• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Het zou kunnen dat dingen als sector-size door de behuizing anders worden doorgegeven dan dat ze direct gekoppeld aan een pc zijn. Je zou dus kunnen proberen om de pool te verwijderen (en het liefst ook de partitietabel), de schijven in de behuizing te stoppen en vervolgens weer een pool aan te maken. Als het dan nog mis gaat dan gebeurt er inderdaad iets vreemds.

Anoniem: 567735

Een paar algemene problemen worden ook hier besproken. Ik vermoed ook dat het een gebed zonder einde wordt via USB en dat je het nooit lekker aan de praat krijgt, want als het goed zou kunnen zouden de HBA-kaarten niet zo populair zijn :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:49
Redsandro schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 01:43:
Nee, de kernel log laat precies hetzelfde zien. Alleen die fouten.
Interessant. Je ziet dus geen errors van de lagere layers (xhci/uas), iets dat je eigenlijk wel zou verwachten als het een USB issue is. En critical target failure staat te boek als een permanente error; eerder als een SCSI command dat hij niet lust dan een tijdelijke write error. Maar de operation lijkt wel een write. Huh.

Zie ook dit stukje uit uas.c:
code:
1
2
3
    case RC_TMF_NOT_SUPPORTED:
        set_host_byte(cmnd, DID_TARGET_FAILURE);
        break;

Ik weet niet of er nog andere paden zijn, maar dat suggereert toch wel dat er op de één-of-andere manier een SCSI command tussendoor glipt dat om de een of andere reden niet geaccepteerd wordt.

Nu zou ik ook nog een slag om de arm houden als je niet zeker weet dat de I/O error ook de transfer speed issues veroorzaakt, maar het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling. Voor deze issue lijkt me de handigste route om te kijken of je een capture kunt maken, misschien dat je daar uit kunt halen of de request anders is dan alle anderen; of dat er een duidelijkere error uit blijkt.

Zoiets, met het USB bus number als X, geen andere drukke devices op de bus:

modprobe usbmon
tcpdump -i usbmonX -s 9999 -w /tmp/uas.pcap -W 2 -C 256 

Dat schrijft naar twee roterende files van 256MB. Afhankelijk van hoe gemakkelijk je het kunt triggeren zul je even met de file count / size moeten spelen. En ik zou het op tmpfs zetten - in ieder geval niet op usb storage ;)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:49
Redsandro schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:02:
Ik weet nog steeds niet helemaal hoe ik dat moet lezen (e.g. is die tweede regel nu van de PC of van de DAS?), en ik weet niet in hoeverre het relevant of slechts een correlatie is, maar dit zijn tot nu toe mijn observaties:
Die hub zit in de DAS. VL822.
Ik ken deze methode nog niet. Hoeveel data kan ik verwachten? Is dat (veel) meer dan over USB naar de DAS wordt gestuurd? Zovan, hoeveel tijd heb ik om een task te onderbreken als ik een fout in ZFS zie? Want we hebben het wel over een kleine burn-in test van 50 GB waarbij er structureel tussen de 10 en 200 errors langskomen. De eerste 2 GB gaan bijna altijd goed.
Overhead kun je negeren, maar dat wordt sowieso een flinke capture als je jezelf een seconde geeft om de capture te eindigen na een error.

Met dat hele duidelijke verschil tussen PCs twijfel ik wel een beetje aan de meerwaarde. Misschien dat er toch een USB link onstabiel is? Het vreemde is dat je geen resets van xhci oid. ziet.
Ik ben wel benieuwd of er een hele snelle hele kleine goedkope SSD is met UAS, zodat ik daarmee kan proberen of dit de zelfde problemen geeft.
Je kunt natuurlijk ook een goedkope USB<->SATA adapter zoeken met UAS. Die zijn er genoeg.

Uitdagender is wellicht USB 3.1 Type 2 - gezien het snelheidsverschil wil je waarschijnlijk wel testen met iets dat ook 10000M ondersteunt.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee