Toon posts:

Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

Pagina: 1 ... 5 6 7
Acties:

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:03

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

codex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:03:
[...]

Heel fijn voor je! Het voordeel is, feitelijk is dit jouw booster. Nu ben jij persoonlijk in elk geval veilig, lijkt mij ook wel een goed gevoel.
Uiteraard had ik het liever helemaal niet, maar inderdaad: het is nu even mijn booster. Tot volgende januari oid, wanneer de booster prik er aan komt.
En ik weet nu dat corona -in ieder geval Delta- bij mij redelijk gematigd verloopt na vaccinatie. Ook een geruststelling.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50
renegrunn schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:11:
[...]

Eerste prik behalve pijnlijke schouder nergens last van. Tweede prik was ik een dag redelijk ziek van: lichte koorts, hoofdpijn etc. Maar was binnen 24h weer helemaal over. Derde prik, licht grieperig gevoel voor een dag of 2 a 3, maar belemmerde mij nergens in.
Op zich is een reactie van het lichaam als verhoging (en dus rillerig voelen) niet vreemd.
Je triggert de afweer van je lichaam na een vaccinatie, dus eigenlijk kan je stellen dat je lichaam daar dus goed op reageert. :)

(maar dat wist je vast al als je aan een onderzoek bij het AMC mee doet)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Gisteren mijn 1ste prik gekregen. "Nu pas Jeroen?" Ja, nu pas. Ik ben 1 van die mensen die op zich voor vaccinatie is, maar met dit relatief nieuwe vaccin toch wel eventjes de kat uit de boom wilde kijken. Noem het bang als je wilt, misschien was ik dat ook wel een beetje. Nee, ik geloof(de) ook niet in de wilde verhalen van stapels doden bij de prikstraat etc etc ;)

Omdat ik daar voor koos heb ik wel afgezien van evenementen etc en mezelf altijd aan de basisregels gehouden. Toen eind September de simpele maatregelen eraf gingen had ik al zoiets van hmm, dat vind ik best een risico en begon ik meer te neigen om het toch maar te gaan doen ook al had ik liever nog wat langer willen wachten. Toen de afgelopen weken de besmettingen hard omhoog gingen heb ik besloten om het te gaan doen.

Eigenlijk zou ik vorige week Dinsdag al gaan maar omdat ik toen neusverkouden was mocht dat niet. Gisteren ben ik dan gegaan. De prikbus stond toch wel een man of 15 voor mij. Voornamelijk twintigers in mijn beleving en enkele ouderen die voor hun 3de kwamen. Toen ik in de bus zat stond er buiten wel een rij van een man of 40.

Alles goed verlopen, stijve bovenarm. Gisteravond op tijd naar bed gegaan om extra rust te pakken. Gedurende de nacht werd het wel wat vervelend om op die arm te slapen. Vandaag ben ik heel moe, het voelt een beetje alsof ik een lichte kater heb, wat grieperig. Enfin, hopen dat het daarbij blijft.

Wat ik wel apart vond is dat ik over 3 weken al voor prik 2 kan komen. Ik dacht dat er 4 tussen zouden zitten. Ik hoef overigens geen 2de prik, want dit jaar al COVID19 gehad, maar werd wel aangeraden en ik denk dat dat ook gewoon het verstandigste is.

"Oooh Jeroen!"

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:35:
Beetje off-topic, maar vorige week de griepprik gekregen (voor de eerste keer) en moet toch concluderen dat ik 10x liever een pfizer vaccinatie heb. :/
Vriendin en ik hebben ook gehad en hebben nergens last van gehad. Zij alleen een pijnlijke bovenarm, maar dat komt meer door degene die hem gaf :)

Vriendin en ik zijn allebei gevaccineerd met Astra, de eerste keer had mijn vriendin een nacht ineens plotselinge hoge koorts, die trok de dag daarna weer weg en ze heeft zich een paar dagen ziekjes gevoeld. Ik had lichte verhoging die eerste nacht, maar de dagen daarna nergens meer last van.

De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?

Zelf heb ik niks gemerkt van het 2e vaccin, maar ik ben zeker te porren voor een booster shot, zeker nu blijkt dat je met Astra sneller je bescherming verliest dan met Pfizer.

[Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2021 14:05]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
[...]
De tweede was helemaal raar voor haar: haar menstruatie was flink verstoord en ze was 54 dagen over tijd :X Zwangerschapstest gedaan, bleek negatief, bij een gynaecoloog geweest voor onderzoek: die zag dit vaker bij gevaccineerden. Ik vind het daarom ook wel bijzonder dat hier eigenlijk niet over gepraat wordt en er geadviseerd wordt zwangere vrouwen te vaccineren. Ik ben geen arts, maar het doet (ja, dat is n=1 voor ons, maar bevestigd door een gynaecoloog) duidelijk iets met je hormoonhuishouding. Dat zou je tijdens je zwangerschap, als hormonen zo belangrijk zijn, toch niet moeten willen?
Misschien dat dit artikel je wat gerust stelt: https://www.nu.nl/coronav...e-zit-dat.html?redirect=1 . Het is zeker geen onbekend fenomeen maar het is gewoon onderzocht en er is geen reden tot paniek. Ik meen dat het zelfs in de bijsluiter is opgenomen. Dus "er niet over gepraat wordt" is niet helemaal waar, ondanks dat ik snap dat het vervelend is.

Verder is juist bij zwangere vrouwen het advies te vaccineren. Hier is uitgebreid onderzoek naar gedaan en veilig bevonden. Juist zwangere vrouwen lopen een verhoogd risico op zware complicaties bij een COVID-19 infectie waardoor je zeker wil dat ze gevaccineerd zijn.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:39
Ik heb net als @JeroenNietDoen de eerste prik er sinds gistermiddag in zitten. Voor mij ook dezelfde reden waarom ik uitgesteld heb (zeer afwachtend w.b.t. medische ingrepen, in oktober ook voor de zekerheid nog eens naar ervaringen in dit topic gevraagd. Waarvoor dank aan diegene die gereageerd hebben!). Medio augustus was ik er eigenlijk al wel klaar voor om de prikken op te gaan halen, maar heb dit toen niet gedaan omdat mijn partner er op tegen was (en ook wel mijn prikangst, maar ik kan op zijn tijd ook wel een beetje moedig zijn :)). Deze relatie is sinds begin november uit en ik heb daar in geen rekening meer met haar te houden. We wonen nog wel in hetzelfde huis tot ik een andere woning heb gevonden. Ze weet nog van niks :P. Eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin in een discussie weer.

Ik ben wel erg blij de stap nu gezet te hebben. Ik vind prikken ontzettend spannend en het voelt wel een beetje als een overwinning :) Ik kan straks eindelijk dat sitting duck gevoel achter me laten waar @Lethalis over sprak.

Wat betreft de ervaring; die valt me tot nu toe erg mee. Beetje pijn in m'n arm (zoals vroeger bij de kinder prikjes) en verder niks nog. Ik heb vanmiddag alleen nog even getukt maar dat doe ik soms ook wel eens zomaar. Je zou haast denken dat ik een zoutoplossing heb gekregen. *knocks on wood.

[Voor 9% gewijzigd door MainframeX op 21-11-2021 23:08]

Idempotent.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-03 20:54

The_Bird

Meneer de Raaf

Vrijdag 2e keer Pfizer gehad. Voelde deze gelijk na de prik al wat spierpijn in mijn arm itt de eerste keer.
Zaterdag was ik het grootste deel van de dag echt futloos maar naast die spierpijn in mijn arm gelukkig geen andere klachten. Gister nog een klein beetje moe en momenteel nog een ietwat zware arm maar lijkt grotendeels beter.

Het nadeel van dit soort topics is wel dat de verschillen in reactie op het vaccin zo groot zijn dat er voor 'nieuwelingen' niet echt een peil op te trekken is. Dat zeggende is het wel interessant om te lezen.

"21 jaar DSL!"

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn weer vaccintoeristen.

Schijnbaar kan je in Oostenrijk gratis een booster of een vaccinatie voor je kind (5-11) halen.

Zie draadje

Of directe link naar vaccinatie centrum:
https://impfservice.wien/corona/?lang=en

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Apache4u schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:17:
Ik heb zondag mijn booster (Pfizer) in Wenen gehaald na begin juni Janssen in NL te hebben ontvangen op basis van mijn geboortejaar. Gisterenmiddag knallende koppijn (die een uurtje of 4 aanhield) en daarna opgezette lymfenklieren in mijn linker (vaccinatie kant) oksel. Niets schokkend. Alleen voelt het constant of mijn thsirt niet goed zit in mijn oksel.. een beetje trekkend gevoel dus. Bij de Janssen-prik had ik trouwens nergens last van.
Het kan hard aankomen. Ik heb vrijdag eind van de dag mijn Moderna booster gekregen (eerder 2x AstraZeneca, ik woon in het VK), en het weekend was bagger. Veel geslapen, rillen, knallende spierpijn, hoesten, hoofdpijn, en de paracetamol was hard nodig. De lateral flow is nog steeds negatief dus geen aanwijzing voor een tegelijk opgelopen Covid infectie. Nu 4 dagen later is het nog steeds niet terug naar normaal. Ergens blij dat ik het op vrijdag had gepland, onderwijs geven in de staat waarop ik zaterdag/zondag was, had onmogelijk geweest.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:54:
Vanochtend heb ik een booster (Pfizer)gehaald via mijn werk, in mei had ik het Janssen vaccin. Vooralsnog is het verloop vergelijkbaar, wederom een lage spierpijn in mijn rug, temperatuur 37,5 graden en een wat wollig gevoel. Ik verwacht vanavond/vannacht wel weer een reactie :+
Nou die reactie is er nooit gekomen. Geen last gehad itt een collega die wel weer klachten kreeg. Maar die had weer niks van het Janssen vaccin en ik weer wel. :+

STRAVA

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:03

Proton_

Team Welles

In juni + augustus Pfizer gekregen, beide keren een dagje 'mannengriep' als gevolg. Vrouwlief had nergens last van, nouja, alleen van mij dus.
Oktober toch een doorbraakinfectie, ik vier dagen koorts en nu nog paphersenen, vrouw en dochter niet besmet.
Geen ziekenhuis dus jeej voor vaccins :)

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42

sh4d0wman

Long live the King!

Ergens in juli heb ik Sinopharm gekregen (ha, die hebben jullie niet!). Mijn vrouw en personeelsleden Sinovac. Zowel na de eerste als tweede prik nergens last van gehad, hooguit een pijnlijke arm bij de eerste voor een nachtje.

In oktober hebben we allemaal Covid opgelopen (10 man/vrouw personeel heeft ook huisvesting bij ons). De gemiddelde leeftijd zal eind 20 zijn geweest en die hadden voornamelijk hoofdpijn en verkoudheid. Mijn vrouw, schoonzus en ik zitten tegen/net over de 40. Wij hadden meer klachten en waren er pas na 14 dagen of langer van verlost.

Bij mij begon het met een nacht hoge koorts, daarna neusverkoudheid en na enige tijd verlies van geur en smaak. Weinig last gehad van hoesten (hier had mijn vrouw meer last van, schoonzus juist heel vermoeid). Verkoudheid en smaak was na iets meer dan een week over/goed. Geur is nog steeds niet helemaal normaal en naast dat heb ik soms last van mijn hart. De hartslag gaat soms te snel, in rust rond de 70 en als ik even buiten een rondje loop zit het opeens aan de 110. Dit gebeurde in het begon ook wel eens zonder inspanning, best een vreemde gewaarwording. De laatste week lijkt het beter te gaan en het is hier nu minder warm, Wellicht helpt dat ook.

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Goner

What can I do you for ?

user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:40:
[...]
Op basis van de leeftijd in je profiel mag je op de website nu al een afspraak maken.
Ik weet het, maar wacht nog even. Er is maar 1 priklocatie in Rotterdam en daar staan rijen ... binnenkort komen er 2 bij (dichterbij).

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:34
Na twee jaar hebben mijn vriendin en ik besloten ons toch te laten vaccineren. We hebben de afgelopen twee jaar ons streng aan de coronaregels gehouden (altijd mondkapje dragen en afstandhouden) en treffen met groepjes vermeden. Elke test was altijd negatief en vonden het wel prima zo. Sinds kort werd hier in Duitsland een soort deadline gesteld voor maart 2022 waar bij sommige beroepen een vaccinatieplicht intreed. Dit en de wens weer enigsinds gewoon normaal deel te kunnen nemen aan het dagelijksleven bij 2G regels heeft ons een beetje tegen onze zin overgehaald het toch maar te doen.

Gisteren was het zover. Na het werk zijn we naar het vaccinatiecentrum gereden en hebben onze eerste prik gekregen. Ik (35) kreeg Moderna en zij (27) Pfizer. Tot zover merk ik niks behalve wat spierkramp in de bovenarm. Zij zegt helemaal geen klachten te hebben. Over 4 weekjes de tweede halen en dan zijn we er voorlopig klaar mee.

Voor de mensen die zich afvragen waarom nu pas? Wappie? Wij zijn van mening dat voor ons het goed je best doen met veel afstandhouden, altijd mondkapje dragen en geen onbelangrijke dingen doen zoals een cafe bezoeken voldoende is om de kans op corona te minimaliseren. We zien de vaccinaties eerder als een remmendmiddel zodat de corona niet zo snel verspreid en ook vele weer aanmoedigd om corona hotspots te bezoeken want ja "ik ben toch gevaccineerd". Voor ons gevoel is een echte lockdown (geen avondklok of 2G) het beste tegen corona en de vaccinatie een goed hulpmiddel voor erbij.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:42
Kol Nedra schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:24:
[...]

heel veel beterschap, ik hoop dat je beter wordt.
Ik mag toch hopen dat hij een maand later weer opgeknapt is :D

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik (60+) heb mijn booster vandaag in kunnen plannen op een nieuwe vaccinatielocatie bij mij in de buurt (20 minuten fietsen). Ik kan nog net voor de Kerst terecht. Geeft wel een beetje rust, zeker als je twee prikken AZ gehad hebt waarvan nu al bekend is dat Omicron daar doorheen breekt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:01
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
[...]

Ze zijn gestopt. Zal wel te druk geworden zijn en Duitsland heeft niet meer zoveel vaccins in de vriezers liggen.
Ik heb vandaag (er was een tijdslot vrijgekomen) toch nog mijn booster in Aachen kunnen halen. Niet bij VIALIFE, maar bij RapidCare. Die prikken nog steeds Nederlanders, geen enkel probleem.
Tip: neem wel een warme jas mee, want ik moest 30 minuten buiten in de rij staan, en in bezwete fietskleding was dat geen pretje.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Ik zit wel in een lastig parket. Vanmorgen belde de MLD arts inzake de booster. Nu overleg met een immunoloog hebben ze toch een voorzichtig advies te geven om de booster wel te nemen. Het is alleen allemaal gebaseerd op aannames, ze gaf aan dat uit wat zij hebben aan informatie blijkt dat mijn immuunsysteem een dermate krachtige reactie heeft gegeven op de vaccinatie dat daardoor de leverontsteking is veroorzaakt. Ze gaan er vanuit, of hopen, dat mijn lichaam nu het spike eiwit kent en er de volgende keer minder heftig reageert. Wel adviseren ze geen Pfizer maar Moderna, maar feitelijk zit er natuurlijk weinig verschil tussen de werking van de vaccins, beide mRNA.

Ik gaf aan dat ik er weinig voel om zo'n risico te lopen maar snap wel dat onduidelijk is hoe ik op een daadwerkelijke besmetting zou reageren. Aan de andere kant, ik heb al wat virussen opgelopen in mijn leven en ik ben nog nooit langer dan 3 dagen ziek geweest, wel altijd een heftige reactie maar ik voel mij eigenlijk altijd binnen 2 dagen weer beter.

Het probleem kan natuurlijk ook de techniek zijn die spike eiwit blijft produceren waardoor mijn lichaam in de aanvalsmodus blijft. Hier kunnen ze echt niks over zeggen omdat er geen documentatie is.

Kortom flink dillema. Ik denk dat ik wel even wacht om het goed te laten bezinken, ik zit er uiteraard ook niet op te wachten om een statisch irrelevante case te worden welke ipv van het virus door de vaccinatie blijvende schade oploopt.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Deathchant schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:51:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat je bij allebei de keren je zo slecht voelde en vrij lang nabranders had. Mijn moeder heeft bij beide keren AZ ook 3 dagen lang rilkoorts, koppijn en best ziekgevoel gehad, en nu bij haar booster ook weer. Zij gaf al aan dat ze hierna "geen zin meer" heeft om volgende boosters te halen. Aangezien ze hartpatient is, heb ik toch geadviseerd om het wel te blijven doen. Waarom al die prikken halen en dan ineens ermee te stoppen? Die houding zorgt er niet voor dat het virus je dan maar met rust laat ;)
Dus als ik jou was zou ik het toch doen, want wat zou er gebeuren als je de prik niet gaat halen en dán besmet raakt? Denk je niet dat het een té groot risico is aangezien het russisch roulette is?
Mijn angst is dat ik mijn lever weer een optater geef en misschien wel te maken krijg met een autoimmuun hepatitis. Dit is al vaker voorgekomen bij Pfizer vaccinaties en gezien mijn eerste reactie is dat toch wel waar ik mij zorgen om maak. Inderdaad, ik ben uiteindelijk een maand ziek geweest waarvan ik twee weken echt heel beroerd was en er ook zorgen waren bij de artsen (huisarts en MLD).

Nu wordt er gesteld dat het gaat om een besmetting of booster. Feitelijk is een booster ook geen garantie, ik kan net zo goed besmet worden na de booster waarbij ook onduidelijk blijft hoe ik op het daadwerkelijke virus reageer. Ik ga toch een nieuwe antilichamen test doen om te kijken hoe hard het achteruit is gelopen, gezien mijn heftige immuunrespons.

De benefit risk is zo onduidelijk, ik moet er echt goed over nadenken.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Vanmorgen mijn boosterprik (Moderna) gehaald bij een recent geopende priklocatie (Duiven). Alles perfect geregeld, ruime parkeerplaats met parkeerwachten, locatie goed ingericht, ruime looproutes, handontsmettings paaltjes om de 15 meter, ruim voldoende personeel, ondanks de drukte nergens rijen, ruime wachtruimtes. Wat opviel waren het grote aantal militairen die hier ingezet waren bij het prikken. Tot nu toe totaal geen last van de prik, zelfs geen prikpijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29
Ok. Ik ben er van overtuigd dat de vacs werken.

Collega ; niet gevaxt, geeft covid door aan mij, aan zijn vriendin en weet ik wie nog, maar iig R=2
Ik ; heb in de 2 dagen voor mijn klachten kwamen een stel mensen van heel dichtbij gezien (als in 2 uur in de auto en meer van dat). Vrouw die nog dagen lang bij mij lag tot ik positief knalde. Ik heb niemand, maar dan ook niemand besmet. Dus voor mij R=0.
Oja, alle mensen waar ik nauw contact mee had waren gevaxed,

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:58
Begin maart corona opgelopen. Met zware long COVID heel langzaam aan het opkrabbelen geslagen. Mid juni de (enige) pfizer vaccinatie, en weer terug bij af. Na 3 maanden weer ongeveer in dezelfde vorm als net voor vaccinatie.
Een paar dagen geleden ben ik geboostered. Dat gelukkig zonder problemen doorstaan (ja, ja, pijnlijke arm).

Leeftijd mid 40, nog steeds pittige long covid. (Voorheen gezond en vol energie)

[Voor 4% gewijzigd door Jaspervl op 26-12-2021 11:42]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:26

NMH

Moderator General Chat
Anoniem: 93050 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:28:
2 vaccinaties, 0,niks problemen. Okay: dagje een beetje pijnlijk arm.
Wegens chemo via oncologie meteen de 3e vaccinatie gekregen. Volgens de huisarts is dat iets anders dan de booster: vaccinatie is de hele dosis, booster de halve. Ik kan overigens niet vinden of dat waar is. Maar goed: ook de derde: 1 dag een beetje pijnlijke arm, that's all.
Klopt, een derde vaccinatie is onderdeel van de primaire serie voor mensen bij wie het immuunsysteem niet goed werkt. Bij de meeste mensen zijn twee prikken genoeg om immuniteit op te bouwen, maar deze groep heeft een extra steuntje in de rug nodig. De booster is om na de primaire serie op een later moment het afweersysteem opnieuw te stimuleren. Zie ook https://www.ggdnog.nl/ove...verschillende-vaccinaties

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@Jaspervl Lijkt me heftig. Veel beterschap gewenst

Knap dat je gewoon de booster bent gaan halen

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:58
thlst schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:52:
@Jaspervl Lijkt me heftig. Veel beterschap gewenst

Knap dat je gewoon de booster bent gaan halen
Gezien m'n voorgeschiedenis ben ik liever goed gevaccineerd als ik het virus in de een of andere variant weer tegen kom ;) (want mi is dat eigenlijk zo goed als zeker).
Maar ja, ben heeeeeeel erg opgelucht ;)

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:58

Rzaan

Altijd zoekende

Gisterenmiddag booster Pfizer gehad.
So far, so good.
Los van beetje stijve arm en pijn als ik er op druk (gewoon niet drukken dus, duh)

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-03 21:36
handoff schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:58:
Iemand ervaring met 1e prik, daarna corona, 2e prik en dan een booster? Allemaal Pfizer.
Alleen last van bovenarm. Niets noemenswaardigs verder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
bert pit schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:35:
Ik ben zojuist ook geboost. Het liep net als de vorige keren prima. Al vraag ik met wel af waarom dezelfde vragen twee keer gesteld worden. Dus je moet je ID laten zien en de vraag wordt gesteld of je alle vragen uit de gezondheidsverklaring met nee hebt ingevuld.

Vervolgens loop je 10 meter verder en daar wordt naar je ID gevraagd en wordt wederom gevraagd of ik alle vragen met nee heb beantwoord. rraaarrr...
Vier ogen principe?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:43
Gisteren Pfizer booster d'r in gesjeest gekregen.

Locatie was prima en goeie doorstroming zo leek het (Nijverdal).

Gisteravond beetje beurse plek, maar vannacht en vandaag toch wel behoorlijk lam, spierpijn en hoofdpijn.
Eigenlijk net als prik2, maar dan minus de verhoging (~37,6 graden).

Hopelijk slaap ik komende nacht beter..

Al met al moet ik zeggen chapeau voor de GGD voor de mega operatie...
Toch wel knap dat ze zo'n landelijke operatie last minute op kunnen stampen.
Het zullen allicht bestaande draaiboeken zijn, maar dan nog :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:15
Frieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Ligt aan de locatie denk ik. Hoe langer de wachtrij is, hoe vervelender het wordt. Ik was zelf in Alphen aan den Rijn en daar was nauwelijks een wachtrij, kan me niet voorstellen dat ze je dan verzoeken buiten te wachten eigenlijk. Ik stond na 20 minuten weer buiten en dat was inclusief kwartiertje wachten.
Thanks. Mijn vrouw is de laatste tijd wat slecht ter been en kan niet zo lang staan, vandaar mijn vraag.

We gaan het gewoon maar proberen, denk ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 21:15
Frieda schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Nee zeker niet, en @ReneK ook gewoon om een stoel of een rolstoel vragen als die er niet staan, dan komen ze er eentje voor je brengen :)
Nou, gelukkig is mijn vrouw er ook weer niet zo slecht aan toe dat ze een rolstoel nodig heeft, ze kan alleen niet een uur op haar benen staan zonder veel pijn.

Maar we zijn inmiddels al geboosterd, en het verliep allemaal erg vlot. Er werd i.d.d. niet gekeken naar de exacte tijd van de afspraak, met als gevolg dat we inclusief terugreis al weer om 14:30 thuis waren, 10 minuten voor de tijd van de afspraak ;-)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

pro_6or

amateur_60r

MTFDarkEagle schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:45:
Gisteren Pfizer booster d'r in gesjeest gekregen.

Locatie was prima en goeie doorstroming zo leek het (Nijverdal).

Gisteravond beetje beurse plek, maar vannacht en vandaag toch wel behoorlijk lam, spierpijn en hoofdpijn.
Eigenlijk net als prik2, maar dan minus de verhoging (~37,6 graden).

Hopelijk slaap ik komende nacht beter..

Al met al moet ik zeggen chapeau voor de GGD voor de mega operatie...
Toch wel knap dat ze zo'n landelijke operatie last minute op kunnen stampen.
Het zullen allicht bestaande draaiboeken zijn, maar dan nog :)
ik heb de 1e nacht na de pfizer boosterprik ook gewoon even 2 paracetamollletjes genomen. Goed slapen helpt altijd.

een treffende spreuk

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:43
pro_6or schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:
[...]

ik heb de 1e nacht na de pfizer boosterprik ook gewoon even 2 paracetamollletjes genomen. Goed slapen helpt altijd.
2e nacht stuk beter geslapen gelukkig :)
Eigenlijk is sinds gisteren (2 dagen na) het meeste wel weg qua bijwerkingen.
Hoofdpijn blijft wel beetje plakken,maar daar heb ik al wat langer last van.. Jeej stress/spanning }:|

Gegroet! Lukas

• BeefHazard
  • Laatst online: 22:32
Pfizer boostertje: cheeeeck! Duurt even voor je door de file bij de prikstraat in Helmond bent, maar eenmaal binnen gaat het lekker vlot. Dat terwijl het waanzinnig druk is! Bij mijn beide eerste prikken in Middenmeer waren er lang niet zoveel mensen. Bemoedigend beeld :Y

80D | 24-70 DG OS HSM Art | 18-35 DC HSM Art | EF 70-200 F4/L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• bazzemans
BeefHazard schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Dat, en (n=3) pas bij de tweede controle scannen ze je ID en maken ze feitelijk je vaccinatiebewijs aan. Denk dat ze gewoon willen afvangen dat dat gebeurt bij mensen bij wie iets niet klopt, of ze willen dat de mensen daar alleen complete documenten gepresenteerd krijgen. Kunnen ze efficiënter doorwerken.
* BeefHazard heeft ook eens Papers, please gespeeld :+
Je hebt gelijk. Nu herinner ik mij ook dat je bij de eerste controle (afhankelijk van je antwoorden) je nog verwezen kon worden naar de arts (triage). Dat kan mogelijk ook resulteren in een vaccinatie op een ander moment en dan kan het dus niet zo zijn dat er op je naam al een vaccinatiebewijs is uitgeschreven. Dat zou je natuurlijk door één en dezelfde persoon kunnen laten doen, maar dat werkt vertragend. Je wil zo snel mogelijk degenen doorsturen die direct en volgens de standaardprocedure gevaccineerd kunnen worden, dat werkt het snelst en efficiëntst.

• bazzemans
Mijn ervaring is ook dat het een stuk drukker was. In mei/juni 2020 kon ik op Papendal (toch best een grote locatie) twee keer zo doorlopen. De eerste keer was het aantal dat zijn kwartier wachttijd uit dat op één hand te tellen. De tweede keer waren het er ongeveer drie keer zoveel.

Met de derde prik (in Nijmegen ditmaal) was het ff zoeken om een wachtplek te vinden. Goed druk.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:35
giantgiantus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Ze checken alleen de dag. Dus je kan op de dag zelf gaan wanneer het uitkomt.
Op mijn locatie stond dat de dag niet meer dan 10 dagen mocht afwijken. Dus het is nog breder.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:49
Ik ben bij operatie Ahoy geweest, jeetje wat een geoliede machine...

- knip -

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BeefHazard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:27:
Heeft iemand anders hier ook de instructie meegekregen om niet op de prikplek te wrijven? Prikster zei het heel specifiek nadat ze 'm gezet had. Hoorde de instructie bij de andere priklijnen ook. Van de zomer 2x niks over gehoord.

Vroeg uit interesse even bij iemand van het Rode Kruis voor hoe lang je er vanaf moest blijven. Gewoon een paar uur zei ze. Kreeg er gelijk een uitleg bij: door wrijven schijn je het vetbubbeltje waarin het mRNA zit kapot te kunnen maken waardoor het vaccin minder goed werkt. Weet iemand als @RoD hier misschien meer van? Klopt dit? Ik vind het moeilijk voor te stellen dat dat effect heeft op zoiets kleins.
Wat een onzin :D Zo'n vetbolletje is zo ongelofelijk klein, nog veel kleiner dan een cel (die al microscopisch klein is), dus dat ga je echt niet kapot krijgen door wrijven.

Edit: uit interesse nog even wat proberen op te zoeken. Wat ik wél kan vinden is dat je niet op de plek moet wrijven omdat het vaccin in de musculaire weefsels wordt gespoten, en als je er op gaat zitten drukken, kan het in andere weefsels terechtkomen. Dat lijkt me al wat realistischer, maar het lijkt me ook niet meer dan een theoretisch risico.

[Voor 15% gewijzigd door RoD op 05-01-2022 21:38]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:09:
Ik ben in orde en heb geen klachten. Hoeveel maanden is deze boosterprik nou weer geldig. Ik dacht dat in Europa 9 maanden vanaf vandaag? En in de rest van de wereld? In Nederland?
Daar is nog niets over gezegd volgens mij. Volgens mij was die 9 maanden vanaf de 2e prik.

• Tom-Z
van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:09:
Ik ben in orde en heb geen klachten. Hoeveel maanden is deze boosterprik nou weer geldig. Ik dacht dat in Europa 9 maanden vanaf vandaag? En in de rest van de wereld? In Nederland?
Het is zinloos om je dit nu af te vragen en er is ook niet een eenduidig antwoord omdat ieder Europees land andere regels heeft. Ieder antwoord dat je nu krijgt is over een maand weer achterhaald omdat landen hun regels veranderen. In Nederland zijn primaire vaccinaties op dit moment nog "oneindig" geldig en is het helemaal niet nodig om voor de QR-code een booster te halen.

• zzzzz
  • Laatst online: 19:59
Hier ook gisteravond in Ahoy geweest, met duizenden anderen. Net alsof er een concert was; maar dan onder begeleiding van het Korps Mariniers. Ach, je bent ook eens een avondje uit :)
De QR code kon ook vanmorgen al geupdate worden, zonder enig probleem. Dat liep ook gesmeerd.

[Voor 20% gewijzigd door zzzzz op 07-01-2022 10:25]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 15:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:46:
Ik heb net mijn spuitje gehad 3e prik/booster en inderdaad met Pfizer. Ik voelde niks en nu moet ik een kwartiertje wachten. Het ging vrij snel en binnen 2 weken staat het in mijn QR-code en ik heb mijn gele vacinatieboekje bij mee.
Je kunt hem zelf direct aan je QR code toevoegen in de coronacheck app. Gaat heel makkelijk.

Dat we anno 2022 nog met papieren boekjes lopen ga ik het even niet over hebben ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20
Gisteravond om 22:00 mijn booster laten zetten. Het was voor de derde keer Pfizer die in de bovenarm verdween. Het was nog behoorlijk druk zo laat op de avond maar het verliep allemaal super soepel net als de vorige keren. Echt veel respect voor alle mensen die keihard werken op deze locaties. Zit nu met de inmiddels gebruikelijke pijnlijke bovenarm thuis te werken. Maar die zakt wel weer weg vandaag of morgen.

Ik had bij mijn eerste prik hetzelfde effect: enkel een stijve arm. Bij mijn tweede prik voelde ik mij de dag erna alsof ik te veel gezopen had. Heb ik nu geen last van.

Mijn ouders hebben deze week ook beiden hun booster gehad. Na 2x Pfizer kregen ze beiden Moderna als booster. Mijn vader had ook een kater gevoel gisteren, eerste twee prikken enkel stijve arm. Mijn moeder daarintegen is flink ziek geworden vermoedelijk door een allergische reactie. Bij de eerste twee prikken had ze nergens last van behalve de reeds genoemde stijve arm maar na haar shot Moderna had ze korte tijd later een tintelend gevoel in haar benen gevolgd door rode bulten over haar hele lichaam, veel jeuk en misselijkheid. Ze heeft er twee dagen heel veel last van gehad en het gaat nu wel iets beter. Na contact met de huisarts heeft ze medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de jeuk. Die lijken nu goed aan te slaan.

Ze heeft melding gemaakt bij het Lareb, volgende keer maar Pfizer voor haar hopelijk.

• Tom-Z
van der Berg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Ik dacht dat per 1 februari 2022 de QR-code kwam te vervallen als je geen booster had? Het is inderdaad jammer dat iedereen zijn eigen regels doet, terwijl wij daar wel afspraken over hebben gemaakt met de EU
Er is inderdaad op Europees niveau een afspraak dat de QR-code vervalt per 1 februari als je geen booster hebt. Die Europese afspraak is alleen niet bindend en wordt door vrijwel geen enkel land gevolgd. In Nederland zijn bijvoorbeeld vooralsnog geen plannen om de QR-code te laten vervallen terwijl je in andere landen ook nú al een booster nodig hebt.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Gisteren rond het middaguur de Booster gehad.
Had de vorige twee keren met pfizer een slecht nacht: koortsachtige klachten.

Gisteren na de prik rustig aangedaan en veel water gedronken. Vanmorgen werd ik fris wakker en heb ik 50km+ op de MTB gezeten zonder problemen.
Enige is een stijve arm.

De QR code stond om 22:00u al klaar!

[Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 08-01-2022 11:58]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
Miki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:42:
Net mijn antivirus update opgehaald, dit keer buiten mijn woonplaats helemaal in Almere Buiten. Geen straf en een leuk uitje :)

Het enige wat me opviel was dat deze locatie heel veel personeel van Defensie rondliep. Toch wel gaaf om te zien dat ook zij meehelpen.
Niks update, herinstallatie met zelfde oude virusdefinities.

• BlackMonkey
  • Nu online
vj_slof schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Niks update, herinstallatie met zelfde oude virusdefinities.
Waarbij je zonder 'update' te weinig antilichamen hebt om omicron te bestrijden, maar in de 'configuratie' met een booster genoeg werkende antilichamen tegen de nieuwe variant. Bij een herinstallatie verwacht ik dat je weer met dezelfde situatie eindigt als voor je eraan begon. Hij was ook niet ontworpen voor de Delta variant dus een beetje kul argument om nu wel te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 15:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Hugo wilde iig dat de NL QR code gelijk opging met de EU.
Dus NL codes per 1 februari ook vervallen tenzij je een booster hebt gehad.
Daarom zijn ze nu ook haast aan het maken om kinderen goedgekeurd te krijgen voor een booster.
Dat laatste volg ik niet helemaal, of is dat alvast (ver) vooruit kijken? Ze hopen eind januari te kunnen beginnen met het normale vaccineren bij kinderen. Boosteren van kinderen is dus nog helemaal niet aan de orde, toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:59:
Daar zijn ze al tijden mee bezig om het erdoor te drukken. En straks als ze 18 worden moeten ze wel geboosterd zijn natuurlijk, zeker als op 1 februari alles vervalt als je niet geboosterd bent.
Al tijden mee bezig om wat erdoor te drukken? Hugo heeft 29 december pas de Gezondheidsraad om advies gevraagd hiervoor. EMA heeft er volgens mij ook nog niets over gezegd. Zijn allemaal pas juist hele recente ontwikkelingen.

Sowieso is 12-17 relatief laat geprikt. 9 maanden na de tweede prik duurt nog wel even voor ze.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:54
chim0 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 05:29:
[...]

Een vrouwelijke collega van in de 60 is 2 weken beroerd geweest en een andere collega kon z'n arm een tijdje niet bewegen. Die hadden hem ergens in een spier ofzo geprikt. Had er iig een tijdje last van, zei ie. Tja, iedereen is anders. Van mijn eerste 2 prikken heb ik nergens last van gehad.
Ergens in een spier ofzo? Dat is precies de plek waar dat ding gezet dient te worden, in een spier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Nu online
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Hugo wilde iig dat de NL QR code gelijk opging met de EU.
Dus NL codes per 1 februari ook vervallen tenzij je een booster hebt gehad.
Daarom zijn ze nu ook haast aan het maken om kinderen goedgekeurd te krijgen voor een booster.
Ons Hugo was juist vrij terughoudend in het intrekken van de geldigheid in EU overleg. Maar voor ik weer een hele uitleg typ, bron dat ie vervalt?
Shaggy schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Daar zijn ze al tijden mee bezig om het erdoor te drukken. En straks als ze 18 worden moeten ze wel geboosterd zijn natuurlijk, zeker als op 1 februari alles vervalt als je niet geboosterd bent.
Je kan het gemist hebben, maar ze zijn aan het 'drukken' omdat de bescherming gewoon te ver terugliep. Het heeft aantoonbaar levens gekost. Kinderen onderzoeken ze juist nog, anders graag een bron.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Ons Hugo was juist vrij terughoudend in het intrekken van de geldigheid in EU overleg. Maar voor ik weer een hele uitleg typ, bron dat ie vervalt?
Ik denk dat Shaggy verwijst naar o.a. https://www.metronieuws.n...qr-code-vaccinatiebewijs/ . Hugo de Jonge heeft eerder erover gezinspeeld. Het is afwachten wat Kuipers gaat doen. Maar echt concreet is het nog niet alhoewel het dan wel raar is dat de app al aanpassingen heeft gekregen voor toekomstige aanpassingen (zie mijn post hier vlak boven).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Nu online
martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat Shaggy verwijst naar o.a. https://www.metronieuws.n...qr-code-vaccinatiebewijs/ . Hugo de Jonge heeft eerder erover gezinspeeld. Het is afwachten wat Kuipers gaat doen.
Dan moet je wel goed kijken naar de context waarin dat gebeurde. Binnen de EU waren ze al veel langer bezig om de geldigheidsduur te verkorten. Toen daar nog geen overtuigend bewijs voor was, maakte Hugo zich hard dat iedereen op zijn minst een kans moest krijgen om binnen die termijn te kunnen blijven. Dat is wat anders dan dat hij maar loopt te duwen om de termijn in te korten. Verder is iets willen (al mis ik in dat artikel een directe quote daarover), iets anders dan doorvoeren. Zoals ook letterlijk in het artikel staat:
De woordvoerder legt uit dat de geldigheidsduur niet „zomaar geregeld is”. Wanneer dit moet gaan gelden is dan ook nog niet bekend.
Dus de claim dat ie vervalt op 1 februari kan naar het land der fabeltjes. Je booster QR is zelfs gelijk geldig omdat je in principe al een geldige QR hebt.
Maar echt concreet is het nog niet alhoewel het dan wel raar is dat de app al aanpassingen heeft gekregen voor toekomstige aanpassingen (zie mijn post hier vlak boven).
Zo spannend is het niet als ik naar de laatste changelog kijk op github:
Added a feature flag for future changes in access rules
Validity date is now displayed on the vaccination card
Added an info card which will be shown if there are changes in the validity of vaccination and recovery certificates
Changed the animation underneath the QR codes to the winter edition
Made recommended updates more pressing
Added a DigiD login screen in the test flow
Made the color of the hyperlinks and secondary text buttons accessible
Niet gek dat je wat voorbereidingen treft voor iets waar je mogelijk gebruik van wil maken toch? Al lijkt het mij ook geen invloed te hebben op de geldigheidsduur, waar we het hier over hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Spotmatic schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Sterkte. Ik heb gistermiddag Moderna gehad. Niet erg goed geslapen en ik voel me niet fit maar heb daarnet nog wel 8km gewandeld. Ik had tijdens het wandelen een soort milde spierpijn in de bovenbenen. Dat heb ik nooit, maar het ging verder prima. Ben vooral moe nu, geen gevoel van "ik ben ziek".

O ja, en de pijnlijke bovenarm maar dat heeft iedereen.
Ben net ook maar eens een ruim uurtje gaan wandelen in het zonnetje, nu de handel in beweging is geweest en nog warm is is het eigenlijk weg, ben benieuwd of het straks weer terug komt. Prikarm wordt ook minder, dus ziet er voor morgen niet verkeerd uit :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:54
chim0 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Of juist niet? Dan ben ik in de war. Nou ja, in ieder geval op een pijnlijke plek die een beetje is gaan ontsteken. Het heeft niet lang geduurd, maar was wel erg vervelend vertelde ie. Misschien een vuile naald?
Je moet niet alles geloven wat een ander zegt en de juist niet vraag is op z'n minst ook een beetje vreemd. Het antwoord op je juist niet vraag is binnen een paar seconden te vinden, er wordt geprikt in een spier en vandaar ook de keuze voor de bovenarm. Spieren en makkelijk bereikbaar.
In plaats van je af te vragen of de naald vies was nu de spier toch blijkt te kloppen zou ik me gaan afvragen of hij überhaupt wel dusdanig veel last had van die arm en of je niet in de zeik genomen wordt/werd om je angst aan te praten cq aan het twijfelen te brengen.
Klinkt mij ook een beetje als een moderne versie van bougievonkjes kopen, plintenladder zoeken, waterpas ontluchten/bijvullen enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Shaggy

Misantroop pur sang

BlackMonkey schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Als ze het er echt door wilden duwen hadden ze het wel anders gedaan en met wat meer aandrang.
Je bedoelt het actief uitsluiten van mensen zonder vaccinatie?
Ach nee, mensen kunnen immers testen om ergens binnen te mogen... 😉

Iets met dwang en drang, wat Hugo ook zij in z'n speech, 'Ik leg me niet neer bij recht om nee te zeggen tegen vaccin'.

Enge gedachte...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 11:19
stin00 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:40:
Ik heb alleen nog steeds één gekke en heel irritante bijwerking. Ik heb de hele dag op en aan last van een trillend linker ooglid.. als ik in de spiegel kijk zie ik de spier onder m'n linker oog samentrekken. Dit speelt nu dus sinds de boosterprik van woensdag.

Herkent iemand deze bijwerking? Zal morgen in ieder geval maar even de huisarts bellen voor info.
Ik heb dat ook, maar bij mij niet door de vaccinatie!
Bij mij is het heel erg aanwezig zodra ik mij (te) druk maak. Ik heb meerdere keren heel dicht tegen een burn-out aangezeten (merkte het net op tijd).
Maar een van de meest aanwezig symptomen daarvan is de trillend ooglid.

Je kan altijd even informeren bij de HA, ben benieuwd wat hij/zij zegt!

• martwoutnl
Lareb krijgt veel meldingen van opgezette lymfeklieren na booster zie https://www.rtlnieuws.nl/...oq-0qWFZi8LxWFJ-eUczhdSCw Ze gaan het verder onderzoeken.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20

Metalfreak

Hoije woh!

Nadat ik me vrijdag dus echt zwaar beroerd voelde en me ziekgemeld heb na mijn boosterprik op donderdag (met zeurende hoofdpijn, slappe armen en benen en ook misselijkheid in de nacht), heb ik vrijdagmiddag een lekker warm bad genomen en erna was eigenlijk alles ook weer zo goed als over. In de nacht van vrijdag op zaterdag echt heer-lijk geslapen en zaterdag weer helemaal fit wakker geworden.

Ach ja, als het dan bij die ene (halve) dag blijft, dan accepteer ik het nog wel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag voel ik me beduidend beter. Vannacht goed geslapen, gisteren ging overdag wel; voelde me futloos, beetje koortsig en had vooral last van koppijn en eigenlijk pijntjes door mijn hele lichaam.

Moet zeggen dat die eerste nacht me wel weer heeft laten schrikken. Zo slecht heb ik me nooit gevoeld na een prik. Mijn vriendin is er ook goed van geschrokken. Ergens hoop ik dat nog een booster niet meer nodig is.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AMARONE|IA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:18:
Ik heb een afspraak staan maar hoeveel eerder kan je zonder problemen op die afspraak op locatie verschijnen?
Ze letten echt niet op het exacte tijdstip, ik ben zelfs al eens tien minuten vroeger gegaan. Geen probleem.
Ze willen gewoon alles goed verspreiden zodat het niet te druk is. Je terugsturen zullen ze niet snel doen vanwege de looproutes, denk ik.

Dus als je er al tien minuten van te voren bent is het geen probleem.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

AW_Bos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Ze letten echt niet op het exacte tijdstip, ik ben zelfs al eens tien minuten vroeger gegaan. Geen probleem.
Ze willen gewoon alles goed verspreiden zodat het niet te druk is. Je terugsturen zullen ze niet snel doen vanwege de looproutes, denk ik.

Dus als je er al tien minuten van te voren bent is het geen probleem.
Ik was ruim een uur te vroeg. Geen probleem.

Voel me hier wel weer betrekkelijk normaal overigens, ruim 48 uur na de prik.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Bart-Willem Ik ben er goed vanaf gekomen! De Pfizer prik was volkomen pijnloos (i.t.t. de Janssen) wel erge spierpijn in de arm en moe. Na 2 dagen waren alle booster gerelateerde klachten weg, helaas ben ik nog steeds verkouden..

• pinda powerrr
  • Laatst online: 00:35

pinda powerrr

Slow down...

@Bart-Willem voordeel is nu wel dat je heel veel locaties hebt waar je zo naar binnen kan lopen. Dus zodra je voor jezelf groen licht hebt, go!

Waiting on the world to change

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Ik heb dat ook, maar bij mij niet door de vaccinatie!
Bij mij is het heel erg aanwezig zodra ik mij (te) druk maak. Ik heb meerdere keren heel dicht tegen een burn-out aangezeten (merkte het net op tijd).
Maar een van de meest aanwezig symptomen daarvan is de trillend ooglid.

Je kan altijd even informeren bij de HA, ben benieuwd wat hij/zij zegt!
Tijdje geleden alweer, maar heb contact gehad met de huisarts assistente. Ze zou m'n trillende ooglid bijwerking voorleggen aan de huisarts, maar heb sindsdien nooit meer wat vernomen.. de bijwerking was overigens zo'n 7 à 9 dagen na vaccinatie volledig weg en is sindsdien niet meer teruggekomen :) Het was ongeveer een week lang de hele dag op en aan, maar de dagen erna nam het vrij rap af totdat het weg was.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop dat hier ook N=1 ervaringen met de werking van de vaccins gepost mogen worden.

Anyway, mijn vaccinatie-geschiedenis:
begin juni 2021 : janssen vanwege mijn geboortejaar (geen bijwerkingen)
eind november : Pfizer-booster in Wenen ivm weinig vertrouwen (onterecht achteraf) in NL booster-programma (beetje hoofdpijn de volgende dag)
begin januari: Moderna booster in NL omdat de Weense booster hier niet geregistreerd werd en er kwam een vakantie aan. (1 dag 39c koorts, hoofdpijn

Mijn vrouw, 3x pfizer. Juli/Augustus en begin januari de booster

Half januari op vakantie naar Curacao. 48h voor vertrek een verplichtte PCR-test afnemen bij een commercieel testcentrum. Daar in de (kleine) wachtkamer komen 2 dames binnen die tegen elkaar aan beginnen te praten.. De 1 voelde zich niet lekker en de ander had een positieve thuistest gedaan en wilde graag een officiele uitslag hebben vanwege haar werk. Ik schrok daar van want dacht dat je dan bij de GGD moest zijn en niet tussen allemaal mensen moest gaan zitten die nog op vakantie/reizen moesten.
Dus ik tegen mijn vrouw gezegd, we wachten buiten wel.
Enfin, PCR test beiden negatief.
na 3 dagen op Curacao een verplichte antigeen test. Mijn vrouw test positief (waarschijnlijk besmet bij die pcr-test in NL) dus in isolatie in het hotel.
Ik testte ook daar negatief. Ik kon kiezen, of een aparte kamer en alle vrijheid of bij mijn vrouw in isolatie/quarantaine. Ik heb voor dat laatste gekozen.. Samen uit/ Samen thuis. Anyway, ik heb iedere dag negatief getest. Mijn vrouw na een week ook weer, dus we mochten van de kamer af. Haar symptomen waren uiteindelijk kriebel in de keel, een loopneus, hoofdpijn en traanogen (een dag of 4). Buiten corona-tijden zouden we dit als een kleine verkoudheid gezien hebben. Ik heb uiteraard nergens last van gehad.

Komen we thuis, is de verwarming uitgevallen. Monteur gebeld en hem begeleid naar de installatie, koffie voor hem gemaakt en wat uitleg gekregen. Niet alles op 1,5 meter. Hij heeft een aantal zaken gefixed maar krijg ik in de middag een belletje van het installatie-bedrijf.. De monteur die bij ons was voelde zich niet zo lekker en heeft zich diezelfde dag nog getest, positief. Wel netjes dat ze even bellen maar nu zit ik dus weer in quarantaine en iedere dag een zelftest te doen. Tot op heden alles negatief.
Anyway, een lang verhaal kort: de mix die ik heb gehad aan vaccinaties lijkt prima te werken, maar hoe het zonder booster was afgelopen kan ik natuurlijk niet zeggen.

Dat betekent, stam + t .

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:03

Proton_

Team Welles

Pfizer 1: een dag koorts/mannengriep, daarna prima
Pfizer 2: een dag koorts/mannengriep, daarna prima
Infectie 1: een week koorts (39 graden) op bed, twee maanden geen conditie, drie maanden brain fog, max 10u/week werken, om de dag een middagdutje
Pfizer 3: een middag koorts, brain fog is weg *O*

Placebo of mijn afweersysteem dat een schop nodig had, maakt me niet uit, ik ben blij.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Deathchant schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Ineens afgelopen donderdag een knobbeltje in mijn borst aan de prikkant (boven tepel)....Ik dacht meteen "ja, mannen kunnen ook borstkanker krijgen", maar vrijdag was het al een stuk minder weer. Dus vermoedelijk dan toch een stuiptrekking van de booster. Tis nu zo goed als weg, alleen nog gevoelig. Zitten daar ook lymfeklieren ofzo?
Na zo’n tijd zou ik geen relatie met de booster verwachten.
Overigens, mij viel gisteren op dat ik een EXP-DATE van 31-12-2021 had op de sticker van de boosterprik....Ik had op de website van het RIVM al gekeken dat dit wel eens gebeurt en dat er een verkeerde datum op staat, maar dat de vaccins gewoon een goeie houdbaarheidsdatum zou hebben.
Ik heb toch voor de zekerheid even met de GGD (Z-Limburg) gebeld en iedereen die op 15 januari de boosterprik heeft gekregen op lokatie Rodahal Kerkrade heeft dus een verkeerde datum op de sticker staan.
De eigenlijke datum is 31-01-2022, dus niet 31-12-2021.
De houdbaarheid is ondertussen al meerdere keren ge-update door de fabrikanten naar aanleiding van testen. Neem aan dat ze niet elke keer gaan over stickeren/printen.

Bedoel je de sticker in hele gele boekje?
/edit: hier op de booster sticker geen exp datum, op de 2 originelen wel :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marzman schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:52:
6 januari heb ik mijn booster (Moderna, de eerste twee waren Pfeizer) gehad en ik heb nog steeds spierpijn in die arm. Een volle boodschappentas kan ik niet uit de winkelkar tillen.

Is dat een bekende bijwerking dat dit zo lang kan duren?
Nee. Ik zou dan even contact opnemen met de huisarts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is wel over nu, ik kan weer boodschappentassen dragen met die arm :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 5 6 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee