Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SSD met lage write speed (tot wel 40MB/s)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sloony
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 25-02 11:51
Hoi,

Ik heb een 1TB Samsung 860 QVO SSD. Met Blackmagic Disk Speed getest en ik krijg bijzonder lage write speeds: 40MB/s. Read speed blijft rond de 260MB/s.

De eerste 8 secondes van de test behaalt de SSD tevens wel snelheden 250MB/s, maar daarna zakt het gestaag. Is er iets mis met de SSD?

Relevant om te weten: deze SSD zit in een Mac Pro uit 2010 met SATAII, dus snelheden zullen ook minder zijn dan de SSD toe in staat is. Verder, de SSD schijf is iets meer dan voor de helft vol.

Ik had twee oude SSD's in reserve, en heb die ook getest. Eentje van 256GB en 64GB, ook allebei van Samsung. Bij deze ondervind ik geen problemen. De 256GB SSD is een Samsung 850 EVO, de 64GB een '830 series'.
...

MacPro 2010 4,1 -> 5,1
OS Mojave
Ram 24GB
CPU Intel Xeon X5690
GPU AMD SAPPHIRE RX580

[Voor 79% gewijzigd door sloony op 22-02-2021 18:16]

Alle reacties

• sloony
^ Sorry, ik had na de eerste woorden op enter gedrukt, en ineens bleek ik gepost te hebben. Dat was niet de bedoeling. Vervolgens kon ik niet zien hoe ik het weer kon verwijderen / opnieuw posten. Oops.

• sloony
CrystalDiskMark is alleen voor windows, maar voor Mac is er AmorphousDisk. Hier een screenshot.

Overigens had ik er tot nu toe geen last van. Ik was een heel ander probleem aan het onderzoeken. Wilde namelijk mijn Canon spiegelreflex als webcam gebruiken via USB 3.0, werkt niet op mijn Mac Pro, wel op mijn laptop (scheelt een paar tientjes om een aparte webcam te kopen, hoopte ik).
Ik zie trouwens nu wel het verschil in de praktijk, bij het verplaatsen van grote bestanden van en naar een externe harde schijf bijvoorbeeld.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True