Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag 2e vaccinatie gekregen. BioNTec/Pfizer (mRNA) (comirnaty op de registratiekaart)

Lekker op de fiets heen en weer, zo heb je goede doorbloeding. en frisse buitenlucht.

1: Ontvangen door GGD/RodeKruis medewerker. uitnodiging laten zien en vraag of ik ergens ja had ingevuld.
2: Doorlopen naar GGD/Vaccinatieopzichter. alle papierwerk ingezien
3: Door naar medewerker die alle papierwerk inneemt en via PC controle en registratie doet.
4: door naar Arts voor vaccinatie
5: Met constant mondneusmasker op 15 minuten wachten in grote ruimte
6: Op de fiets weer weg.

Tip bij stijf gevoel:

Strek je armen uit en ga met uitgestrekte arm kleine rondjes cirkelen.
Doe een zgn triceps back ext. zonder gewichten.
Zo blijft je arm en schouder in beweging en heb je minder last van de prik qua stijfheid etc.

Beide kun je paar keer per dag doen. 25-30 reps

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het topic mag dicht hoor. Ik heb mijn vaccinatie :p Inclusief het gele boekje:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:58

Rzaan

Altijd zoekende

Nee, de binnenkant niet.
Maar het Rode Boekje van Mao was van binnen ook niet rood.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Gisteren ook mijn eerste shot gehad in de RAI Amsterdam.

Op een stijve arm na verder geen klachten.
Mijn gele boekje wilden ze niet invullen. Ze vertelden mij dat ik een klein kaartje bij de 2e afspraak maar moest uitprinten en erin moest plakken 8)7 |:(

Maar goed, we gaan het zien :)

[Voor 9% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-05-2021 16:28]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn vriendin (die de griepprik krijgt) heeft afgelopen zaterdag de uitnodiging gehad. Online een afspraak gemaakt, dinsdag de eerste prik Pfizer gehad. Beetje beurs gevoel, verder helemaal niets van klachten oid. Half juni 2e prik, dus gaat allemaal heel vlot en goed. Dat beurse gevoel heeft ze met alle vaccins tot nu toe.

Op de priklocatie was alles strak georganiseerd. Zij had een ja aangekruist (ooit een allergische reactie gehad met een medicijn), dat werd serieus besproken en goed op doorgevraagd.

Werkelijk niets op aan te merken, zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
Empathy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is?
Nee, helaas niet. Ze zeiden dat het wel eens voorkwam echt helemaal aan het eind van de dag (op deze locatie 20:00), maar om 18:00 was het nog niet mogelijk.
Wachten was ook niet mogelijk. Het gaat overigens in de meeste gevallen om slechts enkele prikken, soms zelfs geen.

Overigens heb ik ook gevraagd wat er zou gebeuren mocht het nou wel gekund hebben, wat er nou met de afspraak van de 2e prik gebeurd: die wordt dan direct gemaakt zodat er niet te lang tussen zit.

/edit:
Overigens is het bij mij Moderna geworden.
Bijwerkingen:
"Spierpijn" arm, kon er niet op slapen.
Lichte hoofdpijn, recht achter mijn ogen.
Al met al niet al te spannend.

Gele boekje wilden ze ook niet invullen.

Het ging wel heel vlot, kon gelijk gaan zitten en de prik ontvangen, geen wachtrij, niets.
(Locatie Veghel)

[Voor 20% gewijzigd door OverSoft op 20-05-2021 11:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Die medewerkers vrijwilligers zijn niet geprikt dus vandaar. In principe mondmasker af, al is het niet verplicht natuurlijk. Je ziet vooral aan gelaat of iemand niet lekker is dus vandaar. Zuurstof direct zichtbaar? Wakker het nog even aan :P meeste onwelwordingen zitten 'tussen de oren' zeg maar ;)
Vaak is het wel zo als ze vaccinatie over hebben worden die eerst aan de GGD personeel gegeven op de prik locatie.
Ik heb daar geen problemen mee hun zijn net als alle zorgmedewerkers helden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, eerste shotje Pfizer zit erin. Valt tegen de 5g ontvangst hier in het bushokje na het prikken.

Over vier weken de volgende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Nox schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Die medewerkers vrijwilligers zijn niet geprikt dus vandaar. In principe mondmasker af, al is het niet verplicht natuurlijk. Je ziet vooral aan gelaat of iemand niet lekker is dus vandaar. Zuurstof direct zichtbaar? Wakker het nog even aan :P meeste onwelwordingen zitten 'tussen de oren' zeg maar ;)
Die medewerkers daar zijn echt wel allemaal geprikt hoor. Ik ken een meid van 19, die is er net begonnen en is binnen 2 weken na begin werkzaamheden gevaccineerd...

Dit is niet van horen zeggen maar uit 1e hand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

roffeltjes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Stress of emotie kan een rol spelen... ik ben ook een keer omgevallen na een bloedprik omdat ik me nogal zorgen maakte over een knobbeltje (was helemaal niks). Ene moment sta je, andere moment lig je opeens naar de voeten van je vrouw te kijken :+
Zo'n type is het niet, maar ik zal het toch eens navragen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies gebeurt is.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Gisteren de Pfizer 5G chip ingeplanteerd gekregen :) . Tot nog toe (even afkloppen) weinig last, alleen mijn arm is een beetje beurs. Gezien mijn leeftijd (45) mocht ik nog niet, maar omdat ik diabeet ben en in de griepspuitgroep val had ik via de huisarts een uitnodiging gekregen.

Ik was er wel een beetje zenuwachtig over omdat ik in januari met corona een week in het ziekenhuis aan het zuurstof heb gelegen. Ook zijn mijn bloedplaatjes iets verlaagd (al jaren). Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen, en heb ik vorige week voor het eerst weer 8 km hardgelopen. In januari kon ik nog geen 200 meter wandelen :)

Hoef ook geen tweede prik, dus dat scheelt. Mijn vrouw heeft Astra gehad en die is toch nog 3 dagen goed ziek geweest.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41
(jarig!)
Heb afgelopen donderdag mijn eerste vaccinatie gehad. Ben in Helmond geweest en heb Moderne gekregen.

Heb een paar minuten in de wachtrij gestaan. Ging vlot allemaal.

Na het vaccineren werd ik wit. Dit heb ik vaker dus gevraagd of ik buiten mocht zitten. Iemand van de ggd erbij om mij in de gaten te houden. Na paar minuten ging het weer de goede kant op en kreeg ik een glaasje water. Uiteindelijk na ongeveer 40min besloten om richting huis te gaan.

Bijwerkingen:
Spierpijn in arm. Vooral vrijdag op het werk last van. Ik werk in de machinebouw, in de loop van de dag werd het beter door de beweging. Ik kon er met slapen nog niet op liggen.
Lichte hoofdpijn.

Zaterdag avond kreeg ik rode uitslag op mijn armen, buik en rug. Vandaag in de gaten houden, heb er verder weinig last van.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15:06
Flupke123 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:53:

Zaterdag avond kreeg ik rode uitslag op mijn armen, buik en rug. Vandaag in de gaten houden, heb er verder weinig last van.
dat komt van de straling van de 5g chip

B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Ik ben afgelopen dinsdag geprikt met Pfizer, alleen een pijnlijke schouder gehad. Voor het gele boekje hadden ze een medewerker bij een tafeltje gezet waar je het kon laten invullen. Locatie Barendrecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:29
Fisico schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:22:
Tot op heden een pijnlijke bovenarm en omdat er wat hoog is geprikt ook wat moeite met omhoog doen van de arm. Maar verder geen klachten sinds gisteren 12.00. In Utrecht zat een jongen met stempels en stickers dus het gele boekje toch maar laten invullen. Wel bijzonder dat je het papier als vaccinatiebewijs voor de vaccinatie krijgt, dus eigenlijk hoef je de prik niet te halen ;)
Ja dat viel me hier ook al op... Als je na de aanmelding was doorgelopen had niemand het door en had je wellicht een bewijs van vaccinatie gehad zonder daadwerkelijk de prik in je arm...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
@BeQuietAndDrive Dit was categorie 'te ziek om te werken'. Voor symptomen wordt gewoon de procedure vam testen gevolgd; ik weet niet zeker in hoeverre vaccinatie daar (al) een rol in speelt. Intern duurt dat sowieso max 12u, en kan sneller als daar valide redenen voor zijn. Bezetting is zo'n reden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Mfpower

In dubio

OK, mijn ervaring.

Kleine voorgeschiedenis: ik heb in maart 2020 vermoedelijk Corona gehad. Mijn vrouw was heel ziek, ik had slechts milde klachten. Maar die klachten bleven wel 7 maanden aan... met name spierpijnen, druk op de borst en hartslag van 130 in rust bij vlagen. Ik heb toen geen test gehad dus helemaal zeker ben ik niet.
In december weer Corona gekregen (exact dezelfde klachten, bevestigde wel mijn ervaring in maart 2020) nu wel PCR positief. Weer 2 maanden met pijn op de borst + hoge hartslag gelopen. Ik heb zowel na de eerste infectie als na de tweede antistoffen laten bepalen: negatief. Daarom hoop ik dat een vaccinatie eindelijk voor de gewenste antistoffen zou zorgen.

Gisteren eerste Moderna gehad. Prik niet gevoeld; maar na ongeveer 8 uur begon die hoge hartslag weer... zo irritant. Was inmiddels maanden weg! Maar vanmorgen was het gelukkig ook weer weg, en dus nu weer rustig. Stond goed op. Maar een uurtje geleden kwam de man met de hamer. Voel me niet ziek maar wel echt heel erg moe terwijl ik toch goed geslapen heb. Kan zo m'n bed wel induiken, zo voelt het ;) Ik zag dat vermoeidheid een van de bijwerkingen is, hopelijk trekt het snel voorbij.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03

Rannasha

aka "Species5618"

marteltor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Stond je op een reservelijst? Of hoe kom je anders aan de prik?
Ik ben geprikt in Geneve, daar zijn ze sinds kort begonnen met de categorie "overig".

Ze gebruiken daar wel een stuk handiger systeem dan wat NL gebruikt. Iedereen kon zich vanaf het begin van het jaar al inschrijven voor een prik en zodra jouw leeftijdsgroep aan de beurt bent krijg je een SMS met een tijd en locatie (en een link naar een website om het om te boeken als het niet uit komt), waarbij de afspraken op volgorde van aanmelding worden uitgedeeld (na inachtneming van prioriteitsgroepen).

Geen gedoe met het in de gaten houden van tweets over wanneer welke geboortejaar aan bod is en dus ook geen run op beschikbare plekken wanneer een nieuwe groep aan de beurt komt. Gewoon een keertje aanmelden en dan gewoon afwachten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Skybullet schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:54:
Morgen gaat bij mij janssen de arm in. Ben wel benieuwd naar ervaringen hier, meeste is nu natuurlijk andere vaccins. Alle militairen komen ( niet verplicht overigens) komende weken aan de beurt. Allemaal janssen (tenzij je vanwege leeftijd of andere factoren al via ggd een prik of afspraak hebt staan dan krijg je wat ze daar geven)
Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties

Er staan wel wat ervaringen hier in het topic. Wat ik zo zie niets ernstigs. EDIT die link is dit topic met een zoekfunctie op janssen - dat wordt niet goed weergegeven door de titel generator. Maar je kan er dus op klikken.

[Voor 10% gewijzigd door franssie op 27-05-2021 22:58]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Mijn vrouw, die erg van de fitness is, ging al in de 15 minuten wachttijd haar arm bewegen. Ook gedurende de uren daarna.
Los van pijn op het plekje waar ze gepikt was, had ze nergens last van.
Ik zeg niet dat het werkt, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22
Hier zit Janssen nu sinds 3 uurtjes in mijn arm ( begin 30, fit ). Tot nu toe niks. Mij arm heeft een uurtje even lopen zeuren maar dat is nu weg.

Die vrouw heeft me wel 3x op het hart gedrukt dat ik vandaag toch echt niet meer intensief moest gaan sporten ( fitness reservering van vanavond dus maar afgezegd ;( )

Benieuwd hoe ik me morgen voel.

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22
Skybullet schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:46:
Hier zit Janssen nu sinds 3 uurtjes in mijn arm
.....
Benieuwd hoe ik me morgen voel.

Hier is vannacht het immuunsysteem iig aan gegaan. Lig onder 3 dekens met kleren aan en heb het nogsteeds koud :')
Verder enkel zeurende arm.

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dag 2 van shot 2 AstraZeneca. Gisteren vermoeid en ruim een uur gedut (ondanks de muziek die aanstond in deoordopjes). Nu pijnlijke schouder en vooral vermoeid, net ook alweer een half uurtje gedut. Verder niets, eetlust e.d. normaal :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
Mijn vrouw, die erg van de fitness is, ging al in de 15 minuten wachttijd haar arm bewegen. Ook gedurende de uren daarna.
Los van pijn op het plekje waar ze gepikt was, had ze nergens last van.
Ik zeg niet dat het werkt, maar proberen kan altijd.
Ben direct na de vaccinatie doorgelopen, in de auto plaatsgenomen en rustig weggereden. Ben nu paar uur verder, en so far nergens last van. Heb vanmiddag nog wat inkopen gedaan, een auto gepoetst, de GPS antenne opnieuw bevestigd en boodschappen gedaan. Eens kijken of we morgen nog zo dapper zijn.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Fly-guy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Inderdaad, vanwege mijn geboortejaar die sinds vandaag aan de beurt is.

Mij lijkt het ook niet nodig, ware het niet dat het wel specifiek in de email gemeld wordt.

[...]

In dit e-mail staat dat ik zowel de e-mail als de brief mee moet nemen. En gezien de verhalen over voordringen e.d. lijkt me een iets striktere controle niet heel onlogisch.
Er zijn ook mensen (waaronder mijn vrouw) die hebben niet eens ooit een email gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Ik heb alleen de mail meegenomen, na mijn vaccinatie kreeg ik pas de brief. Op 8 juni krijg ik de 2e vaccinatie.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HarmoniousVibe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk dus BioNTech/Pfizer of héél misschien Moderna als ze in het ziekenhuis wordt geprikt.
Moderna hoeft niet persé in het ziekenhuis. Een vriend van me heeft Moderna gekregen en dat was niet in een ziekenhuis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin heeft gisteren Janssen gehad, vandaag overal spierpijn en overgeven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:10
Pierre schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:34:
Mijn vriendin heeft gisteren Janssen gehad, vandaag overal spierpijn en overgeven.
Oeh dat is vervelend..... of........ gefeliciteerd? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Oeh dat is vervelend..... of........ gefeliciteerd? :+
Haha nee niet dat :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
_Bailey_ schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:47:
Meer mensen die een behoorlijke duizeligheid hebben ervaren na 't Janssen vaccin?

Zo'n 8 uur geleden geprikt. Merk dat ik steeds duizeliger/dizzy word.

Verder misselijk, maar dat is een mogelijke bijwerking bij zo'n beetje alle varianten vaccins geloof ik. Maak ik me niet zo druk om
Mijn vrouw was ook behoorlijk duizelig (ook Janssen), maar al direct na de prik. Dus ik schat in dat dat meer spanning was dan een effect van het vaccin. Paar uurtjes dutten en het was over.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Ben net ook weer even een uurtje gaan pitten, en voel me al weer stukje beter. Net nog even voor in de tuin gehobby'ed met mn lieve vrouw. Alle zooi die mensen op de stoep gooien weggeruimd (verpakkingszooitjes, sigarettenpeuken (veel)). Rokers zijn echt ranzen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 05:57
Meer mensen die een behoorlijke duizeligheid hebben ervaren na 't Janssen vaccin?

Verder misselijk, maar dat is een mogelijke bijwerking bij zo'n beetje alle varianten vaccins geloof ik. Maak ik me niet zo druk om
Nee, alleen koppijn, rillingen en warm in de eerste 24u, dus slecht geslapen. En nog beetje gevoelige boven arm. Denk morgen dat ook weg. Griep vaccins merk ik niets van. Dit lijkt op een Hepatitis B vaccinatie die ik ooit bij de GGD kreeg. Dus eigenlijk niets abnormaals.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• martwoutnl
  • Laatst online: 17:05
Inmiddels zijn de bijwerkingen hier van 2e Pfizer voorbij. Ik had 1 dag langer wat spierpijn in de bovenarm. Bij de 1e prik was het dezelfde dag en nu was het ook zaterdag nog wat als je je arm in bepaalde hoek draaide. Sinds zondag geen last meer. Verder geen klachten tot op heden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:04
Dat is de medische informatielijn volgens mij. De afspraken lijn is 0800-7070.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteren om 19 uur geprikt met Janssen. Vannacht prima geslapen en nu en beetje brak alsof je een lichte griep hebt maar verder niets ernstigs. Arm alsof ik een milde blauwe plek heb.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

TrailBlazer

Karnemelk FTW

franssie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Vriendin van mij heeft hetzelfde - komt wel goed.
Ik had het binnen twee uur maar ja u zondag en er zal vast een script vastgelopen zijn oid. Komt goed, die afspraak zal vast gemaakt zijn.
Nee was dus niet gemaakt. Kansloos stukje software zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Janssen vaccinatie gehad.
Het ging allemaal super snel, zonder overbodige wachtrijen etc.

Ik weet eigenlijk alleen doordat er een beetje bloed op het pleistertje zat dat er ook echt geprikt is. Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gehad. Geen duizeligheid, geen hoofdpijn en zelfs geen gevoelige arm.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roffeltjes
nocalimero schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Janssen vaccinatie gehad.
Het ging allemaal super snel, zonder overbodige wachtrijen etc.

Ik weet eigenlijk alleen doordat er een beetje bloed op het pleistertje zat dat er ook echt geprikt is. Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gehad. Geen duizeligheid, geen hoofdpijn en zelfs geen gevoelige arm.
Misschien zit jij in de placebo groep? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

Een kennis is maandag met Jansen geprikt. Die werd ook duizelig en mocht even 3 kwartiertjes blijven. Nu krijgt die al stress wanneer ze ook maar denkt aan willekeurig welke injectienaald, of het nu is om er wat in te spuiten of om er bloed uit te halen, dus het kan ook daarvan zijn.

Verder beetje pijnlijke arm en twee dagen later heel erg moe maar verder geen klachten. Klachten waren ongeveer hetzelfde als bij mijn Pfizer vaccinatie.

Ik heb ook wel gehoord dat er mensen koorts hebben gekregen van Janssen maar dat heb ik ook gehoord van Pfizer en Moderna maar ik ken niemand persoonlijk waarbij dat is gebeurt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zal mijn ervaring ook maar even delen.. gisteren tijdens de lunch geprikt met Janssen (1976) in Ehv. Goed georganiseerd, wel redelijk druk. Bij buitenkomst een pushbericht van nu.nl over het stoppen met Janssen. Ik blij dat ik hem nog wel had kunnen krijgen. Anyway, totaal geen bijwerkingen, ook geen pijnlijke arm ofzo. Vandaag mijn beste workout tot heden gehad in de gym, dus misschien dat ze er wat dianabol ofzo bijgegooid hebben 😉.
Op mijn rivm zie ik nog niet dat ik gevaccineerd ben, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Apache4u van de mijn RIVM site
Het kan enkele dagen duren voordat uw vaccinatie in het overzicht staat

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:12

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Gisteren mijn eerste prik gehad *O*

Maar vandaag voel ik me best belabberd zeg. Niet echt ziek, maar meer het gevoel dat de halve nacht heb zitten zuipen met vrienden. Gelukkig is het voor een goed doel :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:12

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

voske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:22:
Prikafspraken gemaakt voor eind juni en begin augustus. Een gekke vraag wellicht, maar weet iemand of er de mogelijkheid is om liggend geprikt te worden? Vanwege mijn prikangst wil ik direct na een prik nog wel eens flauwvallen of dreigen flauw te vallen. De meest recente prikken zijn goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten ... ;)
Vraag acht van de medische verklaring vraagt of je wel eens bent flauwgevallen. Daar ja invullen en dan krijg je automatisch een gesprek met de GGD(arts?) over hoe en wat. Daar kan je het gewoon aangeven natuurlijk en er zullen vast wel faciliteiten voor zijn om alles veilig te laten verlopen.

Overigens voelde ik bijna niks van de vaccinatie, bloedprikken is een stuk vervelender.

[Voor 5% gewijzigd door Standeman op 04-06-2021 12:46]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-03 21:58
Standeman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Vraag acht van de medische verklaring vraagt of je wel eens bent flauwgevallen. Daar ja invullen en dan krijg je automatisch een gesprek met de GGD(arts?) over hoe en wat. Daar kan je het gewoon aangeven natuurlijk en er zullen vast wel faciliteiten voor zijn om alles veilig te laten verlopen.
Dank, dan moet het goed komen.
roffeltjes schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Is zitten dan niet beter? Of val je direct weg?
Direct, meteen op het moment dat de naald weer uit me is.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:20
In eerste instantie had ik mijn bedenkingen bij de vele collegae die de dag ná de tweede Moderna vaccinatie zich ziek melden/zich niet goed voelden. Deze gezonde, sportieve vent zal daar vast geen last van krijgen? Toch?!

Nu dan, na de tweede vaccinatie op een dinsdag rond 15:30 uur (woensdag is mijn vrije dag, dus goed uitgekiend achteraf) had ik inderdaad het gevoel van een enorme kater, bonkende hoofdpijn die niet reageerde op paracetamol in combinatie met een NSAID. Koorts en echt een gat in de dag geslapen alsof ik een halve marathon erop had zitten. Aan begin van de avond, zo rond 18:00 uur, trokken alle klachten net zo snel weg als ze gekomen waren.

Herken het inderdaad niet van andere vaccinaties; maar heb dit er graag voor over gehad!

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:04
voske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:22:
Prikafspraken gemaakt voor eind juni en begin augustus. Een gekke vraag wellicht, maar weet iemand of er de mogelijkheid is om liggend geprikt te worden? Vanwege mijn prikangst wil ik direct na een prik nog wel eens flauwvallen of dreigen flauw te vallen. De meest recente prikken zijn goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten ... ;)
Liggend geprikt worden kan. Gewoon even aangeven. Weet dat het wel vaker gebeurd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@voske gisteren was ik in Naarden voor mijn eerste prik en daar had ten minste één prik kamer gordijnen en een soort van bed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-03 10:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lapa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:11:
Mijn vrouw heeft zodra haar leeftijd aan de beurt was online een afspraak gemaakt. Met wat geluk kon ze snel terecht, namelijk morgen.
Maar ze heeft nog geen uitnodigingsbrief ontvangen. Volgens de afspraakbevestiging moet ze die brief meenemen inclusief het ingevulde gezondheidsformulier, maar die hebben we dus nog niet en hoogstwaarschijnlijk morgen ook niet - vandaag is de post al geweest en morgen is de afspraak voor de post komt.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit vaker voorkomt en dus wel goed komt, maar heeft iemand daar ervaring mee? Een korte google zoektocht gaf geen uitsluitsel.
Brief is niet nodig, e-mailbevestiging van de afspraak laten zien is genoeg (kan ook op telefoon). In de mail staat als het goed is een linkje naar een pdf van de gezondheidsverklaring. Als je een printer hebt kun je die het beste thuis uitprinten en ingevuld meenemen.

Bij geen printer hebben ze eventueel de verklaringen ook bij de ingang van de locatie nog liggen.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:38:
Vreemd, in mijn bevestigingsmail staat dat ik dit moet meenemen:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring.

Dus niet een brief. Maar volgens mij (als je dit topic even doorneemt) is het over het algemeen geen probleem.

Ik heb inmiddels zelfs twee uitnodigingsbrieven gekregen, dus ze kunnen bij mij eventueel kiezen welke ze willen zien :)
Bij mij stond het wel in de mail:

Maar is inderdaad niet perse nodig dus.

[Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 04-06-2021 15:04]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Tourniquet schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Brief is niet nodig, e-mailbevestiging van de afspraak laten zien is genoeg (kan ook op telefoon). In de mail staat als het goed is een linkje naar een pdf van de gezondheidsverklaring. Als je een printer hebt kun je die het beste thuis uitprinten en ingevuld meenemen.

Bij geen printer hebben ze eventueel de verklaringen ook bij de ingang van de locatie nog liggen.
Bedankt! De brief is bij ons intussen toch op de mat gevallen, maar voor anderen kan dit nog wel relevante info zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

thunder8

Het gedonder begint weer.

Geen duizeligheid, wel lichte hoofdpijn, licht misselijk, moe en tot de middag had ik het redelijk warm. Nu heb ik het koud, maar straks thuis ff paracetamolletje erin, even slapen en dan zal het vast beter zijn. Bijwerkingen zijn ook redelijk conform wat er bekend is, dus geen rare situatie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 15:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

thunder8 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Geen duizeligheid, wel lichte hoofdpijn, licht misselijk, moe en tot de middag had ik het redelijk warm. Nu heb ik het koud, maar straks thuis ff paracetamolletje erin, even slapen en dan zal het vast beter zijn. Bijwerkingen zijn ook redelijk conform wat er bekend is, dus geen rare situatie.
Nu is het natuurlijk aannemelijk dat deze symptomen door het vaccin komen, maar moet je bij symptomen sowieso niet thuis blijven, conform de regels/maatregelen? ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring.pdf

Voor hen die de brief niet hebben ontvangen, was al eens voorbij gekomen dacht ik maar dubbel genaaid houdt beter ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben bijna aan de beurt om een afspraak te maken (bouwjaar 86, komt er rap aan).

Nu is vandaag in het nieuws dat mensen met een coronabesmetting in het verleden, nog maar één vaccinatie nodig hebben mits dit een mRNA-vaccin is: Pfizer of Moderna dus.

Nu heb ik niet bewust corona gehad. Als in: vorig jaar na carnaval wel ziek geweest, maar toen was van testen nog geen sprake, en ik heb ook niet de specifieke corona symptomen gehad.
Maar, de GGD's in Limburg hebben een vrijwillig antistoffenonderzoek gedaan bij 10.000 mensen in Limburg. Hieraan heb ik deelgenomen, en de uitslag was dat ik positief testte op antistoffen.

Vragen die dan bij mij op komen: is deze test voldoende om met één vaccinatie te kunnen volstaan? Hoe registreert de GGD dit; moet ik hier dan iets voor doen?
Dus ik bel naar de GGD informatielijn.

1) Dat zijn maar geruchten, maar is nog helemaal niet waar meneer. (eh... de site van de Rijksoverheid zegt wat anders? Maar goed, dat staat er nu pas een uurtje op, dus wie weet.)
2) alleen een PCR test is voldoende. Niet een of andere vage test. (letterlijke woorden, die 'vage test' is hun eigen onderzoek geweest :+ )

Ach ja, ik vraag het nog wel eens na als ik daadwerkelijk de afspraak mag maken. En anders maar gewoon 2 spuitjes. Echt wakker kan ik er ook niet van liggen. Maar ik vond de reactie van de informatiemevrouw wel frappant.
Mocht er nog een ontwikkeling hierover zijn, dan meld ik me weer. Om de simpele reden dat er dan wat mensen in het grensgebied van Limburg misschien net wat eerder volledig gevaccineerd kunnen zijn. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

gws24

Thinking is hard!

Wilde schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:46:
Ik heb een vaccinatieafspraak staan voor as Zondag. Het is een stuk rijden en nou ben ik morgen toevallig in de buurt. Wat vinden jullie, is het asociaal om langs te gaan en te vragen of ik al kan? Ik twijfel een beetje, maar het zou me een dubbele rit van 60km heen en weer schelen als ik zondag niet weer die kant op hoef 😬
Wat dacht je van gewoon niet doen want ja het is asociaal en het gaat je sowieso niet lukken. Je krijgt niet voor niets een afspraak op een bepaald tijdstip op een bepaalde datum. Dat heeft te maken met het aantal vaccins op locatie die dag en de logistiek er van, spreiding mensen over de dag om grote drukte te voorkomen en bv genoeg ruimte voor mensen om 15 minuten te zitten en dan zou jij wel even een dag eerder zo maar tussendoor kunnen fietsen? Ik denk dat de mensen van de prikstraten wel wat anders te doen hebben dan dit soort akkefietjes af te handelen.

PS Er wordt gewoon gecontroleerd bij de registratiehokjes of je afspraak voor die dag rond dat tijdstip is dus je hebt gewoon 0% kans en neemt alleen maar tijd in beslag van de medewerkers daar.

[Voor 10% gewijzigd door gws24 op 05-06-2021 00:57]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wilde schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:46:
Ik heb een vaccinatieafspraak staan voor as Zondag. Het is een stuk rijden en nou ben ik morgen toevallig in de buurt. Wat vinden jullie, is het asociaal om langs te gaan en te vragen of ik al kan? Ik twijfel een beetje, maar het zou me een dubbele rit van 60km heen en weer schelen als ik zondag niet weer die kant op hoef 😬

Ik zou het gewoon proberen. Niets asociaals aan. Als het op jouw priklocatie net zo druk is als in Almere Haven, zou het me verbazen (alhoewel .. bureaucraten) als je niet gewoon geholpen wordt. Wie niet waagt ....

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Ik zag dat Rutte ook Jansen kreeg, maar dat is hij vermoedelijk al vergeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Weltschmerz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Ik zie het net staan dat het bij mijn groep inderdaad veranderd is. Weet je waarom dit is? Ik ben er wel blij mee, ik was namelijk aan het overwegen om Jansen en AstraZenica te weigeren :S
Afgelopen week in het nieuws geweest, advies van de Gezondheidsraad. Er is met name genoeg Pfizer om het risico van de kans op zeldzame bijwerkingen bij Janssen niet te nemen, daarnaast zijn de leveringen niet betrouwbaar genoeg om te plannen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 93050 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:56:
[...]

Ik zou het gewoon proberen. Niets asociaals aan. Als het op jouw priklocatie net zo druk is als in Almere Haven, zou het me verbazen (alhoewel .. bureaucraten) als je niet gewoon geholpen wordt. Wie niet waagt ....
Vanmiddag bij de vaccinatielocatie langsgereden en vriendelijk uitgelegd dat het me een ritje zou schelen.. Was geen probleem gelukkig, het was ook niet zo druk. Ik meld het nog maar even :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Officieel vanwege de kans op bijwerkingen bij jongere mensen.

Onofficieel spelen ook andere zaken een rol. Jansen moest onlangs melden dat ze minder kunnen leveren aan de EU, hierdoor laat Jansen zich moelijker plannen in het programma omdat het niet zeker is hoeveel er binnen zal komen. Pfizer en Moderna hadden begin dit jaar hun productie al opgeschaald en leveren nu eerder en meer vaccins, dit maakt het makkelijker plannen.

Je kan ook zeggen dat vaccins met 94%/95% werking wenselijker zijn bij mobiele en contactrijke groepen. Kans op verspreiding kan je op die manier effectiever de kop in drukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:10
CMD-Snake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Officieel vanwege de kans op bijwerkingen bij jongere mensen.

Onofficieel spelen ook andere zaken een rol. Jansen moest onlangs melden dat ze minder kunnen leveren aan de EU, hierdoor laat Jansen zich moelijker plannen in het programma omdat het niet zeker is hoeveel er binnen zal komen. Pfizer en Moderna hadden begin dit jaar hun productie al opgeschaald en leveren nu eerder en meer vaccins, dit maakt het makkelijker plannen.

Je kan ook zeggen dat vaccins met 94%/95% werking wenselijker zijn bij mobiele en contactrijke groepen. Kans op verspreiding kan je op die manier effectiever de kop in drukken.
Dit fabeltje moet eens stoppen. De werking van de vaccins valt niet met elkaar te vergelijken, dat is al meermaals uitgelegd.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:10
CMD-Snake schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Pfizer en Moderna beschermen het meeste tegen het oplopen van corona. Als je een groep hebt die mobiel is met veel sociale contacten zullen die een beter remmende werking hebben. Voor veel onder de 40 was ziekenhuisopname toch al geen groot gevaar.
Waarom denk je dat?

Jansen hun testgroep was in India, met de Indische variant, tijdens een hoogtepunt van Corona.

Pfizer zn testgroep was in Amerika tijdens afgelopen zomer, terwijl Corona op het laagtepunt zat.

Die 70% en 95% zijn dus absoluut niet vergelijkbaar

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 23:48

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Dit is van beide kanten te kort door de bocht. Ondanks dat we appels en peren vergelijken zie je bijvoorbeeld dat Israel (ondanks een groot reservoir ongeprikte palestijnse arbeiders) het beter onder controle heeft dan Engeland (wat natuurlijk een veel groter cosmopolitisch land is). Dus ondanks A-Z versus Pfizer niet zomaar 65/95% te vergelijken is, lijkt mRNA het toch wel beter te doen. Maar het is zeker niet bewezen.

We kunnen het niet met zekerheid stellen, maar ik begrijp helemaal waarom de regering de luxepositie aangrijpt en vol op mRNA inzet.
Aangezien India geen kolonie was van Israël, is het logisch dat er weinig import is van de Indiase variant.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 09:05
Zo eerste prik zit er in, ging allemaal heel soepetjes en keurig geregeld. Zou na 6 weken een tweede prik krijgen (geen eerdere plek).

Echter vanmorgen toch nog een keer gebeld en nu kan ik toch eerder wat heel goed uit komt kwa timing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
YakuzA schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Aangezien India geen kolonie was van Israël, is het logisch dat er weinig import is van de Indiase variant.
Absoluut waar, ook daarom is het nog vroeg om daar conclusies aan te verbinden.

Maar links-of-rechtsom, als regering zou ik voor mRNA kiezen. Dat is niet zomaar gevoel, maar voorzichtige blik op de cijfers en bijwerkingen.... en vooral de betrouwbaarheid van de leveringen.

Aangezien we in een luxepositie zitten snap ik dus die keuze wel.

[Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 06-06-2021 16:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 23:48

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Absoluut waar, ook daarom is het nog vroeg om daar conclusies aan te verbinden.

Maar links-of-rechtsom, als regering zou ik voor mRNA kiezen. Dat is niet zomaar gevoel, maar voorzichtige blik op de cijfers en bijwerkingen.... en vooral de betrouwbaarheid van de leveringen.

Aangezien we in een luxepositie zitten snap ik dus die keuze wel.
Aan de andere kant is het ook wijs om niet op 1 paard te wedden.
Monoculturen hebben keer op keer bewezen dat ze heel kwetsbaar zijn.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jorizzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:11:
Iemand een idee hoe snel naar je eerste prik je een vermelding daarvan op mijn RIVM zou moeten kunnen zien? Ik heb hem afgelopen woensdag gehad, maar zie nog niks staan. Duurt dit gewoon even, of gaat hier iets mis? Heb zeker weten gekozen voor het delen met het RIVM (en de huisarts), dus daar ligt het niet aan.
Kan per GGD verschillen denk ik maar mijn vaccinatie van afgelopen donderdag staat er nu in (niet eerder gekeken want het boeit me niet zo).

Overigens was dat Pfizer en nul nada bijwerkingen, geeneens een stijve arm of pijnlijke prikplek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou hier nog op terug komen:
Vraag: ik heb aan een vrijwillig bloedonderzoek van de GGD meegedaan, en daarbij testte ik positief op antistoffen. Is dit voldoende bewijs om in aanmerking te komen voor één enkele prik?
Het antwoord is nee. Alleen een officiële test is geldig. Dit losse onderzoek van de GGD is geen officiële test geweest.
Daarbij, de resultaten zijn geanonimiseerd dus de GGD weet zelf niet eens meer wie positief getest heeft. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

thunder8

Het gedonder begint weer.

thunder8 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:
[...]

De bijwerkingen waren bij mij alleen de 1ste dag na de vaccinatie. 2de en derde dag was dit alweer verdwenen. Niets bijzonders dus. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 23:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Net Pfizer gehaald in de lokale schaatsbaan :)

Dat ging echt heel efficient allemaal. Waar ik nogal eens loop te klagen over het gezwalk tijdens de planning gaat de uitvoering echt met een bijna militaire precisie. Chapeau daarvoor :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:49:
Zojuist mijn 2de vaccinatie Pfizer gekregen in Middenmeer.

Gele boekje meegenomen, en inderdaad kon ik vandaag al een stempel krijgen.
Ben blij met de stempels, maar het is wel een beetje een wassen neus.
De medewerkster keek niet of mijn naam in het boekje stond.

Ze zet er 2 stempels in:
"GGD Hollands Noorden"
"Covid 19 Vaccinatie"

Ze schrijft met pen 2 data erbij :
1-5-2021
5-6-2021

Ook met pen de 2 Batchnummers.

Meer niet.
De stempels zijn van een enorme eenvoud.

Als landen dit gaan gebruiken... ik vind het prima.
Maar laten we nou niet doen alsof dit ook maar iets doet om mensen tegen te houden die ondanks het niet hebben van een vaccinatie toch willen reizen.
Als het al iemand van de GGD is. Hier heeft iemand van de ehbo het boekje ingevuld. Lekker beleid weer, iemand gepakt die er uit voorzorg aanwezig is voor calamiteiten dan administratief werk laten doen. Schrijf dan niks in het gele boekje of laat hem afstempelen op een andere locatie of gebruik gewoon dat A4'tje als bewijs. Óf zorg dat er iemand is die die boekjes afstempelen als taak heeft, iets wat in de eerste instantie mij prima lijkt. Moeilijk werk zal het niet echt zijn en volgens mij zat personeel te vinden nu.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Anoniem: 93050 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:41:
[...]

Vast dom, maar ik snap dat hele 'gele boekje' gedoe niet. Ik heb zat gereisd, maar altijd naar landen waar vaccinaties niet verplicht waren. Bijgevolg heb ik geen geel boekje. Mijn dochter is zowat dehele wereld rond geweest, elke denkbare vaccinatie dus, maar moest 2 jaar gelden een nieuw geel boekje aanvragen, omdat de vaccinaties die er in stonden verlopen waren. Ik ben wel compleet gevaccineerd, en op de vaccinatieplaats was een tafel met wat stempels, kon je zelf (!!) stempelen in je gele boekje. Overal staat echter dat dit geen bewijs is, officieel tenminste. Heeft het kopen van zo'n boekje dus eigenlijk nut ?
Zijn er landen die het accepteren? Wil je naar die landen toe... ja, dan heeft het zin.
Is het antwoord op één van de vragen 'nee', dan heeft het geen zin.

Dat het boekje op zich niet veel waarde heeft, doet eigenlijk niet ter zake.
Als de landen je zouden toelaten met 10 Albert Heyn-zegels, dan zou ik zelf die AH-zegels gaan halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

Spotmatic

Ken sent me

Net twee uurtjes geleden de 1e Pfizer prik gehaald. Hoop ik, want ik voelde er tijdens het prikken niks van (en nu ook nog niet). Naar binnen en 20 minuten later stond ik weer buiten. Wel met pleistertje erop; ik hoor dat dat lang niet bij iedereen gebeurt.

Een lange rij bij de uitgang voor het gele boekje, maar dat heb ik niet (wat moet ik ermee?) en dus liep ik maar gewoon naar buiten. Daarna gelijk een paar km gewandeld met de hond om dat spul maar lekker rond te laten pompen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Mijn vrouw nu 2 keer Pfizer gehad, nul bijwerkingen. Het enige wat ze de tweede keer voelde was de prik zelf, even 2 uurtjes wat gevoelige prikplek. Verder echt helemaal niks aan klachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30

gws24

Thinking is hard!

Spotmatic schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:45:
Net twee uurtjes geleden de 1e Pfizer prik gehaald. Hoop ik, want ik voelde er tijdens het prikken niks van (en nu ook nog niet). Naar binnen en 20 minuten later stond ik weer buiten. Wel met pleistertje erop; ik hoor dat dat lang niet bij iedereen gebeurt.
Ik voelde ook bijna niks van de prik maar na ongeveer 4 uur begon de prikplek toch wat stijf en gevoelig te worden dus dat kan nog komen bij jou ;) . Oh, en ik had ook geen pleister maar dat was ook niet nodig want het bloedde totaal niet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:52
Jorizzz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:11:
Inmiddels even contact gehad met de desbetreffende GGD, die gaven aan dat het tot vier (!) weken kan duren voor dit door het RIVM verwerkt is. Alle vinkjes uit mijn controlelijstje stonden goed, dus uiteindelijk zal het wel goedkomen, maar soepel is anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:33

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Miki schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:19:
Zojuist geprikt bij de RAI in Amsterdam. In een ander topic was er sprake van dat ze zowel Moderna als Pfizer zouden prikken maar die informatie blijkt waarschijnlijk achterhaald. In de rai wordt momenteel alleen geprikt met Pfizer of met Janssen/ AstraZeneca.

Het is trouwens echt lopende band werk, binnen 10 minuten zat de spuit al in mijn arm :)
Ik ben gistermiddag geweest en inderdaad, wat een soepele doorloop zeg. Hulde voor hoe ze dat hebben opgezet.. Kon overal zo doorlopen en echt rustig was het zeker niet.

Enige plek waar ik even in de rij heb moeten staan was voor de stempel in mijn gele boekje. En achteraf bleek dat veel mensen die rij aanzagen voor de rij naar de uitgang (bordjes.. lezen...), dus die was half zo lang als nodig.

Ook even een twijfel of ik wel goed was geprikt omdat ik niks voelde, maar bij het wakker worden vanmorgen toch wel een redelijk stijve arm. Verder wat duf. Netjes dit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:19
Mijn vrouw heeft 1 uur geleden haar 1ste vacinatie gehad. Het gaat goed met haar. Ze is gevaccineerd met Pfizer. Covid-19 vaccin comirnaty injvlst 0 3 ml FC3143

Ze voelt zich goed geen bijwerkingen en geen pijn.

Nog een paar vragen:

• Wanneer krijg ze een paspoort of pasje voor Corona?

• Ze heeft alleen een registratiekaart coronavaccinatie op papier gekregen. Er staat op de brief dat uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vacinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie.

Volgende prik, tweede vacinatie 14 juli.

‐‐-----------------------------------------------------------------------------

Ik ben volgende week dinsdag 15 juni aan de beurt mijn eerste vacinatie

Mijn ouders zijn afgelopen zondag gevaccineerd en kregen hun tweede vacinatie Pfizer. Mijn ouders maken het goed en geen bijwerkingen. Mijn vader 74 en mijn moeder 72 jaar.

Mijn broer op 25 juni 1ste vacinatie.

Mijn vrouw heeft het goed ervaren en geen enkel probleem of last van gehad. Ze voelt er niks van

[Voor 33% gewijzigd door van der Berg op 09-06-2021 12:09]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Ook net Moderna gehad, in Ridderkerk.

Met een mooie stempel in mijn gele boekje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

van der Berg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:51:
Mijn vrouw heeft 1 uur geleden haar 1ste vacinatie gehad. Het gaat goed met haar. Ze is gevaccineerd met Pfizer. Covid-19 vaccin comirnaty injvlst 0 3 ml FC3143

Ze voelt zich goed geen bijwerkingen en geen pijn.

Nog een paar vragen:

• Wanneer krijg ze een paspoort of pasje voor Corona?
Als de overheid er uit is over hoe of wat, duurt wel een paar maanden misschien :P
• Ze heeft alleen een registratiekaart coronavaccinatie op papier gekregen. Er staat op de brief dat uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vacinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie.
Mooi.
Volgende prik, tweede vacinatie 14 juli.
Dan kan ze haar gele boekje meenemen en er een stempel in laten zetten. Meer dan dat aan 'paspoort' voor corona gaat het hem niet worden voorlopig.
‐‐-----------------------------------------------------------------------------

Ik ben volgende week dinsdag 15 juni aan de beurt mijn eerste vacinatie

Mijn ouders zijn afgelopen zondag gevaccineerd en kregen hun tweede vacinatie Pfizer. Mijn ouders maken het goed en geen bijwerkingen. Mijn vader 74 en mijn moeder 72 jaar.

Mijn broer op 25 juni 1ste vacinatie.

Mijn vrouw heeft het goed ervaren en geen enkel probleem of last van gehad. Ze voelt er niks van
Die bijwerkingen komen meestal een paar uur later en meer bij de 2e prik uit eigen ervaring.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• roffeltjes
Vanmiddag geprikkert! *O*

Prik (Pfizer) nauwelijks gevoeld (ik denk dat ik 10 seconden) in de stoel heb gezeten, daarna 15 minuten gewacht om te kijken of mijn arm er niet af zou vallen (zit er nog aan!), Dus so far so good.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:59
Jorizzz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Ik lees nu dit bij de betreffende GGD. Moet goed komen dus, of die gegevens nu wel of niet op Mijn RIVM komen.
Ik vind dat een slappe hap verklaring van jouw GGD. Het akkoord-vinkje voor doorgeven aan het RIVM bestaat al vanaf 6 januari ofzo. Had toen ook niks met het digital corona passpoort te maken. Gewoon een stukje registratie en een print voor jezelf (als je die niet meekreeg zoals ik door een computerstoring.
Dat het nu wel handig is voor het DC paspoort en dat ze ook de "niet-vinkers" gaan "inlezen" neemt
a. niet weg dat jouw GGD zijn zaakjes moet regelen
b. verbaasd mij grotelijks want "nee" is toch "nee"?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:44:
Dat het nu wel handig is voor het DC paspoort en dat ze ook de "niet-vinkers" gaan "inlezen" neemt
a. niet weg dat jouw GGD zijn zaakjes moet regelen
b. verbaasd mij grotelijks want "nee" is toch "nee"?
Je hebt nee gezegd tegen het delen met RIVM en/of de huisarts, niet tegen het verwerken van je gegevens door de GGD.

Het "Coronapaspoort" vraagt jouw gegevens rechtstreeks op bij de GGD op het moment dat jij daar zelf om vraagt. Er wordt geen aparte kopie gemaakt op andere systemen buiten de GGD.

Wil je niet dat jouw gegevens door/voor het DGC verwerkt worden? Simpel, de app niet installeren/gebruiken en geen papieren GC aanvragen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:17:
Ah ok, dan worden de GGD bestanden misschien rechtstreeks als data bron gebruikt.
Blijft staan dat die vertraging eigenlijk alleen optrad bi huisartsen en instellings (prik) gegevens want dat ging via excel en csv bestanden of zelfs per stuk invoeren (las ik eerder). GGD's waren als snel (live) gekoppeld aan het RIVM. Dat zie je ook op het dashboard waar alleen huisarts en instelling nog steeds "schattingen of berekeningen" zijn en GGD's gewoon harde getallen.
Klopt. De huisartsen en zorginstellingen lopen achter met het aanleveren van gegevens aan RIVM en hebben ook lang niet altijd de mogelijkheid om een automatische koppeling voor het DGC te realiseren. Er gaat (later, mogelijk na 1 juli) inderdaad wel de mogelijkheid komen voor artsen om handmatig gegevens t.b.v. het DGC te verstrekken (na toestemming van de patient, uiteraard).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, vandaag mijn prikkie in Helmond gehad. :P Ik ben benieuwd of het mijn langdurige klachten na mijn besmetting vorig jaar maart waar ik nog steeds mee kamp (zie Bart-Willem in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6" ) erdoor gaan verbeteren.

In Helmond krijg je eigenlijk standaard altijd Moderna (zie ook https://www.ed.nl/helmond...locatie-helmond~ab2c8ff6/) maar die bleken vanmiddag op te zijn gegaan vlak voordat ik kwam. Dus ik heb Pfizer gekregen. :P

Tot nu toe een pijnlijke arm, een vage hoofdpijn achter de ogen die komt en gaat (maar niet heel nadrukkelijk aanwezig gelukkig), spierpijn aan m'n andere arm en het branderige/fikkende gevoel over heel mijn buik (wat ik vaker heb, maar nu nog heviger). En bij tijden voel ik me een bakplaat maar heb m'n temperatuur nog niet opgemeten.

Van de prik zelf voel je totaal niets trouwens, een mug die op je huid landt voel je meer zeg maar. :+

Volvotips.com

• Nox

Nox

Noxiuz

Mijn GGD heeft op het hoofdkantoor een aantal tijden, gewoon ff langs gaan. Waarom zou je schelden? Om een fucking kutstempel... heb ff geduld. Er zijn nu vrijwilligers die van hun taak worden gehaald (waar er al te weinig op staan) om te stempelen :P

Als je gaat schelden om een stempel doe je gewoon niet meer mee, ik snap die lui niet.
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:45:
Hmmm zit ik dan toch in de placebo groep? :+

Ik merk helemaal niks (klein beetje beurse bovenarm, maar gok dat ik er zelfs op kan tukken)... mijn vrouw was met Janssen om deze tijd al een warm/koud knipperlicht.
1e prik had ik niks, 2e prik ff beroerd. Of jouw afweersysteem doet niks met het vaccin en je hoort bij de 5% :P

[Voor 31% gewijzigd door Nox op 10-06-2021 22:54]

• TweakerVincent
  • Laatst online: 21:31
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:45:
Hmmm zit ik dan toch in de placebo groep? :+

Ik merk helemaal niks (klein beetje beurse bovenarm, maar gok dat ik er zelfs op kan tukken)... mijn vrouw was met Janssen om deze tijd al een warm/koud knipperlicht.
Ook geen last. Wel voel ik iets als ik op de plek druk. Gisteren Pfizer gehad

• roffeltjes
TweakerVincent schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Ook geen last. Wel voel ik iets als ik op de plek druk. Gisteren Pfizer gehad
Ik zeg het je... ze zijn gewoon door het echte sap heen en hebben ons gewoon wat leidingwater ingespoten :(

• TweakerVincent
  • Laatst online: 21:31
roffeltjes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zeg het je... ze zijn gewoon door het echte sap heen en hebben ons gewoon wat leidingwater ingespoten :(
Precies!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 14:57
Dat zeggen ze wel (hier in NL) maar in het buitenland hebben ze daar weinig mee te maken (ben je maar deels gevaccineerd) en kom je er zonder extra test en/of quarantaine niet in.
(Zou Hugo niet zo op zijn blauwe ogen geloven)

Zie ook Belgie https://www.nu.nl/coronav...g-ingeente-reizigers.html
Daarnaast hanteert Nederland het zelfde beleid als Belgie voor mensen buiten NL...

Ik krijg sowieso de 2e prik en misschien wel een derde (auto immuunziekte)

Sinds vandaag (dinsdag gevaccineerd met Pfizer) een rode vlek/uitslag "covid arm" rondom de injectie plaats.
Wel even aan de HA en Lareb doorgegeven aangezien dit eigenlijk alleen voorkomt bij een enkeling welke met moderna is gevaccineerd.
Gaat vanzelf weg als het goed is.
thewizard2006 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Volgens mij hoef je als je corona hebt gehad (ook langer dan een half jaar geleden) niet voor een 2e prik.

[Voor 15% gewijzigd door fast-server op 11-06-2021 13:56]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22
THxZ0NE schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Best gek, ben 35 maar heb af en toe off momenten. Mini blackout ofzo.. verder geen symps , dit heb ik normaal nooit maar weet niet of het hier aan ligt. Heb je lang last gehad van het wegval moment?
Ik heb het een keer of drie gehad, binnen een week of zo. Daarna was het weg. Daarvoor heb ik het ook nooit gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
1e Pfizer was één dag zeer lokale spierpijn en bij het hardlopen zwaardere benen dan normaal, verder eigenlijk niets gemerkt.
Morgen weer hardlopen, kijken of het dan weer soepel gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:01
1e prik met Moderna , in de avond en de dag erna wat pijn in de bovenarm en wat moeheid.
Voor de rest geen bijwerkingen gevoeld.
Ik kijk al uit naar de 2e prik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een paar uur na Pfizer begon ik een beetje "zwaar" te lopen. Alsof ik wat moeilijker vooruit kon komen. En m'n temperatuur leek omhoog te gaan.

De arm in kwestie was soepel te houden door te blijven bewegen toen het wat stijver werd.

Al met al heb ik er een halve dag "echt" last van gehad. Niets ernstigs.

Leeftijd: ik kan me de release van de NES nog herinneren. Laat ik het daar op houden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Stukfruit schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 05:23:

Leeftijd: ik kan me de release van de NES nog herinneren. Laat ik het daar op houden.
Dus ergens tussen de 41 en de 115 (uitgaande dat het klopt dat mensen zich pas sinds hun 3de iets herinneren). :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Haha, dat heb ik nu dus ook. Linker bovenarm voelt nu net alsof ik er een flinke klap op gehad heb, of ermee tegen een deurpost ben gelopen. Maar puur het gevoel, dus geen blauwe plek oid.

Niet echt spierpijn, maar meer een soort van stijve bovenarm. Goed mee te leven, en gaat vanzelf wel weer over.

Los van dat geen enkel na-effect meer gemerkt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:27:
Haha, dat heb ik nu dus ook. Linker bovenarm voelt nu net alsof ik er een flinke klap op gehad heb, of ermee tegen een deurpost ben gelopen. Maar puur het gevoel, dus geen blauwe plek oid.

Niet echt spierpijn, maar meer een soort van stijve bovenarm. Goed mee te leven, en gaat vanzelf wel weer over.

Los van dat geen enkel na-effect meer gemerkt.
Idem hier. Vrijdagavond geprikt met Pfizer, had kort daarna wat stijfheid in bovenarm. Gisteren iets meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
weg

[Voor 96% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2021 21:40]

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

xPhantom schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:51:
Ik raak vrij snel in paniek als het op naalden aankomt. Jaarlijks moet ik bloed prikken, dat doen ze met die dunne vleugelnaalden. Dat ging de afgelopen 2 jaar niet fijn, waarbij ik in 2019 zelfs nog even kort out ben gegaan.

Afijn, vanaf vandaag mag ik ook een afspraak maken! Hoewel ik de vaccinatie graag wil halen (niet zozeer voor mijzelf, maar voor mijn omgeving / de samenleving in het geheel), twijfel ik nog enigszins wegens bovenstaande.

Heeft iemand wellicht ervaring met vleugelnaalden én een vaccinatie gehad, die enigszins de vergelijking kan maken?
Bloed prikken gaat bij mij ook altijd moeilijk, ik trek dan schijnbaar mijn aderen dicht waardoor ze 15 keer moeten prikken voor ze iets hebben :p Vroeger ben ik ook wel eens flauw gevallen op die momenten. Niet met vleugelnaalden trouwens, maar ik zie even niet waarom dat anders zou zijn.

Maar dit is gewoon een injectie met een klein spuitje, je voelt er niks van op het moment zelf. Gewoon even de andere kant op kijken als je het spannend vindt.

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 13-06-2021 11:56]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 3 ... 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee