Toon posts:

Oordoppen op maat (otoplastieken) - advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 11:49
Graag zou ik oordoppen op maat willen laten maken. Dit om mijn gehoor goed te beschermen wanneer wij weer losgelaten worden om te feesten.

Na enig onderzoek heb ik een aantal mogelijkheden geselecteerd. Echter heb ik er moeite mee om de opties goed te vergelijken - en uiteindelijk de beste keuze te maken.

Daarom zou ik het zeer waarderen indien jullie mij van advies kunnen voorzien.

De volgende opties staan op mijn shortlist:

ProActiv Music Customized Professional - Schoonenberg
https://www.schoonenberg....-customized-professional/

PartyPlug Custom 4D - Alpine
https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/partyplug-custom/

MusicSafe Custom 4D - Alpine
https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/musicsafe-custom/

Custom-Fit Music DM
https://shop.pluggerz.com...ml?id=89947343&quantity=1

Mijn enige echte eis is dat de oordoppen transparant zijn. Geld speelt geen rol.

De oordoppen voor muzikanten hebben volgens mij voornamelijk het voordeel dat de filters uitwisselbaar zijn, en dat het geluid niet vervormd wordt. Ze zijn iets duurder dan de 'concert' oordoppen.

De oordoppen van Pluggerz zijn in Acrylaat of Silliconen verkrijgbaar. Ik kan weinig informatie vinden over de verschillen - behalve hard materiaal vs zacht materiaal. Zelf geven ze aan dat acrylaat op alle fronten net ietsje beter is.

Enige inzage en verrijking zou ik enorm waarderen. Tevens mijn welgemeende excuses als dit topic in het verkeerde segment staat - daar waar ik erg twijfelde.

There is no real life, there is just AFK.

Beste antwoord (via Mastermind-- op 19-03-2021 11:24)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Mastermind-- schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
Dank voor je info @paQ . Ik ben al heel wat wijzer. Als ik het goed begrijp zijn het verschillende technieken om hetzelfde te bereiken. Daar waar je met Schoonenberg nog wat pech kan hebben dat de filter toch net niet helemaal goed bij je gehoorgang past.

Nog wat moeite met de knoop doorhakken, gezien Hoogvliet voor mij 2 uur enkele reis is. Had je om de hoek gezeten, had ik het wel geweten ;)

Hierboven werden de vele '1001' opties genoemd. Kun je iets van toegevoegde waarde betekenen voor iemand die reeds last heeft van tinnitus/oorsuizen?
Ik zou dan voor die van Pluggerz gaan denk ik. Heb je iig een methode waarvan ik van mening ben dat ie de betere oplossing biedt.
Verjaardagen, bars enz 15 dB
Urenlang festival 20 dB
Hardcore, harde house enz, 25.

Die partyplug niet voor gaan. Dat is niet echt een filter, maar meer een buisje met een klein gaatje. Hoe kleiner het gaatje hoe minder geluid.

Alle reacties

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee