Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gratis of goedkope VPN? Enig advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bh6
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-03 09:36
Beste,

Iemand met goede ervaringen met een VPN die goedkoop is /bestaan er gratis VPNs? En hebben die ook een download / bandbreedte limiet of niet?

Het is voor mij de bedoeling om mijn rechtstreeks IP adres te verbergen.

Hoe stel je een VPN trouwens in in Windows 10? IS dat manueel netwerk toevoegen ?

Brecht

Alle reacties

• bh6
Die Proton VPN staat me aan. Gratis versie (gemiddelde snelheid , maar zonder bittorrent support en p2p), en ook een basis versie van 4 euro per maand, waar je dan hoge snelheid krijgt en bittorrent en p2p ondersteuning. Dan is er nog een 8 euro per maand versie met TOR ondersteuning en meer VPN's inbegrepen.

Is die TOR noodzakelijk? Die vpn verbergt toch al je IP adres? Is er nog een meerwaarde van TOR ?

• bh6
@Croga, hier zag ik nog een lijstje met voordelen van VPNs. Uit het artikel lijkt het toch dat vpn je ip versleuteld/veranderd. Is dit artikel dan achterhaald of foutief geschreven.?

https://www.vpngids.nl/vpn-info/waarom-een-vpn-gebruiken/

• bh6
OK allen.

Merci voor de vele informatie.

Blijkbaar wordt er nog veel 'onzin' geschreven over VPNs dat ze de heilige graal zijn.
Ik ben bij deze toch wel wijzer geworden door jullie reacties.

Ik ga de kat voorlopig nog wat uit de boom kijken ivm VPNs.

Brecht

• bh6
Bij Proton VPN zie ik deze zaken staan bij hun Plus abonnement. geen logging en nog andere zaken zoals toegang tot geblokkeerde inhoud (zoals Netflix America series.) . Best interessant om je in die VPN's wat te verdiepen. De discussie hierboven lijkt toch dat voor velen het niet echt duidelijk is (incl. voor mij).

Hier een screenshot van hun website ter illustratie:

[Voor 22% gewijzigd door bh6 op 23-02-2021 14:21]

• bh6
@GlowMouse enig idee of die wetten van artikel 4 lid 2 ook voor België hetzelfde zijn? (is dit Europees bepaald of is elk EU land daar anders in inzake het melden/loggen van die data?)

Via Wiki vond ik deze info:

Wikipedia: Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens

En onder het hoofding 'te bewaren gegevens' het extract:

"De aanbieders van openbare telecommunicatienetwerken en telecommunicatiediensten werden verplicht tot het bewaren van alle verkeers- en locatiegegevens van de gebruikers van deze diensten. De gesprekken zelf, de inhoud van berichten of bezochte websites hoefden niet te worden opgenomen of geregistreerd.

Van een telefoongesprek moesten gedurende twaalf maanden de volgende gegevens worden bewaard: begin- en eindtijd, telefoonnummers, namen en adressen van de betrokken abonnees of geregistreerde gebruikers[11] en de locaties waar betrokken mobiele telefoons zich bevinden. De inhoud van het gesprek werd niet opgenomen. Bij sms en MMS idem.

Van e-mails moesten soortgelijke gegevens twaalf maanden, na de reparatiewet: zes maanden, worden bewaard, zoals datum en tijdstip en e-mailadressen. De e-mail zelf werd niet bewaard. Voor een internetsessie, ook: zes maanden, datum en tijdstip van de log-in en log-off en het IP-adres van de gebruiker. De bezochte websites werden niet geregistreerd. Afgezien van de gegevens van een internetsessie viel webmail van niet-Europese providers, bijvoorbeeld van Hotmail en Gmail buiten de bewaarplicht.

[Voor 79% gewijzigd door bh6 op 24-02-2021 21:45]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True