Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Je merkt er idd niks van, ik had niet eens in de gaten dat het ding er al in zat, omdat ik aan de praat (en dus afgeleid) werd gehouden door de prikster. De pleister werd er al opgeplakt voor ik doorhad dat ik al klaar was.

Echt, appeltje-eitje hoor wat dat betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:55:
Je merkt er idd niks van, ik had niet eens in de gaten dat het ding er al in zat, omdat ik aan de praat (en dus afgeleid) werd gehouden door de prikster. De pleister werd er al opgeplakt voor ik doorhad dat ik al klaar was.

Echt, appeltje-eitje hoor wat dat betreft.
Ik voelde er idd niks van, dacht dat ik in de maling genomen werd en stiekem nog niet geprikt was.
(Ik kijk nooit naar de naalden, van kijken naar de naalden voel je je nooit beter)

En ik kreeg niet eens een pleistertje :(

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:58

Rzaan

Altijd zoekende

xPhantom schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:51:
Ik raak vrij snel in paniek als het op naalden aankomt. Jaarlijks moet ik bloed prikken, dat doen ze met die dunne vleugelnaalden. Dat ging de afgelopen 2 jaar niet fijn, waarbij ik in 2019 zelfs nog even kort out ben gegaan.

Afijn, vanaf vandaag mag ik ook een afspraak maken! Hoewel ik de vaccinatie graag wil halen (niet zozeer voor mijzelf, maar voor mijn omgeving / de samenleving in het geheel), twijfel ik nog enigszins wegens bovenstaande.

Heeft iemand wellicht ervaring met vleugelnaalden én een vaccinatie gehad, die enigszins de vergelijking kan maken?
Ik heb diezelfde angst.
Ga niet out, maar zit daar wel als een mongool mezelf af te leiden.

Bloedprikken is (voor mij dan) heavy shizzle, maar deze vaccinatie komt niet eens in de buurt.
Ik kijk niet als ze prikken, maar het voelt net alsof iemand met een balpen een puntje op je huid zet, waar ze dan later de prik gaan zetten.
Zo licht voelt het.
Ik dacht bijna dat ze niks gedaan hadden, maar toen was ik al klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Ik vroeg me af:
Als je geen allergische reactie had bij de 1e prik, is het dan nog wel zinnig om daar nog 15 minuten te blijven duimen draaien na je 2e prik?

Of weet je dan toch al dat je ook bij de 2e prik geen allergische reactie zal krijgen?

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2021 15:38]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:10
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:37:
Ik vroeg me af:
Als je geen allergische reactie had bij de 1e prik, is het dan nog wel zinnig om daar nog 15 minuten te blijven duimen draaien na je 2e prik?

Of weet je dan toch al dat je ook bij de 2e prik geen allergische reactie zal krijgen?
Nee, allergie bouw je vaak op. Gewoon rustig blijven zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56
Mij viel ook op dat de prik zelf nauwelijks voelbaar is en het inspuiten van de vloeistof ook niet. Het is zeker niet vergelijkbaar met een verdoving bij de tandarts die je wel flink voelt. :)

Verder bij de GGD strak geregeld en goed georganiseerd, vanaf het parkeren tot aan de 15-minutenwachtkamer. Jammer dat je niet kon kiezen welke prik je kon krijgen, en ik heb dus Moderna gehad terwijl ik de voorkeur voor Pfizer had. Gezien de leveringsverhouding Pfizer/Moderna was dacht ik de kans groot dat ik Pfizer zou krijgen. Maar het bleek dat die avond zo'n 35% van de mensen maar Pfizer kregen en 65% Moderna.
Ik hoorde wel daarna wel dat mensen dat sommige mensen zelf de voorkeur hadden voor Moderna, maar Pfizer hadden gekregen en ook omgekeerd. Jammer om dat achteraf te horen (van mensen die in de zelfde wachtruimte zaten), en hopelijk zou bij een nieuwe vaccinatie wel zo'n voorkeur meegenomen kunnen worden.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Onbekend schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:
Mij viel ook op dat de prik zelf nauwelijks voelbaar is en het inspuiten van de vloeistof ook niet. Het is zeker niet vergelijkbaar met een verdoving bij de tandarts die je wel flink voelt. :)

Verder bij de GGD strak geregeld en goed georganiseerd, vanaf het parkeren tot aan de 15-minutenwachtkamer. Jammer dat je niet kon kiezen welke prik je kon krijgen, en ik heb dus Moderna gehad terwijl ik de voorkeur voor Pfizer had. Gezien de leveringsverhouding Pfizer/Moderna was dacht ik de kans groot dat ik Pfizer zou krijgen. Maar het bleek dat die avond zo'n 35% van de mensen maar Pfizer kregen en 65% Moderna.
Ik wel hoorde daarna wel dat mensen dat sommige mensen zelf de voorkeur hadden voor Moderna, maar Pfizer hadden gekregen en ook omgekeerd. Jammer om dat achteraf te horen (van mensen die in de zelfde wachtruimte zaten), en hopelijk zou bij een nieuwe vaccinatie wel zo'n voorkeur meegenomen kunnen worden.
Het verschil tussen Moderna en Pfizer is maar marginaal, waarom zou je per se het ene willen maar niet het andere?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
franssie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:
Wat ik altijd begreep dat ze het in een spier zetten IPV direct in je bloedbaan dat het rustig vrijkomt in je bloedbaan zodat je lichaam rustig kan oefenen. Maar ik ben geen musicus, ik heb niets anders dan anders gedaan maar had geen last, wel pleister voor de vorm overigens omdat ze niet meer kon zien waar ze geprikt had.
Ik ben ook geen musicus, maar kan aardig googlen.

Ik dacht dat je gelijk hebt, maar het ligt gek genoeg anders. Als je het in een spier inent wordt het SNELLER opgenomen in je bloedbaan (onderstaande artikel is algemeen, maar zoiets zag ik ook over deze Vaccins, minder netjes uitgelegd).

https://www.vilans.nl/doc...aire-injectietechniek.pdf

Verder heeft he RIVM ook nog leuke info over langere naalden als mensen erg veel vet hebben, maar dat was een beetje TMI voor mij :+

[Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 13-06-2021 16:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

roffeltjes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Ik kan me dat eigenlijk niet goed voorstellen.... die vaccinedeeltjes zijn zo klein en zoveel druk zal je niet kunnen zetten.

Ik heb wat gegoogled en wat ik van het RIVM zie is dat ze waarschuwen tegen massage vanwege de kans op extra irritatie (maar dat is vaccinaties in het algemeen, niet deze vaccins).

Ik zou persoonlijk niet masseren omdat je spier daar schade heeft gekregen en je dan je spier nog meer schade aan doet. Die spier wordt toch ingespoten met wat druk, dus dat moet helen.
Door wrijving krijg je alles stuk, hoe klein het ook is. Mij lijkt het dat die vetbolletjes niet zo goed tegen wrijving kunnen. Maar dat spierverhaal klinkt ook logisch vind ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56
wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:11:
Het verschil tussen Moderna en Pfizer is maar marginaal, waarom zou je per se het ene willen maar niet het andere?
In vaccinatiegraad is er inderdaad weinig verschil. Pfizer biedt gemiddeld 95% bescherming, en Moderna 94%. De kans op bijwerkingen bij Moderna is wel hoger, maar dat is iets minder van belang.

Maar er zijn ook nog andere zaken die ikzelf belangrijk vindt:
Het belangrijkste punt is een bepaalde hulpstof in Moderna waar ik niet blij mee ben, die niet in Pfizer zit. (Meer info vind je hier over Pfizer en Moderna.)
Ook speelt mee dat o.a. de kans dat er na 7 weken tijdelijk geen Moderna beschikbaar is (leveringsproblemen, productiefouten e.d.) voor een 2e prik groter is dan bij Pfizer.
Daarnaast wordt er bij Moderna veel meer vloeistof ingespoten dan bij Pfizer. (Vandaar dat de pijn op de prikplek bij Moderna hoger ligt.) De kans op fouten bij het toedienen van Moderna ligt ook een stuk groter dan bij Pfizer. Zie hier voor de instructies van Pfizer en Moderna.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:55
In dit filmpje wordt erg duidelijk uitgelegd waarom de effectiviteitspercentage van de verschillende vaccins eigenlijk niet uitmaakt:

Wat @KlaasjeNL ook al zei, maar met nog uitgebreidere uitleg.

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
KlaasjeNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:34:
[...]
Vandaag zelf overigens gevaccineerd met Pfizer. Naald zat er al in voordat ik er erg in had. Viel dus alles mee. In de loop van de dag voor mijn gevoel wel een stuk minder energie/vermoeider. Begin van de avond nog een uur heel vast liggen slapen op de bank. Iemand ook deze ervaring?
Gister ook Pfizer gehad bij de lokale GGD vaccinatiefabriek, mijn voornaamste klacht is dat ik vooral een stijve schouder heb. Ik verwacht daardoor wel wat irritatie (werk in IT) en vermoeidheid (zijslaper, slaap op schouder) vandaag.

Vervelend, maar als het daar bij blijft, prima.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roffeltjes
KlaasjeNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:34:
[ In de loop van de dag voor mijn gevoel wel een stuk minder energie/vermoeider. Begin van de avond nog een uur heel vast liggen slapen op de bank. Iemand ook deze ervaring?
Ja hoor, zelf niet zo'n last van gehad, maar minder energie dan normaal is al een paar honderd keer genoemd in deze draad :+

Je merkt wel dat Pfizer veel minder koorts en andere bijwerkingen geeft (zie je ook wel bij Lareb)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Amphiebietje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Als je hard genoeg kan masseren om het vaccin stuk te drukken, druk je waarschijnlijk ook een mooi gat in het zachte weefsel van je arm...
De chips gaan kapot door de statische elektriciteit die je genereert met de wrijving door het wrijven :+

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D.deJong schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:12:
Jemig, dat is een hele lijst. Veel sterkte toegewenst
Dank, maar ik had het ergens wel verwacht gezien mijn corona-verleden en long covid. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51
Gisteren dus tweede prik Pfizer gehad.
Prik zelf veel meer last dan eerste prik.
Zit in andere spier. Daar een dag last van gehad, arm niet omhoog kunnen bewegen. Dat is inmiddels bijna over. Verder geen bijwerkingen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

giantgiantus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:49:
Ik vraag me haast af of er bij mij wel iets ingegaan is. Totaal nergens last van. Niet eens spierpijn of een beurse plek. Wel eens anders met de reisvaccinaties.
YakuzA in "Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties"

Bij mij kwam de gevoeligheid in de schouder ook pas een uurtje of 3 a 4 na de prik.

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik heb inmiddels een week geleden mijn eerste Pfizer injectie gehad. Voor wat het waard is deel ik hier mijn ervaringen.

Eerste dag niets aan de hand. De dag erna wakker geworden alsof iemand mij een stompie op mijn schouderspier heeft gegeven. Zo’n kutgeintje die je vroeger op het schoolplein uithaalde met je klasgenoten, zo voelde het. Vervolgens derde dag niets en vierde dag een enorme vermoeidheid. Alsof ik een marathon had gelopen, hangerig en concentratie problemen. Ik begreep er in eerste instantie niets van maar toen kwam het eureka momentje dat dat één van de bijwerkingen is.
De dagen erna geen bijwerkingen meer die me zijn bijgebleven.

Al met al was het goed te doen maar sterkte voor degene die er echt last van hebben :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgelopen week mijn shotje Pfizer gehad. Alles was prima geregeld op de priklocatie en de prik zelf heb ik niet eens gemerkt. Dat zal deels ook door de prikker in kwestie komen, want ik zag ook prikkers die gingen roepen ‘komt ‘ie dan!’… Dan verstijven je spieren natuurlijk. Die van mij zat er al in voordat ik er erg in had.

Nadien had ik 2 dagen een beetje pijnlijke arm, alsof je ‘m gestoten had. De eerste avond voelde ik me wat ‘plodderig’ (zeggen we hier in de Achterhoek). Gewoon een beetje moe en zwaar. Na een nachtje slapen was dat over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51
Lapa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:33:
Mijn partner en ik hebben beide ongeveer een week geleden (ik exact een week, zij 9 dagen geleden) onze eerste prik gehad, op verschillende GGD locaties. Beide hebben we bij het online afspraak maken aangegeven dat de gegevens met het RIVM gedeeld mogen worden, maar we zien nog niks als we inloggen op https://www.rivm.nl/mijnrivm-vaccinaties

Nou zag ik ergens in deze thread gesuggereerd worden dat dat pas na de 2de prik wordt doorgegeven, maar dat was een beetje vaag geformuleerd en ik zie dat ook nergens anders terug. Iemand anders die weet hoe dit zit?

(en voor de volledigheid: qua bijwerkingen hadden we beide enkele dagen een minimaal gevoel van spierpijn in de geprikte schouder, dat is alles; zij met Pfizer ik met Moderna)
Mijn eerste prik stond er na een paar dagen in.
Prik van gisteren staat er ook al in

Zal wel aan de ggd locatie liggen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:02
Mawlana schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:11:
[...]

Sinds zondag ook last van spierpijn (vooral m'n kuiten) en vermoeidheid. Aanvankelijk dacht ik dat de vermoeidheid gewoon kwam door de drukke week, maar heb daar nu wel m'n twijfels over... Ondanks acht uurtjes nachtrust vermoeid opstaan heb kan ik zelf niet relateren aan een drukke week. Doet me eerder denken aan corona (ik heb 2-3 maanden last gehad van vermoeidheid in oktober 2020) of slaapapneu. Volgens m'n vrouw is het snurken niet toegenomen, dus slaapapneu kan ik ook vrijwel uitsluiten.

Ben benieuwd hoe lang dit aanhoudt. :X
Minder bezig zijn met het vaccin. Meestal verdwijnen de wat vagere klachten als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
giantgiantus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:23:
[...]

Minder bezig zijn met het vaccin. Meestal verdwijnen de wat vagere klachten als sneeuw voor de zon.
Geloof me, ik ben totaal niet bezig met het vaccin. Anders had ik zondag al lopen klagen over deze klachten. ;)

Maar goed, ik ga de huisarts niet eens lastigvallen met deze klacht. _O- Gewoon even afwachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:02
Mawlana schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Geloof me, ik ben totaal niet bezig met het vaccin. Anders had ik zondag al lopen klagen over deze klachten. ;)

Maar goed, ik ga de huisarts niet eens lastigvallen met deze klacht. _O- Gewoon even afwachten.
Ja bedoelde het niet vervelend hoor. Succes!

Acties:
  • +15Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gister gevaccineerd. Nu nog een beetje het blauweplek gevoel. Verder prima geslapen.

Wat ik dus wel heel vreemd en verdacht vind is het volgende: Al een paar dagen hadden we last van problemen met onze WiFi thuis. Na mijn vaccinatie eigenlijk nergens meer last van. Zouden de wappies dan toch gelijk hebben? Of zou het er wellicht mee te maken hebben dat ik bij thuiskomst na de vaccinatie contact heb gehad met Ziggo en ik vervolgens een coax kabel heb vervangen? Nee zal wel door de vaccinatie komen..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Uurtje terug eerste prik gezet in Dronten tegelijk met mijn stiefdochter. Voel er niks van, hij is wel in mijn schouder gezet die ik gisteren net afgeranseld heb ik de sportschool. Merk wel dat mijn gehemelte iets meer prikt nu, maar is suggestief omdat ik ook hooikoorts klachten heb.

Nu druk bezig met het loskoppelen van mijn 4G buitengebied, lijkt mij nu overbodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
van der Berg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:07:
Mijn eerste vacinatie. Ik hoefde geen verlof te vragen ik mocht gewoon op mijn baas kosten.
Ik heb er niet eens in bij stil gestaan om verlof te nemen..,. ik heb het doorgegeven dat ik geprikt moest worden en ben gegaan. Ik heb wel een dag erna preventief opgenomen.

Ik weet dat de centen van de baas niet van blik zijn, maar ik zou als werkgever toch vooral blij zijn dat mensen zich laten prikkeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13
Gister eerste vaccinatie, en eigenlijk nergens last van. Ik had toch al gesport in de sportschool, de spierpijn lijkt niet erger dan ik normaal zou hebben. De pleister er gedachtenloos afrukken vanochtend was nog het meest pijnlijk, daar zat best een hoop haar aan ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
TheVivaldi schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
Ik probeer al een paar dagen een afspraak te maken via de online-planner op coronatest.nl, maar na mijn postcode te hebben ingevuld krijg ik telkens alleen maar locaties ver uit de buurt te zien, terwijl er hier toch een vaccinatielocatie in mijn stad zit en in een paar omliggende dorpen ook.

Ik ga wel even bellen, zoals de site zelf ook al aangeeft, maar ik vind het toch raar. Heeft iemand anders ook die ervaring?
De resultaten van locaties die beschikbaar zijn worden 'live' weergegeven, dus op een later moment opnieuw inloggen krijg je andere locaties te zien. Je moet dan mogelijk wel weer de hele vragenlijst door maar dan kom je uiteindelijk wel op een andere locatie dichtbij.

De prioriteit staat op een zo snel mogelijke prik, niet op een dichtstbijzijnde locatie. Mogelijk is bellen dan ook handiger.

[Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2021 08:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
Mijn stiefdochter (18) merkt haar eerste Pfizer shot wel. Ligt in bed met griepklachten, koortsig, hoofdpijn en moe. Ik zei al dat het niet lang zou duren en dat het misschien een idee geeft hoeveel last ze van corona zou hebben gehad als ze besmet zou raken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:29
Maandag de prik (Moderna) gehad, na de beurse plek gelijk die middag begon het s’nachts met wat last van mijn keel en hoofdpijn en na een werkdag met algehele malaise kwam ik versleten thuis. Die avond op tijd naar bed en na een goede nacht ( ondanks een wekker die om 5:30 gaat) werd ik eigenlijk kiplekker wakker, zo kiplekker had ik mij nadat ik 5 weken geleden Corona heb gehad nog niet eerder gevoeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

franssie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:14:
[...]

ghe ghe tweaker - takes one to know one. Maar als ik het mij herinner hingen die dingen ook in Naarden, heb ze zelf ook overigens. Prima spul dat gewoon werkt.
Nouja, mijn eerste gedachte was eigenlijk 'hoezo geven ze geld uit aan een guest netwerk'.
Maargoed, alle systemen zullen er wel op draaien.

Ubiquiti heeft iig goede zaken gedaan met de verkoop.

Tot zover zijn de enige bijwerkingen overigens een pijnlijke arm en trek in bier.

[Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-06-2021 22:21]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08

Nox

Noxiuz

franssie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:25:
[...]

Ik denk dat UTP trkken duurder en storingsgevoeliger is in die tenten - dat prikgedoe is best pragmatisch opgezet en schaalbaar.
Op onze locaties waar ik ben geweest niets gezien, veelal alles UTP. Veel goedkoper en minder storingsgevoeliger :+

Enige plekken waar je data nodig hebt is in het prikgedeelte van de tent en de kantoortjes. De wachtruimtes voor/na vaccineren en kantine heb je niks nodig. Hier hebben ze dat efficient ingericht. Als je een netwerkprinter heb die z'n wifiverbinding de hele tijd verliest heb je er toch een kutklus aan om dat te fixen.

Net boekje even laten afstempelen, waar ik misschien heen wil/moet is dat voldoende. Maar damn da's een hele geoliede machine geworden hier op het kantoor van de ggd.

Enig nadeel: de batchnummers staan er niet in en er mist een handtekening van de medewerker. Ik heb gehad:

- datum geschreven
- stempel van pfizer
- stempel van ggd

Verder is er niks ingevuld. Lekker makkelijk vervalsen, maarja, hopelijk is het niet nodig :z

[Voor 15% gewijzigd door Nox op 17-06-2021 00:16]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-03 15:02

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zondag in Helmond met Pfizer geprikt, heb 1 prikafspraak omdat ik net voor kerst covid had opgelopen.
Prikken ging easy peasy, zere arm erna maar ging goed.

Op zondagavond vermoeid.
Maandag vermoeid, spierpijn, zelfs grieperig... beetje zoals covid maar zonder het hoesten / keelpijn.
Dag erop ook, dus dinsdag, met zo'n flinke waas in m'n hoofd die maar bleef. Af en toe liggen tukken en in de avond helderde het op. op de woensdag was alles voorbij behalve de zere arm.

Maar inderdaad, het was echt een dag weer flashbacks naar covid maar veel korter en minder erg op de longen. Ben in ieder geval blij dat het achter de rug is. Misschien dat vanwege internationaal reizen ik er nog een moet krijgen, maar dan weet ik in ieder geval dat ik een paar dagen moet vrijboeken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:01
Ik wilde eigenlijk geen prik halen. Ik heb Corona gehad alleen niet officiaal laten testen. Mijn vrouw en zoontje zijn wel positief getest en ik ben zeker 5 dagen goed ziek geweest. Dus mijn lichaam kan het zelf wel aan.
Ik heb in mijn hoofd ook een blokkade betreft injecties, dus die Corona prik wilde ik niet.

Na lang twijfelen en discussies met de zusjes en ouders toch maar een afspraak gemaakt voor een prik. Afzeggen of niet opdagen kan altijd :X Gister tot de laatste minuut aan het twijfelen.

Toch maar naar de vaccinate locatie in Veghel gereden. Parkeren was een ramp en helemaal achter op het terrein. Mondkapje vergeten dus nog een keer terug naar de auto met de gedachte om in de auto te stappen en weg te rijden. Uit eindelijkgedachten op 0 en naar binnen gelopen.

Bij binnenkomst vriendelijk begroet en de vraag of ik de vragenlijst had ingevuld. En mocht door lopen via het doolhof naar de volgende dames. De 2e dame was minder vrolijk. Maar een brief met Moderna en mocht door lopen naar de achterkant. Wel zenuwachtig maar wel met de gedachte "nu ik ga ik dit maar doorzetten dan".

Na de incheck mocht ik bijna direct doorlopen naar Els. Els is een wat oudere dame met een echte zorg uitstraling, dat heeft ook rust gegeven. Maar ik zag de spuiten al liggen in het bakje.

"Els, ik ga niet kijken hoor. Ik kan echt niet tegen spuiten". Het antwoord van Els "Bijna niemand vind een spuit leuk en de helft kijkt niet"

Els is een goede prikker. Ik voelde wat scherpe druk op de huid maar een paar seconde later zat de pleister al op de arm. En de mededeling "dat was het al".

In de wachtruimte wat tinteling in de arm. Kan ook de ontlading van de spanning zijn geweest. 's Avonds wat druk in het hoofd. Maar dat kan ook de warmte en niet genoeg water zijn geweest.
Vandaag alleen klein beetje spierpijn en de prikplek is gevoelig als ik op mij zij lig.

Maar van een twijfelaar naar iemand die blij is dat hij een vaccinatie heeft gehaald.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tweede Pfizer inmiddels gehad, tweede had ik veel minder last van. Op de prikdag lichte verhoging (lag te rillen van de kou bij 27 graden binnen 8)7) en gewrichtspijn en de dag erna licht vermoeid en daarna geen last meer. Eerste prik was heftiger, heb 3 dagen verhoging gehad en kon m'n arm helemaal niet bewegen. Meestal hoor je dat de tweede erger is maar bij mij dus niet!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Mx. Alba

die/hen/zij

@Tjeerdtq het moeilijkste wat een mens kan doen is over een fobie heen stappen, dus d:)b

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Tot zover zijn de enige bijwerkingen overigens een pijnlijke arm en trek in bier.
Ohja, die bijwerking heb ik ook, een onbedwingbare zin om weer ergens op 2 meter van een band tegen een stage-barrier aan te kunnen springen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Stoney3K Huh? Moderna? Die zie je niet vaak langs komen. Wel bij de GGD?

En 2 meter van de band lijkt me prima uiteraard. Half metertje dichterbij mag nog zelfs ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stoney3K schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:
[...]

In Helmond werd er toch meer geprikt met Moderna dan met Pfizer, de rij voor Moderna was vrij lang en voor Pfizer stond er maar een handjevol mensen.

Misschien ben je in de war met Janssen. ;)
Mijn vrouw is vanmiddag ook in Helmond gevaccineerd met Moderna (was rond 13.nogiets, weet niet hoe laat jij er was?). Helmond prikt voornamelijk Moderna, zie ook https://www.ed.nl/helmond...locatie-helmond~ab2c8ff6/

Toen ik vorige week donderdag in Helmond mijn prikkie kreeg was Moderna nét op en kreeg ik dus Pfizer. Halverwege juli mijn tweede en dat zal dus ook Pfizer zijn. Pfizer is doorgaans in Helmond vooral voor de herprikkers, het gros is dus Moderna.

Volvotips.com

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:24
Vanochtend m'n eerst prikkie gehad. Ging allemaal snel en soepel, zoals velen ook hebben ervaren. Pijn in de arm/schouder is een paar uur geleden op komen zetten. En pijn is ook een groot woord. Ik moet er niet aan zitten, dan merk ik er weinig van. Hopelijk blijft het daar bij :)

[Voor 18% gewijzigd door vickypollard op 17-06-2021 22:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05
Gisteren om 14.00 hebben mijn vrouw en ik beiden Phizer gehad. Omdat we een paar weken geleden aantoonbaar Corona hebben gehad één prik.
Tot nu toe alle twee geen bijwerkingen afgezien van een beurse schouder.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Hier inmiddels 2x Moderna gehad. Eerste nergens last van, tweede na ongeveer 12 uur koorts, rillingen en hoofdpijn wat ongeveer 24 uur aanhield.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

nwagenaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:32:
Op 12-6 mijn 1e prik met Pfizer gehad in GGD locatie Heerde;

Wel even gevraagd om de inhoud met beleid in te spuiten om een (potentiële) bult in mijn bovenarm te voorkomen. Dit was geen probleem, verder geen bijzonderheden bij het kwartiertje wachten afgezien dat een ander persoon helemaal wegviel en met een rolstoel weggevoerd moest worden door mensen van het Rode Kruis en een bezoekje kreeg van 2 artsen die ter plaatse waren.

's Avonds kreeg ik wat rode irritatie waar ik geprikt was (volgende dag niet meer te zien) en zondag een klein beetje last van van een gevoelige bovenarm (spierpijn achtige klachten). Maandag nergens last meer van.
Ik ben wel benieuwd wat voor (grote) bult je had verwacht te kunnen krijgen door 0,3 ml :)

Dat leek mij een dusdanig kleine hoeveelheid dat ik daar niet eens over zou nadenken (ook gezien ook veel van mijn andere reisvaccinaties blijkbaar al 1 ml waren)

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:50
Ggd locatie Rijswijk. Gaat als een machine daar. Qua organisatie heel prima. Ik ging zelf toch maar even liggen na de prik (kan er gewoon mentaal niet tegen :'))

Stempel in het boekje gehad, bij de 2e krijg je ook de sticker zelf erbij?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Is het niet 0,3ml werkzame stof? Met extra vloeistof erbij?

Heb niet gekeken, maar leek me een iets grotere inhoud dan 0,3 mm
Eén injectieflacon (0,45 ml) bevat na verdunning 6 doses van 0,3 ml.

1 dosis (0,3 ml) bevat 30 microgram COVID-19-mRNA-vaccin (ingebed in lipidenanodeeltjes).

Bron: https://www.ema.europa.eu...roduct-information_nl.pdf

[Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 18-06-2021 13:04]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Heb er zat gezien hoor, mocht je even bij de ambu chillen? :)
Ging er naast mij ook eentje uitgebreid zitten kotsen...

Nu ben ik al geen fan van prikken, maar ik ben ook nog eens een hele sociale kotser. Ging net goed :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik had achter me iemand in de rij en die vroeg aan me is dit de rij om geprikt te worden. Dit was al na de eerste controle. Ik had moeten antwoorden nee ik wacht op de bus.

Daarna zat ze naast me na de prik en ging ze aan mij vragen of ze echt 15 minuten moest wachten. Alsof mij dat iets uit maakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
Vanmiddag de eerste prik met Pfizer gehad. Alleen laat van een pijnlijke bovenarm, voor de rest niks aan de hand. Alles ging ook soepel, was alleen wel erg warm in de wachtruimte.. pff... ik zou eerder van mijn stokje gaan van de warmte dan de vaccinatie :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Vanmiddag mij 2de prik Pfizer gehad.
Geeft je toch een lekker gevoelig dat je klaar bent.
In de wachtruimte mocht ik mij mondkapje afzetten. En dat heb ik ook gedaan.
Helaas was er iets niet goed gegaan bij de registratie ze konden mij niet in het systeem vinden. En komt mij bewijs via de post.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

breaker.evert schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:34:
Geeft je toch een lekker gevoelig dat je klaar bent.
Eh nee, je bent nog niet klaar. Er is nog ~2 weken nodig voor de bescherming op zijn max is. Dus doe verstandig :)

(zelfs na die 2 weken)

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 18-06-2021 23:31]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Gisteren Pfizer laten prikken in Dalfsen, mijn vrouw was net wat eerder aan de beurt, omdat ik even langs de medische check moest (allergie voor penicilline).

Zit ik dus bij die prik-mevrouwen en til ik de mouw van mijn t-shirt op, heb ik daar nog 2 Albert Heijn tatoeages. En je kon gewoon merken dat ze er op vrijdag bijna klaar mee waren, want ze moesten toch lachen. Mijn vrouw die al in zo'n wacht-hokje zat dacht al dat het uit mijn hokje kwam (ik word een beetje awkward-praterig als ik wat zenuwachtig ben ;) ).

Dus die dames hebben met de tranen in de ogen even de prik gezet. Om eerlijk te zijn voelde ik er wel wat van, maar nu (volgende dag), is het vooral een beurse arm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Playa del C. schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Ahum, wij moesten de werksector invullen bij de online aanvraag. Resp. onderwijs en zorg. Het specifieke beroep weten ze dan inderdaad niet, maar verder heb ik ook geen idee waarom ze in die aanvraag dat gegeven over ons wilden weten.
Maar het zal verder vast een toevalligheid zijn, door dingen zoals @Herko_ter_Horst beschrijft.
Ik had meer het idee dat die vraag voor het vaccin type zou uitmaken, de laatste mensen uit de zorg werden namelijk nog met Janssen geprikt.

Maar klopt idd, er zat een vraag tussen of je in een van die specifieke beroepen waar 1,5 meter houden niet werkt zit.

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
Afgelopen maandag met Pfizer gevaccineerd, sinds gisteren vreemd genoeg spierklachten en last van zweten(niet gerelateerd aan weer, gewoon in de airco), mijn temperatuur is ook hoger dan gebruikelijk. Ik was in de veronderstelling dat dit meteen na het prikken zou komen en niet een aantal dagen later.

Is dit iets wat anderen ook ervaren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:31
codex schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:56:
Afgelopen maandag met Pfizer gevaccineerd, sinds gisteren vreemd genoeg spierklachten en last van zweten(niet gerelateerd aan weer, gewoon in de airco), mijn temperatuur is ook hoger dan gebruikelijk. Ik was in de veronderstelling dat dit meteen na het prikken zou komen en niet een aantal dagen later.

Is dit iets wat anderen ook ervaren?
Je moet even stukje over werking vaccin lezen. In het begin worden cellen in je schouder gestimuleerd ‘spikes’ te maken. Dat duurt even. Dan pas gaat je lichaam los. ‘Pfizer’ heb ik het over

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
TweakerVincent schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Je moet even stukje over werking vaccin lezen. In het begin worden cellen in je schouder gestimuleerd ‘spikes’ te maken. Dat duurt even. Dan pas gaat je lichaam los. ‘Pfizer’ heb ik het over
Thanks, Pfizer inderdaad. Ik zat er net over te lezen, kan inderdaad een paar dagen duren voordat er daadwerkelijk spike eiwit wordt aangemaakt en je immuunsysteem de aanval opent.

Verklaart een hoop, mijn immuunsysteem reageert vaker heftig op ontstekingen, met griep zit ik helemaal onder de vlekken maar ben ook nooit langer dan 2 dagen beroerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

gws24

Thinking is hard!

jdh009 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:06:
Doen ze bij een vaccinatielocatie moeilijk over die brief die naar je adres is verstuurd? Ik ben geboren in 1988 en heb dus heb reeds online een afspraak gemaakt. Maar door persoonlijke omstandigheden beschik ik niet over de mogelijkheden om in het bezit te komen van die brief op het adres waar deze bezorgd is. De gezondheidsverklaring is online te downloaden dus die hoef ik niet te krijgen,
Staat (of stond bij mij in ieder geval) in de bevestigings email maar is niet nodig. Kreeg de brief zelf pas thuis een dag nadat ik de eerste prik kreeg :P . Wel moet je de ingevulde gezondheidsverklaring en de bevestigings email (op telefoon of uitgeprint) meenemen. Oh, en je id natuurlijk.

PS meeste locaties hebben de gezondheidsverklaring ook liggen voor mensen om in te vullen als men hem vergeet dus eigenlijk heb je alleen de mail en je id nodig.

edit: ik had het toen even via de site gevraagd:

[Voor 11% gewijzigd door gws24 op 19-06-2021 14:05]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

gws24

Thinking is hard!

@breaker.evert In het volgende topic gaat het over het certificaat en zijn de dingen die je noemt al veel vaker langsgekomen dus misschien daar even kijken voor de argumenten van beide kanten waarom wel/niet gele boekje: Digital Green (Vaccine) Certificate

Je kan trouwens de QR ook op papier krijgen/uitprinten dus een smartphone is helemaal niet nodig.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:55
Donderdag Pfizer laten prikken.
Zelf wat spierpijn/beurs na de prik, tintelende vingers.
M’n vrouw (zelfde tijdstip geprikt) had serieuze spierpijn, en kon d’r arm niet meer omhoog bewegen.
Dag later was ik zelf wat uit m’n doen…hoofdpijn, niet fit…einde van de dag was het weg.
Nu, zaterdag, nergens last meer van. Vrouw lief nog wel erg moe, maar durf niet met zekerheid te zeggen of dat door de vaccinatie komt.

Benieuwd hoe het na de 2e gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 14:45

jacobras

Developer

codex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:56:
[..] Voel er niks van, hij is wel in mijn schouder gezet die ik gisteren net afgeranseld heb ik de sportschool.
Hehe, hier ook. Vrijdagmorgen naar sportschool geweest, twee uurtjes later wat GGD-juice in de triceps laten spuiten. Vraag me af of dat nog verschil maakt, of je wel of niet met een resterende halve pump je laat vaccineren :P.

Qua bijwerkingen (Pfizer) tot nu toe alleen stijve spier maar zoals @TweakerVincent gisteren schreef zit je er natuurlijk mee dat het even duurt voordat de spikes zijn aangemaakt en je lichaam wat zinnigs te doen heeft. Slechts last van als ik de arm optil dus dat laat ik maar even. Zojuist me aangemeld bij Lareb en de eerste bijwerkingen-enquête ingevuld. Voor de wetenschap B).

[Voor 10% gewijzigd door jacobras op 20-06-2021 00:27]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:44
Lastig, ik heb mijn eerste prik gehad en mijn zwangere vrouw mag ook maar wilt nog niet. Ze wilt pas na de zwangerschap een prik omdat er nog niet veel bekend is wat er gebeurt met het kind op langere termijn. Maar corona zelf brengt ook sowieso risico's. Al met al laat ik de beslissing bij haar omdat het haar lichaam is en zij degene is die ons kindje draagt. Maar ik vind het best lastig.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
2de Pfizer prik gehad gisteren, voel mij nogal raar en moe in de benen. :/

Denk dat het mede komt doordat ik een hypochonder ben en daardoor al snel van alles voel/opmerk.
Gisterenavond voelde ik mij al niet lekker en daardoor niet naar familie gegaan. Daar baal ik wel van, mede doordat ik al snel afzegt als ik ook maar iets voel.

Vandaag ook niet maar mijn vader, .. zijn geen goede punten voor mijn karma.

Desondanks geen spijt om te gaan, het ging weer erg snel en iedereen was erg vriendelijk. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik weet niet of deze al geplaatst is maar: Een tip voor mensen die geprikt worden: Komt nog uit mijn diensttijd, maar werkt wel (nog nooit een stijve arm, blauwe plek of tintelingen gehad): Meteen na het prikken je armspieren goed stimuleren zodat er een goede bloeddoorstroming op gang komt. Dus niet je arm laten hangen of ondersteunen, dat werkt alleen maar tegen je.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mijn ervaringen met Pfizer: duizeligheid eerste dag na prikken en wat grieperig (naast last bovenarm). Nu 5 dagen later erg vermoeid al een aantal dagen, en pijn bovenarm nog niet weg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 00:11

de Peer

under peer review

Yaksa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:25:
Ik weet niet of deze al geplaatst is maar: Een tip voor mensen die geprikt worden: Komt nog uit mijn diensttijd, maar werkt wel (nog nooit een stijve arm, blauwe plek of tintelingen gehad): Meteen na het prikken je armspieren goed stimuleren zodat er een goede bloeddoorstroming op gang komt. Dus niet je arm laten hangen of ondersteunen, dat werkt alleen maar tegen je.
Wie zegt dat goede doorstroming de bedoeling is? Tijdelijke ophoping kan ook juist bijdragen aan een goede werking.
Een advies tegen een stijve arm is niet per se een verstandig advies voor een goed werkend vaccin.
Ik zou gewoon de officiële adviezen opvolgen en niet zelf iets gaan verzinnen. Mij werd o.a. door de GGD geadviseerd om de 'prikwond' niet te masseren en er vooral af te blijven.

[Voor 10% gewijzigd door de Peer op 20-06-2021 19:14]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
de Peer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:00:
[...]Wie zegt dat goede doorstroming de bedoeling is?
Ik zou gewoon de officiële adviezen opvolgen en niet zelf iets gaan verzinnen. Mij werd o.a. door de GGD geadviseerd om de 'prikwond' niet te masseren en er vooral af te blijven.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen.
Ik heb het nergens over masseren of zoiets gehad. Overigens is het wel zo dat je bij injecties van Heparine of Clexane niet mag masseren i.v.m. meer pijn en blauwe plekken.
Het is ook niet verzonnen of zo, de pijn ontstaat vaak door een reactie van het lichaam op de prik en de toegediende stoffen. Hoe eerder die (vreemde) stoffen verspreid worden hoe beter. En dat doe je door je arm op en neer te bewegen. (Een paar push-ups mag ook, maar of de GGD dat toestaat is een tweede).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:36
de Peer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:07:
En ik lees dat er bewust in de armspier wordt gespoten omdat dat minder bijwerkingen/ontstekingsreactie oplevert t.o.v. snelle opname in het bloed.
Het is ook helemaal niet de bedoeling dat het vaccin in het bloed terecht komt. Het juiste de bedoeling dat de mRNA-bolletjes (Pfizer/Moderna) of gemodificeerde Adenovirussen (Janssen/AZ) de spiercellen infecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
depl0y schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:49:
Gisteren Pfizer laten prikken in Dalfsen, mijn vrouw was net wat eerder aan de beurt, omdat ik even langs de medische check moest (allergie voor penicilline).

Zit ik dus bij die prik-mevrouwen en til ik de mouw van mijn t-shirt op, heb ik daar nog 2 Albert Heijn tatoeages. En je kon gewoon merken dat ze er op vrijdag bijna klaar mee waren, want ze moesten toch lachen. Mijn vrouw die al in zo'n wacht-hokje zat dacht al dat het uit mijn hokje kwam (ik word een beetje awkward-praterig als ik wat zenuwachtig ben ;) ).

Dus die dames hebben met de tranen in de ogen even de prik gezet. Om eerlijk te zijn voelde ik er wel wat van, maar nu (volgende dag), is het vooral een beurse arm.
Afgelopen vrijdag had ik mn tweede pfizer in Dalfsen gehaald. Wel grappig, er waren veel dezelfde mensen als bij de eerste prik, moest zelfs naar het zelfde prik hokje met dezelfde prik dames.
Die dames probeerden grappig te doen, vroeg er 1 aan mij: "wilt u contant of per pin betalen?"
Waarop ik zei: "kan het ook in natura?"
Ze kreeg me toch een rode kop! :+

Maar dus vrijdagochtend de prik gehad, en zaterdag de hele dag hoofdpijn gehad en een niet erg fit gevoel. Vandaag weer beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
de Peer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Wie zegt dat goede doorstroming de bedoeling is? Tijdelijke ophoping kan ook juist bijdragen aan een goede werking.
Intra musculair is voor zo snel mogelijke opname, niet om op te hopen:

https://www.vilans.nl/doc...aire-injectietechniek.pdf
Een advies tegen een stijve arm is niet per se een verstandig advies voor een goed werkend vaccin.
Ik gok dat hij niet bedoeld om te masseren maar om je arm gewoon lekker te laten werken. Er is geen advies om dit niet te doen. Ik doe precies hetzelfde na een prik, Wiebelen met de vingers en vooral de arm niet ontzien. Ook anderen hier in de draad hebben hier goede ervaringen mee.

Dus niet masseren, wel in beweging houden (niet gaan sporten!).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
hcQd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Het is ook helemaal niet de bedoeling dat het vaccin in het bloed terecht komt. Het juiste de bedoeling dat de mRNA-bolletjes (Pfizer/Moderna) of gemodificeerde Adenovirussen (Janssen/AZ) de spiercellen infecteren.
Ongeveer... het komt ook gewoon je bloed in en gaat daarna naar je lever. Maar er gebeurd inderdaad wat in de spier waardoor die wat langer zorgt voor de anti-bodies.

https://blogs.sciencemag....rna-vaccines-what-happens

Interessante is dat je door de manier van injecteren blijkbaar kan kiezen welk orgaan je primair activeert, als ze het niet je bloedbaan in hadden willen jassen had ze de mRNA intradermaal geinjecteerd.

[Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 20-06-2021 19:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 00:11

de Peer

under peer review

Yaksa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Je moet mij geen woorden in de mond leggen.
Dat deed ik ook niet. Dat niet masseren is iets dat mij verteld werd door de GGD mevrouw. Een direct advies dus.
hcQd schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:19:
[...]

roffeltjes schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Intra musculair is voor zo snel mogelijke opname, niet om op te hopen:
Weet ik. Dat is ook wat ik bedoelde. Ophopen is niet de juiste term inderdaad.
Ik gok dat hij niet bedoeld om te masseren maar om je arm gewoon lekker te laten werken. Er is geen advies om dit niet te doen. Ik doe precies hetzelfde na een prik, Wiebelen met de vingers en vooral de arm niet ontzien. Ook anderen hier in de draad hebben hier goede ervaringen mee.

Dus niet masseren, wel in beweging houden (niet gaan sporten!).
Ja zou kunnen, dat klinkt onschuldig inderdaad. je kunt "armspieren goed stimuleren zodat er een goede bloeddoorstroming op gang komt" op meerdere manieren interpreteren denk ik. :)

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
CyberMania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:32:
Mijn ervaringen met Pfizer: duizeligheid eerste dag na prikken en wat grieperig (naast last bovenarm). Nu 5 dagen later erg vermoeid al een aantal dagen, en pijn bovenarm nog niet weg.
Hier afgelopen zondag geprikt met Pfizer, had eigenlijk alleen wat last van mijn schouder tot maandag.
Echter ben ik het hele weekend nu idd gewoon erg vermoeid :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
de Peer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Ja zou kunnen, dat klinkt onschuldig inderdaad. je kunt "armspieren goed stimuleren zodat er een goede bloeddoorstroming op gang komt" op meerdere manieren interpreteren denk ik. :)
Als je beweegt krijg je een betere doorbloeding van de spier en vermoedelijk uiteindelijk meer ontspanning dan dat je hem geforceerd gaat ontzien en hem dan krampachtig stilhoud. Maar eerlijk gezegd weten we nog heel weinig over spierpijn, laat staan over prikpijn :+

Het is ongetwijfeld ook gewoon geluk hebben, maar ik had nergens last van behalve dat de prikplek een dag wat beurs voelde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:38
MikeyMan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:52:
Verbaasde me er overigens ook wel over dat de wel locatie vol hing met ubiquiti accesspoints. Voor publiek wifi o.a. heb er zo een stuk of 20 geteld.
We blijven tweakers he 😂

Ik heb zaterdag voor de eerste keer Pfizer gehad. Goed georganiseerd ook zeg. Dat doen we toch wel goed hier in Nederland.

Ook hier eigenlijk geen klachten. Ik voelde de eerste dag wel dat er een prik geweest was meer alsof ik me daar gestoten had. Niet echt pijn.
Nu voel ik niks meer eigenlijk.

Vraag me wel af hoe dat zit met de registratie. Ik heb nooit toestemming hoeven te geven voor registratie. Hoop toch wel dat ik iets krig na de 2e prik waarmee ik een officieel bewijs heb. Dat is nu echt totaal onduidelijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
De GGD houdt bij dat je geprikt bent en waarmee. Voor die registratie hebben ze geen toestemming nodig (dat is bij wet geregeld). Normaal gesproken krijg je direct een registratiekaart mee voor je eigen administratie. Je kunt daarnaast toestemming geven om de gegevens van je vaccinatie te delen met het RIVM en/of je huisarts.

Een vaccinatiebewijs kun je (voor binnenlands gebruik) vanaf 23 juni opvragen via CoronaCheck.nl of de CoronaCheck app. Voor Europees gebruik kun je vanaf 1 juli via dezelfde weg een DCC opvragen (om uit te printen of in de app). Dit is niet afhankelijk van of je wel of niet toestemming hebt gegeven om gegevens te delen. Zie ook het topic hierover.

[Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-06-2021 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De 'spuitbus' rijd inmiddels (bijna) ook in Den Haag, je kan er zonder afspraak een Jansen vaccin krijgen _/-\o_
Het gaat vooralsnog om een proef, zegt de GGD. Maandag en woensdag is er een priklocatie ingericht in gezondheidscentrum Vaillantplein en donderdag en vrijdag op het Mandelaplein in Transvaal. Beide plekken zijn geopend van 11.00 uur tot 19.00 uur. De bus rijdt deze week nog niet. Die komt op zijn vroegst volgend weekend.

In de bus en op de tijdelijke locaties kunnen mensen informatie krijgen over een coronavaccin en kan er ook een afspraak op normale prikplekken worden gemaakt. Maar wie dat wil kan zich ook direct laten vaccineren. Dat gebeurt dan met het Janssen-vaccin. Volgens de GGD is dat een goed vaccin, en omdat er maar één spuit van nodig is zijn mensen zo snel klaar.
https://www.omroepwest.nl...Haagse-achterstandswijken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Goner schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Heb je daar beide vaccinatiebewijzen voor nodig ?? Ik ben nl (nu al) m'n 2e bewijs kwijt :o
Nog geen manier gevonden om een kopie te downloaden of zo (bijv op mijn.rivm.nl)
Je hebt daar niks op papier voor nodig. De registratiekaart die je hebt gekregen is puur voor jezelf (is ook geen bewijs). Als je registraties op mijn.rivm.nl te zien zijn (en/of als je vaccinatie-afspraken op coronatest.nl te zien zijn), kun je je vaccinatiebewijs vanaf 23 juni downloaden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43

Goner

What can I do you for ?

Blauwschaap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:32:
[...]
Weet iemand of ze bij de vaccinatielocaties moeilijk doen over het meenemen van een kind (kleuterleeftijd)?
Varieert misschien per locatie, maar afgelopen vrijdag bij SS Rotterdam zag ik zeker 3 mensen met kinderen, incl buggy.

(ook nu weer met m'n vrouw meegegaan, die dag eerder is en vriendelijk gevraagd of ik ook vast mocht ; geen probleem !!)

[Voor 15% gewijzigd door Goner op 21-06-2021 12:39]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 15:31
MikeyMan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Babytje die iemand hier in Zoetermeer had meegenomen moest bij de balie worden afgegeven.
Werd wel weer terug gegeven?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

WouterG

Dit is geen ondertitel

Afgelopen vrijdagmorgen eerste prik met Pfizer, vanmiddag ineens steenkoud. Nu wisselen steenkoud en zweten elkaar af, 39,8 koorts. Omdat het meer als 48 uur heeft geduurd voor de eerste klachten toch een test gepland. En woensdag komen ze verbouwen hier😡😡😡

Hard hopen dat de testuitslag een beetje snel komt. En negatief is.

Ze steken die tweede spuit maar ergens waar het licht niet schijnt, niet bij mij in ieder geval 😂
Grapje natuurlijk.

[Voor 26% gewijzigd door WouterG op 21-06-2021 20:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:02

NMH

Moderator General Chat
Vorige week maandag mijn eerste Pfizer prik gehad. Was allemaal keurig geregeld bij de vaccinatie-locatie qua bemensing en bewegwijzering; pluim voor de GGD. Was ook lekker vlot klaar; was maar 1 persoon voor mij bij de "incheckbalie" en op het moment dat ik wou gaan zitten in de wachtruimte kon ik al doorlopen naar een van de prikhokken. (Nee, ik was niet in Urk. ;)) Stond al met al in een minuut of twintig weer buiten.

Qua bijwerkingen viel het ook erg mee; na vier uur kreeg ik lichte spierpijn in de geprikte spier en wat later een "blauwe plek gevoel" op de prikplek. Dat piekte na 24 uur waarna het alweer af begon te nemen; na 72 uur was het wel over. Benieuwd of prik 2 ook zo mild gaat zijn.
HollowGamer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:41:
2de Pfizer prik gehad gisteren, voel mij nogal raar en moe in de benen. :/
He, dat is wel interessant, ik had dit weekend ook een dagje last van een moe gevoel in de benen zonder aanwijsbare oorzaak. Maar dat was 5-6 dagen na de prik, dus ik ga er van uit dat het niet gerelateerd is. Tot ik dit las had ik de link niet eens gelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:50
Blauwschaap schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Het was geen grapje dus? :o

@Belindo vervelend zeg. Ik hoop ook steeds dat ik er over heen groei maar helaas. Voor mij is de laatste vaccinatie alweer een tijdje geleden dus ben benieuwd hoe het zal gaan.
Hier idem, ik ga bij de 2e prik wel aangeven meteen dat ik na het prikken vaak niet lekker ga. Dus misschien wel meteen voor het liggend prikken gaan. Meestal werkt na een prik even liggen en een dexteo erin alles weer snel normaal. Apart zo'n reactie altijd. Terwijl de prik zelf niets doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
@van der Berg ja, de gebruikelijke naw gegevens zelf invullen. Er komt voor de EU een ander vaccinatiebewijs, zou vanaf 1 juli moeten zijn, maar vraag het me af.

In ‘mijn’ ziekenhuis afgelopen donderdag 2e prik gehad, stond vandaag al op het RIVM vermeldt. Da’s sneller dsn ik had verwacht.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
van der Berg schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 01:49:
Zojuist heb ik van SDU 2 gele Vacinatieboekjes ontvangen. Voor mij en mijn vrouw. Ik hoorde vandaag op werk dat we toch een corona paspoort gaan krijgen en dat de gele boekje overbodig is?
[...]

Mijn vader heeft een gele boekje de Vaccinatieboekjes van mij, maar hij moest dit zoeken. Van mijn geboorte af. Ik heb maar 2 besteld want had dringend nodig in verband met aankomende vakantie.
Als je "pas" over een maand je 2e vaccinatie en überhaupt stempels in je boekje krijgt, hoezo heb je het gele boekje dan "dringend nodig"? Met 1 van 2 prikken ben je waarschijnlijk in veel landen nog niet welkom op korte termijn (zeker niet omdat Nederland nog "rood" is volgens de Europese afspraken over percentages positieve testen e.d.).

Vanaf 1 juli komt het Europese Digital Corona Certificate in Nederland beschikbaar (via CoronaCheck.nl of de CoronaCheck app). Overigens zul je ook daar nog niet zoveel aan hebben totdat je volledig gevaccineerd bent. Het "goede" nieuws, is dat je ook een DCC kunt krijgen o.b.v. een negatieve test. Het nadeel is, dat die maar een paar dagen geldig is en je je dus om de paar dagen opnieuw moet laten testen. In het buitenland zou je dan het test-resultaat op papier mee moeten vragen, want de Nederlandse app kan geen gegevens ophalen van buitenlandse instanties.

[Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-06-2021 09:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:36

3DDude

I void warranty's

codex schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ik vermoed beide, bijvoorbeeld mijn kuiten, biceps, borstspier bij aanhechting schouder, onderrug, handen en heupen. Zo'n beetje overal dus, maar niet tegelijkertijd. Aan mijn prikkant is de lymfeklier in mijn sleutelbeen ook sindsdien opgezwollen.
magnesium -400 werkt goed tegen kramp in je spieren ;)
Voor lymfeklier lijkt me lastig misschien een keer goed zweten

[Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 22-06-2021 11:21]

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
NMH schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:25:
[...]

He, dat is wel interessant, ik had dit weekend ook een dagje last van een moe gevoel in de benen zonder aanwijsbare oorzaak. Maar dat was 5-6 dagen na de prik, dus ik ga er van uit dat het niet gerelateerd is. Tot ik dit las had ik de link niet eens gelegd.
Dat zou mogelijk kunnen, ik lees ook dat sommige na het vaccin een paar dagen later zich niet zo lekker voelen. Denk persoonlijk omdat ieder afweersysteem anders is, net zoals iemand pas later de griep krijgt dan andere. Maar ben verre van een expert, dus het is meer mijn persoonlijke theorie. ;)

Bij mij spelen psychische oorzaken ook een rol, voel al snel van alles in mijn lichaam en ben al snel bang.
Denk dat je daardoor ook meer last krijgt van je evenwicht?

Hopelijk voel je nu overigens beter? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
3DDude schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:05:
Dan zou ik voor nu gewoon lichte cardio doen ? en als het goed gaat normale cardio?
Ik denk inderdaad gewoon even wandelen, ben niet in de mood om te kijken hoeveel kilo Squat nu mogelijk is ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
codex schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Ik vermoed beide, bijvoorbeeld mijn kuiten, biceps, borstspier bij aanhechting schouder, onderrug, handen en heupen. Zo'n beetje overal dus, maar niet tegelijkertijd. Aan mijn prikkant is de lymfeklier in mijn sleutelbeen ook sindsdien opgezwollen.
Ik werd persoonlijk wat zenuwachtig hiervan:
https://www.mdpi.com/2076-393X/9/5/435/htm

Het blijft erg lastig om auto-immuun aandoeningen aan vaccinaties te linken, dan wel een verband aan te tonen.

Wel is bekend dat iedere infectie, of vaccinatie een hyperalert immuun systeem een auto-immuun aandoening kan ontwikkelen.

Ik heb daarom al heel lang getwijfeld aan vaccinatie. Als 30-er toch maar gedaan, maar voor mijzelf wel bepaald dat het iets eenmaligs wordt (2 prikken dus). Ik ga dit niet ieder jaar herhalen.

Dit ook na contact met de huisarts, deze onderschreef mijn angsten en gaf eigenlijk aan dat dit soort effecten vaker voor komen dan we denken, maar toch nog opwegen tegen de risico's van Corona. Ook al is dat op mijn leeftijd nog geen heel groot risico, toch hebben er ook zeker 30-ers in het ziekenhuis gelegen.

Het is een keuze tussen twee kwaden, de vraag is dan: Welke is kwader? Statistisch gezien Corona, maar de keuze voor jouzelf weet je pas achteraf.

17 juli tweede prik en dan door naar Italie oOo

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier mijn eigen bijwerkingen al gepost, namelijk helemaal geen bijwerkingen (Janssen op 2 juni) maar bij deze ook even die van mijn vrouw (Pfizer, 15 juni). Misschien dat iemand het herkent namelijk.
Ze heeft last gekregen van rode uitslag en bultjes , vooral aan de linkerkant van haar lichaam, de kant waar het vaccin is gezet. Haar linker been, linker arm en linker kant van haar gezicht zat de dag na de vaccinatie onder de bultjes en rode uitslag. Dat werd de dag daarop erger. Ze had er verder geen last van. Geen jeuk of erge pijn bij aanraking. Het zag er gewoon vreemd uit. Dus na 2 dagen toch even de huisarts geraadpleegd en die bevestigde dat het er uit zag als een allergische reactie. Of dat met vaccinatie te maken had is natuurlijk niet aan te tonen door hem. Het kan ook iets in voeding zijn geweest of een insect. MAar mijn vrouw heeft nog nooit eerder last gehad van allergische reacties. Ze heeft antihistamine voorgeschreven gekregen en nu, na een paar dagen antihistamine, is alles bijna weggetrokken. Ze zal ook gewoon voor de 2e prik gaan want zoals ik al zei, geen last.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Afgelopen zondag mijn eerste prik gehad, Pfizer. Ging erg vlot en was allemaal goed geregeld. Enkel wat stijfheid in de arm, maar dat is nu al volledig weggetrokken. Verder totaal geen reactie gehad. Vriendin had op zelfde moment haar spuit en die had geeneens stijfheid of spierpijn (ik ben dan ook de meest flauwe van de twee). Al met al zeer positief verlopen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:02

NMH

Moderator General Chat
HollowGamer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:
Hopelijk voel je nu overigens beter? :)
Ja hoor, zoals ik al zei vielen de bijwerkingen voor mij heel erg mee. Ook dat gedoe met de benen was met een dag weer voorbij en niet pijnlijk, meer "raar". Ik hoop dat de tweede prik ook zo goed gaat. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• roffeltjes
renedr schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:19:
[...]
Toch begin ik hierdoor steeds meer voorstander te worden alleen risicogroepen in te enten.

Kinderen vallen daar absoluut niet onder en dat gaat m.i. dus veel en veel te ver.

Ik doe nu één keer mee, maar mijn kinderen tot hun 18de sowieso niet.
Tsja, aangezien dit soort effecten ook van een virusinfectie kunnen komen zie ik niet direct waarom je het ene riskeert om het andere te ontwijken. Ik wijs maar op de ziekte van Kawasaki onder kinderen die COVID kregen.

Wat mij betreft worden mijn kinderen ASAP gevaccineerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

WouterG

Dit is geen ondertitel

WouterG schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:09:
Afgelopen vrijdagmorgen eerste prik met Pfizer, vanmiddag ineens steenkoud. Nu wisselen steenkoud en zweten elkaar af, 39,8 koorts. Omdat het meer als 48 uur heeft geduurd voor de eerste klachten toch een test gepland. En woensdag komen ze verbouwen hier😡😡😡

Hard hopen dat de testuitslag een beetje snel komt. En negatief is.

Ze steken die tweede spuit maar ergens waar het licht niet schijnt, niet bij mij in ieder geval 😂
Grapje natuurlijk.
Vannacht om 0400 had ik nog 40 graden koorts, vanmorgen rond 0800 was de koorts over. Vandaag nergens last meer van gehad, alleen nog wat slapjes.

Vanmorgen ben ik getest, uitslag negatief gelukkig. Mogelijk toch een verlate reactie op de prik.

Een collega van me heeft overigens ook na 72 uur koorts gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

AMARONE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:36:
Hoe zit het nou met het baychnummer in het gele boekje? Bij rijswijk krijg je een stempel en krabbel maar niet het plakkertje zoals bij alle andere vaccins die ik heb. (1e Pfizer pas)
Waarom zou je het batchnummer in het gele boekje zetten? Dat heeft voor het gele boekje geen enkele functie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
Bossie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:04:
[...]

Hier hetzelfde, echter is er niets dat het boekje dan weer aan mij als persoon koppelt.
Je kan je NAW gegevens voorin schrijven ;)

Maar daarom ziet Den Haag het ook niet als officieel bewijs. Echter een aantal andere landen wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:36
brambello schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Bij mij vandaag ook een kerel nabij mij outgegaan in de wachtruimte. Kermde ook en toen ging die out. Wat gebeurt er dan? Leek erger dan flauwvallen maar ik weet het niet. Ik werd zelf natuurlijk ook helemaal naar hiervan en hypochrondisch. Vond die massaalheid niet zo chill op het moment dat er zoiets gebeurt.
Het kan zijn dat die mensen wat gespannen waren of angst hebben voor prikken. Het is een vrij normaal verschijnsel, kijk maar onder oorzaken in dit artikel:

https://www.diakonessenhu...vallen-vasovagale-syncope

En hier ook wat informatie van Lareb:

https://www.lareb.nl/vacc...wvallen%20en%20vaccinatie

[Voor 12% gewijzigd door Blauwschaap op 23-06-2021 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 10:41

jdh009

FP ProMod
gws24 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Staat (of stond bij mij in ieder geval) in de bevestigings email maar is niet nodig. Kreeg de brief zelf pas thuis een dag nadat ik de eerste prik kreeg :P . Wel moet je de ingevulde gezondheidsverklaring en de bevestigings email (op telefoon of uitgeprint) meenemen. Oh, en je id natuurlijk.

PS meeste locaties hebben de gezondheidsverklaring ook liggen voor mensen om in te vullen als men hem vergeet dus eigenlijk heb je alleen de mail en je id nodig.

edit: ik had het toen even via de site gevraagd:

[Afbeelding]
Nogmaals bedankt, scheelde me heel veel stress. Vandaag de eerste gekregen en had de brief en de uitnodiging uiteindelijk niet nodig (laatste wel bij me). Vragenlijst wel mee maar zag dat die op die locatie ook aanwezig waren. Alles was goed geregeld. Heb de spuit liggend gekregen omdat ik regelmatig out ga bij prikken, bloedafnamen of andere naald gerelateerde dingen. Na 10 min gelegen te hebben (toen het weer goed ging) bij de rest van de mensen gaan zitten zodat ze de ligtafel weer in konden zetten. Top geregeld allemaal.

Bijwerkingen tot nu vallen mee, een lichte spierpijn en harder/gespannen aanvoelde spier in vergelijking met de andere kant.

[Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 23-06-2021 22:20]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 10:41

jdh009

FP ProMod
Trommelrem schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:12:
Enkele uren geleden mijn eerste prik gehad. Tevens de eerste prik die ik mij bewust kan herinneren, dus ik wist niet dat ik een prikfobie heb. Ik denk er sterk over om de tweede prik over te slaan.

Ik vond het zeer chaotisch geregeld. Omdat ik ben flauwgevallen heb ik ook geen bewijs/factuur/bon/stempel gekregen. Alleen een klein pieletje in mijn arm duidt erop dat ik ben geprikt. Het personeel is weinig empathisch. Ik begrijp best dat ze een hele dag vervelende mensen hebben verwerkt, maar een beetje empathie tonen voor mensen die een beetje zenuwachtig zijn mag best. Ik vind dat als je als overheid zo'n actie op touw zet, dat je best rekening mag houden met de 5% die een prik wellicht eng vindt. 5% is niet veel, maar 5% op 16 miljoen mensen is wel echt heel veel en met enige arrogantie durf ik wel te zeggen dat ze daar best rekening mee mogen houden.
Ik heb op de vragenlijst die je mee moest nemen aangegeven dat ik flauw kon vallen. Daarna werd ik in de rij gezet die eerst naar de arts moesten en die arts vulde op mijn formulier in dat ik liggend geprikt kon worden. Dat zou misschien voor jou voor de volgende keer ook een optie kunnen zijn. Ik mocht in theorie een half uur blijven liggen, gelukkig had ik die tijd zelf niet nodig en heb toen plaats gemaakt. Durf alleen niet te zeggen of alle locaties dat aanbieden.

[Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 23-06-2021 23:21]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
@Trommelrem

Wat een vervelende ervaring. Je kunt eventueel ook een klacht indienen als je er zo'n vervelend gevoel aan over hebt over gehouden. Op de GGD site en later RIVM kun je je bewijs halen.

De vervolgprikken zou ik niet aan twijfelen, altijd nemen. Tot er een pilletje of die neusspray beschikbaar komt is er geen alternatief. Liggend prikken kan natuurlijk ook. Covid krijgen kan een gigantische impact hebben.

[Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 23-06-2021 23:22]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

brambello schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:14:
Ik vond het ook een ietwat kille en grimmige omgeving dat vaccinatiecentrum en ook het personeel (de dame die prikte was wel aardig trouwens). En toen die vent naast me in de wachtruimte begon te kermen en van zijn stokje viel dacht ik al helemaal "wtf heb ik mezelf mee laten inspuiten", en daardoor werd ik ook gek in mijn hoofd. Maar als het echt zo erg was hadden ze hem wel direct naar het ziekenhuis gebracht lijkt me.

De uitleg over flauwvallen nav mijn eerdere post zal kloppen, maar het was heel naar. Schermen stonden direct rechts van mij etc.
Dat flauwvallen is niet van de 0,3ml die ze inspuiten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
jdh009 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:20:
[...]

Ik heb op de vragenlijst die je mee moest nemen aangegeven dat ik flauw kon vallen.
Ik wist het vantevoren niet. Ik begon het pas te merken toen ik mijn fiets op slot zette bij de locatie. Toen voelde het ineens niet goed. Uiteraard aangegeven dat ik toch best zenuwachtig was voordat ik bij de prikker kwam, maar daar werd vrij laconiek op gereageerd. Ik had het ook direct aan de prikker moeten aangeven, maar dat is achteraf. Op zo'n moment hebben je zenuwen de overhand en ben je simpelweg de controle over jezelf kwijt.
Pagina: 1 2 3 ... 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee