Toon posts:

[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 19:23
Via de update functie op de tv (65QN93A) is er geen update beschikbaar. Zo te zien draait de tv nog op 1808.
Op de samsung site zie ik nu wel de 1903 staan.

Is het dan verstandig om het via USB te upgraden? Wij hebben bijvoorbeeld last van een issue met Amazon Prime wat veel te donker is dus wellicht is het probleem met de nieuwe firmware opgelost of minder erg.

Edit: zet net de tv even aan om nog eens te kijken of een handmatige update de nieuwe versie zou binnen halen maar toen zag ik dat 1903 er al op stond. Kennelijk toch via de automatische update al binnengehaald.

[Voor 19% gewijzigd door JohnnyV76 op 17-01-2022 13:03]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 19:58
We gaan eind maart verhuizen en hebben tzt een nieuwe tv nodig.

Nu is de 55QN95A in de aanbieding voor 1299 en gaat er nog 150 af als ik het goed heb in de vorm van cashback. 1050 lijkt me erg goedkoop voor deze tv, of raden jullie aan te wachten tot eind maart?

https://www.hofma.nl/Samsung-QE55QN95A

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Plattetv gechat maar die willen (bij mij althans) niet lager gaan dan 1349 (dus 5 tientjes duurder dan Hofma) of 1399 inclusief A-Z Service Totaalpakket t.w.v. 120,-

Uiteraard gaat er nog 150 euro cashback van af. Ik ga er even over nadenken O-)
Houd er rekening mee dat vandaag de laatste dag is van de cashback. Kijk ook naar het prijsverloop van de 95T, dan zie je wat de bodemprijs van de 95A gaat worden. Eind maart zal er weinig beweging in zitten verwacht ik. Goedkoper gaat het wel worden, maar dan zijn we 6-10 maanden verder. De 93A - zonder OCB - kan overigens voor €949. Die zal aan zijn uiteinde ook niet lager dan €899 worden verwacht ik.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 11:33
Beste allemaal,

Ik heb de samsung 65QN95a tv, als ik Disney+ kijk in ULTRA HD en HDR is het beeld donkerder als bij gewone tv of gewone HD films op Disney, klopt dit, is dit een instelling of moet ik wat dingen aanpassen in het menu van de tv als je ULTRA HD/HDR films kijkt?

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 11:33
Mitchrps schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:42:
Even als korte update: cashback 14 januari aangevraagd en gisteren 27e al op de rekening. Snelle afhandeling!

De QN93A bevalt fantastisch, ik heb nog geen enkel van de bekende problemen mogen ervaren.

[...]

Dit herken ik zelf niet. HDR beelden op Disney is soms oogverblindend. Zie bijvoorbeeld Welcome to Earth.
Settings die misschien kunnen helpen
Intelligent mode aan of uit.
In het menu bij aan/uit en spaarstand staan ook helderheidsopties.
Kun je jouw settings met ons delen?
Intelligent mode aangezet, scheelt al

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
golfgti5 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Intelligent mode aangezet, scheelt al
Ik gebruik voor de 65QN65A onderstaande settings voor HDR:

Beeldmodus: Filmmaker mode

Expertinstellingen
Helderheid: Maximaal en vervolgens verlagen tot wat je zelf prettig vindt
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 23
Tint (G/R): 0
Beeldscherpte instellingen: Uit
Lokaal dimmen: Hoog
Contrastverbetering: Laag of hoog, kijken wat je zelf prettig vindt
Kleurtint: Warm2
Gamma: ST.2084
ST.2084: 0
Schaduwdetail: 0
Kleurruimte instellingen: Auto

Let op dat je instellingen aanpast terwijl je naar HDR media zit te kijken anders pas je de instellingen voor niet HDR aan.

Voor niet HDR gebruik ik als basis dezelfde instellingen met onderstaande aanpassingen:

Helderheid: 15, aanpassen naar wat je zelf prettig vindt
Contrast: 40
Lokaal dimmen: Standaard
Contrastverbetering: Uit of laag, kijken wat je zelf prettig vindt
Gamma: BT.1886
BT.1886: 0
Schaduwdetail: -1

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 17:39

Acradavos

Poetsfanaat

Zijn er hier meer mensen die last hebben met audio 'drops' bij de QN95A?

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 22:50

pim_rs

Stars and Stripes

Acradavos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:00:
Dit is een known issue waar helaas nog geen oplossing voor is. Op het Duitse Samsung form loopt er een topic over: https://eu-community-sams...&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc

Voor mij de reden om deze over te slaan.

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

pim_rs schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Dit is een known issue waar helaas nog geen oplossing voor is. Op het Duitse Samsung form loopt er een topic over: https://eu-community-sams...&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc

Voor mij de reden om deze over te slaan.
Oh serieus. Mijn 75QN95A heeft er ook last van. (ARC naar Onkyo TX-NR646)
Met mijn vorige Samsung had ik 0 problemen.

Firmware 1903 heeft het probleem nog niet verholpen.

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• JohnnyV76
Acradavos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:00:
Hier de 65QN93A maar ook last van het af en toe weggevallen van het geluid. Elke 5 a 10m stopt het geluid 1sec.
Ik gebruik trouwens de Yamaha YS2700 soundbar.
Mocht iemand tips hebben om er wat aan te doen...

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• wimkaay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 13:24
Ik heb ook last van audio drop outs (zowel met EARC als met ARC) met mijn 65QN95A. Ik heb contact gehad met samsung en morgen een afspraak met een monteur op afstand. Er gaan wel verhalen rond dat er een HDMI update aanwezig is die enkel door Samsung monteurs kan worden geïnstalleerd. Hopelijk dat ik morgen de oplossing krijg; zo niet, dan gaat deze nog geen twee weken oude tv retour (ik heb niet voor niets een soundbar over de 1000 euro, dus die wil ik optimaal kunnen benutten).

edit: Er gaan verschillende theorieën rond betreffende de oorzaak. Sommige menen dat de gebruikte chipset door Samsung het probleem veroorzaakt (hardware-niveau). Andere zeggen dat het heeft te maken met de 'handshake' tussen de tv en soundbars.

[Voor 20% gewijzigd door wimkaay op 01-02-2022 11:28]

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

wimkaay schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:24:
Ik heb ook last van audio drop outs (zowel met EARC als met ARC) met mijn 65QN95A. Ik heb contact gehad met samsung en morgen een afspraak met een monteur op afstand. Er gaan wel verhalen rond dat er een HDMI update aanwezig is die enkel door Samsung monteurs kan worden geïnstalleerd. Hopelijk dat ik morgen de oplossing krijg; zo niet, dan gaat deze nog geen twee weken oude tv retour (ik heb niet voor niets een soundbar over de 1000 euro, dus die wil ik optimaal kunnen benutten).

edit: Er gaan verschillende theorieën rond betreffende de oorzaak. Sommige menen dat de gebruikte chipset door Samsung het probleem veroorzaakt (hardware-niveau). Andere zeggen dat het heeft te maken met de 'handshake' tussen de tv en soundbars.
Ik ben wel erg benieuwd of het opgelost wordt, ik zal zelf ook eens bellen met Samsung.

• R3PT1L3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26
Acradavos schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd of het opgelost wordt, ik zal zelf ook eens bellen met Samsung.
Bij mij lost het uitzetten van “invoersignaal extra” het probleem op. Dit doe ik voor HDMI 1 waar mijn Ziggo mediabox next op zit aangesloten. Dit in combinatie met Sonos arc.

• wimkaay
R3PT1L3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Bij mij lost het uitzetten van “invoersignaal extra” het probleem op. Dit doe ik voor HDMI 1 waar mijn Ziggo mediabox next op zit aangesloten. Dit in combinatie met Sonos arc.
Dank voor het mededelen. Dit ga ik ook even proberen. Daarnaast is er nieuwe firmware (1904). Volgens mij nog niet OTA, maar ik heb wel een link gevonden waar je de update kan downloaden:

https://eu.community.sams...-nach/m-p/4542410#M111041

Helaas kan ik het zelf nu niet uitproberen, aangezien ik in isolatie op mijn slaapkamer zit :'(

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

R3PT1L3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Ik heb het helaas ook met de intene apps, zoals Disney+ / Netflix etc. Ik ben benieuwd of het probleem bij @wimkaay opgelost is.

De 1904 update lijkt het geluid gefixed te hebben bij de standaard apps, Ziggo mediabox heeft nog steeds last van drops, ik moet dat nog even verder testen.

[Voor 13% gewijzigd door Acradavos op 02-02-2022 09:36]

• JohnnyV76
wimkaay schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:29:
Daar heb ik geen monteur voor nodig. Als de kwaal dan nog aanwezig is, dan moet ik contact opnemen met de dealer. Kortom, hoogstwaarschijnlijk is er geen oplossing voor dit probleem en doet iedereen er goed aan om je tv (mits het nog kan) te retourneren.
Hmm, wel irritant dit he. Koop je toch best een dure TV en dan is er toch iets wat niet helemaal top is.
Als ik gewoon TV kijk dan is het denk ik 1x per 15-25 minuten dat het geluid 1sec wegvalt. Ook bij Netflix is dat ongeveer zo. Andere apps moet ik nog eens opnieuw testen.

Ik heb bij plattetv.nl ook het service pakket erbij genomen dus mag de TV binnen 30 dagen omruilen maar ik vraag me af of alle TV's uit de serie (hier: 65QN93A) er last van hebben. Wat als ik m omruil en de nieuwe hetzelfde probleem heeft? Het lijkt iets softwarematig te zijn wat met een update verholpen zou moeten kunnen worden maar dan moet Samsung dat wel gaan doen.

Weet niet goed wat te doen. Ook support vragen bij Samsung of bij plattetv? Kan geen kwaad natuurlijk om ze allebei op de hoogte te brengen. Als niet alle TV's er last van hebben uit de serie dan is omruilen wel een idee.

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-02 06:09
JohnnyV76 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Hmm, wel irritant dit he. Koop je toch best een dure TV en dan is er toch iets wat niet helemaal top is.
Als ik gewoon TV kijk dan is het denk ik 1x per 15-25 minuten dat het geluid 1sec wegvalt. Ook bij Netflix is dat ongeveer zo. Andere apps moet ik nog eens opnieuw testen.

Ik heb bij plattetv.nl ook het service pakket erbij genomen dus mag de TV binnen 30 dagen omruilen maar ik vraag me af of alle TV's uit de serie (hier: 65QN93A) er last van hebben. Wat als ik m omruil en de nieuwe hetzelfde probleem heeft? Het lijkt iets softwarematig te zijn wat met een update verholpen zou moeten kunnen worden maar dan moet Samsung dat wel gaan doen.

Weet niet goed wat te doen. Ook support vragen bij Samsung of bij plattetv? Kan geen kwaad natuurlijk om ze allebei op de hoogte te brengen. Als niet alle TV's er last van hebben uit de serie dan is omruilen wel een idee.
Hier, ook een 65QN93A, geen enkel probleem. Heb de tv sedert mei 21. Momenteel geluid via een Samsung sounbar HW-MS650 (hdmi). Maar zowel via Bluetooth of WiFi als optisch heb ik nog nooit een onderbreking gehad. Momenteel staat er de FW 1903 op. Ook met alles af te spelen via de ingebouwde apps of via de Apple TV, geen enkel probleem.
PS: ook gewoon via de tv luidsprekers, nooit een onderbreking.

• JohnnyV76
Vanishd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
[...]
Hier, ook een 65QN93A, geen enkel probleem. Heb de tv sedert mei 21. Momenteel geluid via een Samsung sounbar HW-MS650 (hdmi). Maar zowel via Bluetooth of WiFi als optisch heb ik nog nooit een onderbreking gehad. Momenteel staat er de FW 1903 op. Ook met alles af te spelen via de ingebouwde apps of via de Apple TV, geen enkel probleem.
PS: ook gewoon via de tv luidsprekers, nooit een onderbreking.
Goed om te weten, thanks! Wellicht is omruilen dan toch een optie.

Op dit moment komt de audio output via de HDMI ARC uit mijn Yamaha soundbar. Ik heb ook een optische kabel geprobeerd maar als ik dan "optisch" selecteer bij de TV als output dan komt er geen geluid uit. Ik heb ook een Ziggo next box dus kan ook de optische kabel via de next box op mn soundbar aansluiten maar als ik me niet vergis hoor ik dan ook niks.

Weet iemand of het beter via de tv kan of via de next box? Wellicht moet ik de HDMI kabel dan weghalen of in ieder geval niet in het ARC slot stoppen op de tv?
Vanmiddag eerst nog eens de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken of het helpt.
Wat ik trouwens ook raar vind... op de Samsung website staan nu geen firmware versies meer. Lijkt wel of ze die (tijdelijk) weggehaald hebben?

• Vanishd
wimkaay schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:04:
[...]

Heeft u de soundbar aangesloten met de EARC-functie aan? En weet u toevallig ook of de qn93a gelijk is aan de qn95a afgezien van de one connect box?
Ja, aangesloten met de earc functie, de 93 is gelijk aan de 95 met uitzondering van de one connect en dat de 93 maar èèn 2.1 hdmi heeft. De 95 heeft er 4.

• wimkaay
Vanishd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Ja, aangesloten met de earc functie, de 93 is gelijk aan de 95 met uitzondering van de one connect en dat de 93 maar èèn 2.1 hdmi heeft. De 95 heeft er 4.
Bedankt voor de reactie. Hopelijk dat QN93A minder problemen geeft. Ik heb zo een vermoeden dat de one connect box voor problemen zorgt. 1 HDMI 2.1 is voldoende, ik heb nu toch enkel een Ps5.

ps op deze website https://www-hifi--forum-d..._tr_pto=sc&_x_tr_sch=http (post 4629) vertelt iemand dat een Samsung monteur aan hem bevestigde dat de one connect box inderdaad de schuldige is.

[Voor 22% gewijzigd door wimkaay op 03-02-2022 20:58]

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

outlandos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Volgens mij zegt KPN dat tv dan niet werkt. Er dienst een directe verbinding te lopen vanaf de modem naar de 4k tv ontvanger, zonder switchers ertussen. Aldus de KPN website. Geen idee of dat daadwerkelijk ook het geval is.
Waarschijnlijk doelen ze daar op i.v.m. stabiliteit. KPN kan niet zien dat jij het signaal verdeelt. :)

• JohnnyV76
Nog even een update m.b.t. het wegvallen van het geluid.
Ik heb er de afgelopen dagen geen last meer van gehad. Op de tv zie ik nog steeds dat de firmware versie 1903 erop staat dus nog geen 1904 maar kennelijk heeft t weghalen van de HDMI ARC en t geluid via een optische kabel laten lopen geholpen. Wellicht dat ik nog eens test als ik de optische kabel helemaal weghaal en de soundbar weer via HDMI ARC doe maar op zich erg blij dat er geen audio hiccups meer zijn.

• Ron32
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-02 12:26
outlandos schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Dank maar is helaas uitverkocht.
Hier nog wel te koop

https://www.megekko.nl/pr...leshopping&utm_medium=cpc

Je kunt ook een Netgear GS108E nemen

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 19:58
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

@Ron32 @Guldan voordat ik bestel even dubbel checken, is deze dan de goede/meest recente als ik 8 porten wil?

• Guldan
  • Laatst online: 22:57

Guldan

Thee-Nerd

Die moet je hebben Als je hem binnen hebt kan je hem ook ff snel aan de tv ontvanger hangen. Heb je dan langer dan 5 minuten bewegend beeld dan is het goed. Ik heb wel eens getest wat hij deed met een verkeerde switch, dan kreeg ik wel ff kort beeld maar daarna bleef het beeld hangen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 21:26
Ik ga ook voor de 65QN95A na alle positieve berichten en gezien we in een zeer "zonnige" woonkamer zitten en ik OLED toch nog wat tricky vind vanwege eventueel inbranden, ook al is het een steeds kleinere kans.

Nu zie ik alleen dat nieuwe modellen meestal in maart (?) worden gereleased en met de snelle en grote verbeteringen in miniled, is het dan aan te raden om nog even een half jaar te wachten zodat de 2022 opvolger weer wat betere prijzen heeft? Als ik namelijk zie hoeveel verschil er zit tussen de 65QN95A en zijn voorganger, dan gaat deze techniek wel snel op dit moment. Ik zit nu nog met de UE55F6510 van 2013, dus ook de nieuwe Samsung wordt er weer één voor 9 á 10 jaar.

Edit:// Nm, zie nu de specs van de QN95B, ik wacht nog wel even :)

[Voor 4% gewijzigd door Dalive op 10-02-2022 13:27]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 19:59
Ja, meer dan prima. Geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

TFHfony

Professional Weirdo

belmonde schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:05:
[...]

Welke beeldmodus heb je tv op staan ? Wat heb je ingesteld verder kwa waardes..
Ik heb hem nu maar even ingesteld op Dynamisch & intelligente beeldmodus uit. Vervolgens met:
Helderheid: 50
Contrast: 50
Scherpte: 10
Kleur: 30
Tint (G/R): 0
Beelscherpte: Auto
Lokaal Dimmen: Standaard
Contractverbetering: Laag
Kleurtint: Standaard
Schaduw Detail: 0

Door de KPN VIP5202 op altijd HDR uitput te zetten geeft deze nu prima beeld.
Op de andere inputs en ook als ik kijk via een app op de TV zelf lijkt het beeld nogal dof. Door even de intelligente beeldmodus aan/uit te zetten is het beeld weer fel en levendig om daarna binnen een paar minuten weer dof te zijn. Terug weer de intelligente beeldmodus omzetten en het is weer even goed.
Het lijkt alsof de TV als deze niet in HDR modus staat na enige tijd in eens soort van eco-modus lijkt te gaan ofzo en de backlight terugschroeft. Iemand enig idee?

/edit 23:10/
Precies... De correcte instelling gevonden. Hehe... Wat een irritante en inconsequenti dimming kent die spaarstand.

[Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 02-03-2022 23:11]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:36
brmhr schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:01:
Hallo allen, sinds vorige week zijn wij in het bezit van een Samsung 55QN85A. Tot nu toe goed tevreden over de kwaliteit van beeld etc. Alleen viel het ons op dat er een kromming/bolling lijkt te zitten in het scherm, deze is vooral te zien bij reflecties of donkere beelden. Is dit normaal of is het verstandig dit even aan te geven bij de verkopende partij?

[Afbeelding]
Geen één paneel is helemaal vlak in de weerspiegeling, dus dat is niet iets om je zorgen over te maken als de TV er verder goed uitziet en het goed doet.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:36
Treveo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:03:
Hallo allemaal,

Heeft iemand ook dat je bij Disney+ app op de QN93A soms niet meteen een aflevering/film kan starten? Dan zie je een loading icon en dat blijft lang zo tot je weer teruggaat en opnieuw probeert te starten, dan laadt hij het meestal wel.

TV is bekabeld en ons internet is stabiel, daar ligt het zeker niet aan, maar ik vraag me af of het aan de TV zelf ligt of aan de app?
Ga er maar vanuit dat dit de app is (of een combi van de app op een specifieke TV). Op mijn Sony en LG TV is Disney+ ook niet 100% stabiel, maar ook Netflix of YouTube doen wel eens moeilijk, al is dit echt heel zelden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

TFHfony

Professional Weirdo

Marcel5555 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:34:

Is dit probleem al opgelost bij je ?? en zoja hoe los je dit probleem op, daar ik het ook ondervind
Instellingen -> Algemeen -> Aan/Uit Spaarstand

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb hem op filmmaker mode met een minimale helderheid van dacht ik 20, local dimming hoog voor HDR en laag voor SDR. Helderheid laat ik verder door de TV regelen, heb de halve dag volop zonlicht erop staan namelijk. Filmmaker mode kan even wennen zijn maar daarna wil je niet meer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:44
BounceMeister schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:20:
Ik heb sinds 2 dagen een 55" qn95a. Hij heeft een mooi beeld, maar geeft ook erg veel licht! Kan je de helderheid lager zetten, maar hem dat evengoed automatisch laten bijstellen (op een iets lager niveau dus)?
Ook zie ik bij snel bewegende beelden rare effecten in de achtergrond. Bijvoorbeeld bij de poten van een rennende zebra. Welke setting heeft daar invloed op?
Zet hem meteen van "AI" af als je dat nog niet gedaan hebt.. Als je hem wel op film/movie of filmmaker beeldmodus hebt staan. Kun je de verlichting makkelijk lager zetten.. Ik weet niet hoe het heet.. backlight ?? Meestal de bovenste optie bij beeldinstelling opties..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vanishd
Voor alle tv’s uit de QN serie 2021 volgens mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
Vanishd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:34:
[...]

Voor alle tv’s uit de QN serie 2021 volgens mij.
Yes, zie hem nu ook. Changelog:

Update version 2001.4 - June 2022

Revision of the automatic shutdown
An ARC bug has been fixed
Revision of the 2-factor authentication
The booting process has been improved
Fixed an issue with 4K 120Hz when connecting Xbox Series X
An audio bug in conjunction with HDMI 2.1 has been fixed
"No network connection" error has been fixed.
Fixed a bug that could lead to a crash.
Improving the image quality
Fixed a YouTube bug
Better compatibility of audio formats
HbbTV has been revised
Various minor bug fixes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:36
Als je hem nu wil moet het via USB, maar meestal komt de update na bepaalde tijd inderdaad vanzelf beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mar88vdv
Bij Oled is zwart altijd helemaal zwart. Ik heb de Q90T gehad en nu de QN93A, alle twee uitstekende tv's. En als je niet in het donker kijkt is bij beide het contast ook uitstekend. Beide hebben wel last van wat blooming, maar bij de QN93A is dat bijna niet meer waarneembaar bij reguliere content. Schermuniformiteit/dirty screen effect (DSE) is per paneel verschillend. Oled heeft dat probleem niet en heeft ook betere kijkhoeken.

Ik heb zelf de tv staan in een kamer met overdag veel licht en met de hogere helderheid is dat geen probleem. Ook de reflectielaag op het scherm werkt goed.

Ik heb niet een variant met een One connect box (zoals de Q95T) en ik heb de KPN tv-ontvanger gewoon direct op de tv aangesloten. Geen idee hoe je dat anders kan doen.

Als je hem niet aan de muur gaat hangen en niet per sé de One connect box nodig hebt kun je misschien ook kijken naar de QE55QN92A, voor 823 euro bij Plasmavisie, er zit wel wat levertijd op zie ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:10:
Volgens mij is dat niet mogelijk. Op welke firmware zit je? Ik zit zelf op 2001.4, geüpdatet via USB. Ook met een QN93A (55")
Yup, ook 2001.4. Auto update uit maar toch ging ie hem updaten :-/.

Ik zag het heel goed bij de nieuwste Doctor Strange. In paar donkere shots na wat lichtere shots zag je dat hij na paar seconden ineens ging dimmen. Alsof hij te laat was en realiseert: ooh, nu geven we iets te veel licht. Dan zie je hem dimmen.

Doet beetje denken aan die setting om je backlight te dimmen obv inhoud, maar die is dus uitgevinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mar88vdv
Oh, dat is vervelend. Ik heb ook nog niet echt een oplossing gezien op het avs- en samsungfora. Er zijn mensen die local dimming op 'low' zetten zodat het probleem minder duidelijk zichtbaar is, maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet. Anderen zijn gaan knutselen in het service menu, maar daarmee vervalt je garantie. Misschien contact zoeken met Samsung zelf?

@S913: Hebben ze jou probleem kunnen oplossen?

• Treveo
Bassbounce schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:
We hebben sinds 2 weken een Samsung qn93a gekocht, prima beeld en geluid.

Echter is het beeld heel erg donker tijdens het afspelen van hdr content op Netflix via Kpn.
Bij normale hd films hebben we geen problemen.

Is dit op te lossen met een instelling?
Volgens mij kan je dan spelen met de instelling "Contrastverbetering". Of misschien met "Lokaal dimmen". Deze instellingen kan je als het goed is voor non-HDR en HDR instellen. Dat onthoudt de TV dan voor je.

• mar88vdv
Het zou ook kunnen dat er voor die beeldmodus een aantal ECO-opties weer aan staan. Ik heb gemerkt dat als je een 'nieuw' source/bron-kanaal hebt of beeldmodus (HDR/SDR/Game Mode) je de eerste keer steeds de ECO-opties uit moet zetten (brightness optimization, brightness reduction). Best irritant in het begin, maar het is per bron/beeldmodus een eenmalige actie.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:23
Voor zij die er mss ook interesse in hebben, ben ik op zoek gegaan naar een USB Gigabit LAN-adapter dat compatibel is met mijn 65QN95a (One Connect Box) (Firmware v2001.4).

Lang verhaal, kort: Because I can / want to :+
(Geen stabiele draadloze verbinding, opstarten van apps zoals netflix en youtube hebben er baat bij)

Alsnog handige info:
  • De One-Connect-Box heeft 'maar' een 100Mbps-NIC
  • De One-Connect-Box heeft 'maar' USB 2.0-poorten (~=480Mbps)
  • = Een USB3.0 Gigabit LAN adapter zal nooit de volle 1Gbps halen op een USB2.0-poort
  • == Maar omdat mijn internet abo toch maar 300Mbps geeft, heb ik geen reden tot klagen :>
Maar dus, de zoektocht.. voorlopig geen succes maar hieronder alvast een overzicht:

Werkt wel:

• Voorlopig geen

Werkt niet:

In bestelling:

• Geen :')

[Voor 12% gewijzigd door Wouter06 op 28-08-2022 11:18]

• mar88vdv
In theorie zou op een Samsung tv de beeldkwaliteit hetzelfde moeten zijn met de PS5 in vergelijking met de Tizen OS-apps. De streaming-apps van de PS5 ondersteunen ook gewoon UHD/4K/HDR. De PS5 ondersteunt geen Dolby Vision, maar dat doen Samsung tv's ook niet, dus waarschijnlijk heeft dat geen gevolgen voor de beeldkwaliteit.

Een andere reden om niet te streaming via je PS5 zou het stroomverbruik kunnen zijn. De PS5 gebruikt schijnbaar zo'n 70 á 80 W tijdens het streaming, dat is best wel wat.

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-01 19:24
Ervaren jullie hetzelfde,als je dolby atmos in de tv aanzet,dat ik dan geen achterkanalen heb.
Mijn tv is met hdmi earc verbonden met de reciever.
Geluidsinstellingen in de tv op auto,earc mode on
Wie ervaart dit ook bij een 5.1 opstelling?

Ik heb heel internet en youtube uitgeplozen maar dit specifieke geval lees ik nergens.
Het lijkt net of dolby atmos niet goed werkt als je een 5.1 hebt,wat ik raar vind omdat gewoon dolby digital signaal is en ook als zodanig moet horen.

Zet ik dolby atmos uit,dan heb ik wel 5.1.
Kom er niet achter of ik nou iets fouts doe,of niet.

• Treveo
Bassbounce schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

Ik zie het voornamelijk bij het bekijken van YouTube clips met een zwarte achtergrond was eerder geen sprake van.
Tijdens het gebruik van Android op de Mi Box is het ook zichtbaar vooral in het menu van android.

Hdr zet ik altijd uit bij deze tv, ik vind de beelden te donker op Netflix enz.
Probeer de local dimming op laag ipv standaard of hoog. Dat loste voor mij op namelijk

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:44
Bassbounce schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:10:
Ik heb 3 maanden geleden een qn93a gekocht bij HelloTV.
TV was prima op een dode pixel na, ze hebben het scherm vervangen alleen nu heeft het scherm veel last van blooming.
Er is een hele waas rondom figuren op een zwarte achtergrond.

De monteur vertelde dat het normaal was omdat het geen oled tv was, echter had het vorige paneel er totaal geen last van.

Ik had de qn93a juist gekocht vanwege het va paneel.
Is er misschien een IPS paneel van de 85 serie ingezet ? Ik zeg maar wat !
Kun je testen door zachtjes tegenhet scherm te tikken met je vinger. Moet je maar eens op googlen.. Bedenk maar wat key words..

• mar88vdv
damaded schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:28:
Heeft iemand het scherm toevallig in gebruik als computerscherm..?

Wat gebeurt er als de PC / Mac in standby gaat, geeft de TV dan een No-Signal melding, en schakelt de TV zich uit na een minuut of 15 (wellicht instelbaar), of blijft hij net als een Sony X90J de hele nacht aanstaan met een screensaver en een joekel van een No-Signal melding..?

M.a.w. zit er in de qn9xa iets van een No Signal Power Off functionaliteit..? Ik ben geen fan van een sleep-timers o.i.d., de TV moet specifiek door het ontbreken van een signaal getriggerd worden om zichzelf uit te schakelen.
Ik heb niet het exacte antwoord omdat ik het zelf niet getest heb. Ik gebruik mijn QN93A ook als PC-monitor. Als de pc in standby gaat verschijnt inderdaad het Check Device Power-scherm (No Signal). De tv heeft een Screen saver-optie die wordt geactiveerd na 2 uur (niet aanpasbaar behalve aan en uit) en een 'Auto Power Off' optie die instelbaar is op 4, 6 of 8 uur. Ofwel, het lijkt erop dat de TV pas na 2 uur een screen saver laat zien en op zijn vroegst na 4 uur automatisch uitschakelt. Of de tv zichzelf eerder uitschakelt bij het Check Device Power-scherm heb ik niet getest. Ik zet meestal de tv gewoon zelf uit als ik weet dat ik wat langer weg van de tv ben.

• mar88vdv
Nieuwe Firmware (Versie 2111.1) beschikbaar via de Samsung-website voor de QN9X-serie.

Ik heb geen changelog of release notes kunnen vinden en op AVS-forum zijn ze in discussie wat er precies veranderd is (waarschijnlijk local dimming en motion handling) en of en hoe er echt verschil te zien is. Over het algemeen zijn de meesten positief, maar ook een aantal die geen verschil zien. Ik moet het nog bekijken de komende dagen.

In ieder geval zijn o.a. de Xbox- en GeForce-streaming-apps toegevoegd.

• mar88vdv
Dat is ook exact waar de discussie op AVS-forum over gaat. Er zijn er die zeggen dat het bij hun sterk verbetert is, maar anderen die geen verschil zien. Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om te checken.

Update: Link naar AVS-forum

[Voor 28% gewijzigd door mar88vdv op 09-12-2022 12:26]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:39
gebruikerfz1 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:00:
Beste allemaal, onlangs stond ik op het punt om een LG G2 Oled tv aan te schaffen. Echter ben ik langs de winkel geweest (hellotv) om toch de tv even te bekijken. Door de verkoper werd ik ook op de Samsung reeks gewezen (neo qled) aangezien ik de TV op een muur naast de glazen schuifpui wil plaatsen (wel op het noorden met in-between gordijnen).

Ik heb ondertussen aardig wat keuze stress gekregen en ook mede door het risico op inbranden van Oled neig ik meer richting de QN95B. Hoe is jullie mening hierover? De tv zal worden gebruikt voor films en gaming, ik hou van natuurlijke kleuren zonder teveel enhancers aan.

Klopt het dat de QN93B dezelfde TV als de QN95B is maar dan zonder de all in one connect box? De QN93B is in 65inch bij Hellotv na korting 1750,- euro maar bij TV reus 1400,- Plattetv geeft aan dat dit import tv's zijn die dan bijv geen NL apps ondersteunen, voor mij niet zo erg, de enige apps die we gebruiken zijn Netflix en Disney+, de rest gaat via een Kodi mediacenter. Wat raden jullie aan?
Inbranden is echt geen issue meer, bij normaal gebruik en de tv in standby laten gedurende de nachten.

Ook is de helderheid van de G2 meer dan toereikend op de plek die je voor ogen hebt.

Gaat de voorkeur toch liever uit naar een LCD tv dan kun je beter naar de 65X95J kijken, vergeleken met de QN93B biedt dit model een natuurlijkere/ accuratere weergave. Met de juiste instellingen en de meeste/ alle beeldverbeteraars uit zal de QN93 in SDR de X95J niet veel ontlopen echter is dit in HDR een andere verhaal.

Samsung kiest er bewust voor om schaduwdetails agressief te onderdrukken ten faveure van diepere zwartwaardes, en wordt HDR onjuist weergegeven/ er wordt flink afgeweken van de reference PQ curve met als nadeel dat donkere delen in HDR scenes te helder worden weergegeven en highlights geforceerd. De meeste HDR titels worden in Dolby Vision gemasterd, Samsung biedt geen ondersteuning voor dit format. Ook is de bouwkwaliteit van een lager niveau vergeleken met de X95J.

Er zijn inderdaad partijen die aan grijze import doen waarbij het app aanbod kan verschillen met een Benelux model. Echter wat nog belangrijker is, is de garantieafwikkeling. Bij grijze import kan een fabrikant elke vorm van garantie/ support weigeren en ben je aan de grillen van de winkel overgeleverd. Maar goed, service en goede productkennis is ook HelloTV vreemd.

(Mocht je voor de Sony X95J kiezen, Art & Craft en Kamera Express zijn allebei officiele Sony dealers en leveren Benelux modellen.)
Pagina: 1 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee