'straling' gevoelens, maar ik sluit niet uit dat ik misschien gevoeliger ben geworden op den duur voor het e.e.a.
  8. Dat is sowieso meestal wel zo, wanneer je er teveel op focust.
  9. - De hoog frequente pieptonen waren op momenten net zo 'luid' of bijna net zo als achtergrondruis op lage frequenties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 22:30
Anakha schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:53:
Gebeurt dit iedere dag? Zo ja, voordat je een privé-detective inhuurt:

Stap 1: Vraag een vriend of familielid om een nachtje bij je te komen logeren.
Stap 2: Wanneer jij een van de symptomen waarneemt, vraag dan meteen je logé om te bevestigen dat die hetzelfde waarneemt.
Stap 3: Wanneer dat zo is, houd dan even per telefoon contact met elkaar, terwijl een van beiden de woning verlaat en kijkt of er buiten de woning (zoals in de bergingen) op dat moment ook geluiden, trillingen of wat dan ook zijn die corresponderen met wat je in de woning merkt.

Dat is een stuk goedkoper dan een privé-detective inhuren, zorgt dat mensen niet meer gaan denken dat je misschien wat paranoïde bent geworden, en leidt misschien al meteen tot meer begrip over wat er aan de hand is.

Ik hoor na afloop van dit experiment natuurlijk graag wat je conclusie is!
Dit is tot nu toe het beste advies wat ik hier voorbij heb zien komen.

Als je eenmaal de conclusie hebt kan je aan de hand daar van wel bepalen wat je vervolgstap word(het zij een psycholoog of andere maatregelen, vul zelf in).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:16
Beste Milan,

Ik lees aandachtig het topic door en ik heb moeite met het volgen van je precieze klachten.

De klachten kunnen werkelijkheid zijn, maar in de context wekt het bij mij ook waanideeen. De “achterdocht” en traumatische ervaringen zijn hiervoor signalen. Je geeft aan dat je bij huisarts en GGD bent geweest, ik vermoed dat je GGZ bedoeld. In je verhaal maak ik alleen op dat je de hulpvraag voor je gezichtsvermogen hebt gesteld.

Ik zou je willen meegeven om beide invalshoeken te onderzoeken en het verhaal zoals beschreven ook te delen met je HA.

Succes en sterkte

• Ameryllia
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:55
Een aantal van de dingen waar je van spreekt klinken mij wel enigszins bekend en zouden inderdaad met stroom te maken kunnen hebben.
Het gevoel van vibraties of lichte trillingen heb ik wel eens van ongeaarde apparaten (oa met de huidige serie macbooks, sommige collega's hebben het ook wel gemerkt dus ik weet dat ik niet gek ben :p ) en dit zou lekstroom kunnen zijn, zeker indien er een hoge lekstroom is kan dit ook voor een tintelend gevoel door het hele lichaam zorgen en statische schokken (warm/brandend gevoel) geven wanneer je iets aanraakt met een ander spanningsniveau (bv geaard).

De pieptonen die je beschrijft kan ik ook wel eens horen en ik kan ook hoogfrequente geluiden horen. de pieptonen kunnen komen van ontladende condensatoren (af en toe een chirp/piep) en transformators (constante piep, vaak in adapters en lampen met dimmer). Recentelijk heb ik een nieuw modem gekregen en die kan ik ook horen piepen wanneer er veel data over wifi word gebruikt.

Voor wat betreft het testen van dingen haal alles in je kamer/huis eens van het stroom voor zover dat mogelijk is, niet uitzetten maar de stekker er uit. Als pieptonen verdwijnen weet je iig van welke apparaten het komt. Als je alles van de spanning af hebt kijk dan ook of je nog last hebt van de pulsaties/trillingen/schroeiende plekken. Heb je meer of minder last wanneer je iets aan raakt als muur/radiator/bureau?

De kans dat dit door buren veroorzaakt word lijkt me zeer klein.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De huisartsenpost is overigens niet voor uitgebreide diagnoses. Die kijken eigenlijk over het algemeen alleen naar zaken waarvoor je eventueel opgenomen zou moeten worden (die op een korte termijn dus levensbedreigend zouden kunnen zijn). Die gaan echt een psychologisch onderzoek doen.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• leecher
Glashelder schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:12:
De huisartsenpost is overigens niet voor uitgebreide diagnoses. Die kijken eigenlijk over het algemeen alleen naar zaken waarvoor je eventueel opgenomen zou moeten worden (die op een korte termijn dus levensbedreigend zouden kunnen zijn). Die gaan echt een psychologisch onderzoek doen.
Nee die zijn geen vervanger voor een psychiater maar voor de rest is dit een brakke post

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

leecher schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Nee die zijn geen vervanger voor een psychiater maar voor de rest is dit een brakke post
Een ‘brakke post’? :z

• leecher
@Glashelder
Die kijken eigenlijk over het algemeen alleen naar zaken waarvoor je eventueel opgenomen zou moeten worden (die op een korte termijn dus levensbedreigend zouden kunnen zijn).
Dat is gewoon quatsch en ik hoop dat niemand daar naar luistert

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Oke en hoe kom jij tot die conclusie?

Wat ik bedoel is dat dit soort (waarschijnlijk psychische) klachten niet thuishoren bij de huisartsenpost. Daar is het niet spoedeisend genoeg voor. Daarvoor moet je naar je eigen huisarts die je doorverwijst naar een psycholoog. Tenzij er een spoedeisend karakter is zullen ze dat bij de huisartsenpost niet doen.

Dat is zeker geen ‘quatsch’. beetje interessant lopen doen met woorden als quatsch :')

[Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 01-03-2021 21:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
een groep huisartsen die geen zin hadden om continu zelf avond & weekeindienst te draaien. Nu zijn ze om de beurt de zak en kunnen ze ook nog op vakantie.
Als je geen 'eigen' huisarts hebt, kan elke dienstdoende huisarts je helpen. Alleen bij de inloop hebben ze weinig tijd/aandacht en moet je vaak terugkomen voor een reguliere afspraak.

De huisarts is bij niet levensbedreigende medische (incl. geestelijke) zaken in NL het eerste aanspreekpunt.
@MilanKubin ga naar je/een huisarts.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leecher
Glashelder schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:29:
Oke en hoe kom jij tot die conclusie?

Wat ik bedoel is dat dit soort (waarschijnlijk psychische) klachten niet thuishoren bij de huisartsenpost. Daar is het niet spoedeisend genoeg voor. Daarvoor moet je naar je eigen huisarts die je doorverwijst naar een psycholoog. Tenzij er een spoedeisend karakter is zullen ze dat bij de huisartsenpost niet doen.

Dat is zeker geen ‘quatsch’. beetje interessant lopen doen met woorden als quatsch :')
Ik ben tot die conclusie gekomen omdat ik niet kan lezen. Ik las huisarts maar de huisartsenpost is een wezenlijk anders :+

Verder is je commentaar over het woord quatsch gewoon quatsch want dat wordt vaak genoeg gebruikt. Jij gebruikt ongetwijfeld ook wel eens woorden die ik minder vaak zal gebruiken. Dat maakt het nog geen interessantdoenerij. Zoals de waard is.... :P

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Belangrijk lijkt mij dat er ook iemand anders is die dezelfde waarnemingen kan doen. Dus nodig iemand thuis uit.

Ga een logboek bijhouden, zodat je precies weet wanneer de pieptonen optreden. Dan kun je later ook makkelijker troubleshooten. Maar: Zorg dat er iemand anders is die kan bevestigen óf ontkrachten wat er zich afspeelt!

Het lijkt mij ook vrij zeker dat psychische klachten een grote rol spelen hier. Let wel: Dit betekent niet dat er niets aan de hand is in jouw huis. Maar het kan wel waarnemingen versterken, verdraaien of in ieder geval multi-interpretabel maken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:51
Heb je wel eens PTSS als gevolg van je eerdere ervaringen overwogen?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modbreak:Welkom op GoT. Iets wat wij niet zijn, is een medische vraagbaak voor allerhande problemen. We gaan dus dit topic niet verder doorzetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True