Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SSD met lage write speed (tot wel 40MB/s)

Pagina: 1
Acties:

• quadrofource
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:07
Een qlc ssd verliest veel snelheid zodra deze door z'n cache heen is en zou dus best kunnen kloppen

@dehardstyler Mooie uitleg van ons :)

@Hahn Dat kan ook kloppen want dan je nog 500GB over dan. De grootte van de cache van deze qlc ssds schaalt naar hoe veel (weinig) ruimte je nog overhebt. De cache van de 2TB versie zal vanaf het begin al een stuk hoger zijn waarschijnlijk en het dus langer volhouden. Probeer de benchmark maar in een loop van een keer of 20+ dan zul je zien dat de snelheid instort

[Voor 76% gewijzigd door quadrofource op 22-02-2021 18:42]

I9 9900 + RTX 2070 + 16GB DDR4 @2666

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:59
Dat klopt en dat is "as designed". Als je dit niet wilt, dan heb je de verkeerde SSD gekocht. Dit is namelijk een QLC SSD: https://www.elinfor.com/n...-performance-test-p-10954

edit: @quadrofource je was me net voor. :P

[Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 22-02-2021 18:28]

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:59
Hahn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Het zou kunnen dat dat een deel verklaart. Maar ik heb ook een Samsung 860 QVO, maar dan de 2TB-versie, en heb nog 500GB over (dus meer dan 2/3e in gebruik) en ik haal nog dik 500MB/s read en write.
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Al helemaal de 500MB/s write niet. Heb je niet een EVO? :P

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:05
dehardstyler schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Al helemaal de 500MB/s write niet. Heb je niet een EVO? :P
Speciaal voor jou nog een keer CrystalDiskMark gedraaid, deze keer met 5 runs (ik had eerst met 3 runs getest), om de flukes te minimaliseren:

The devil is in the details.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:05
dehardstyler schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Ik ben mij van geen kwaad bewust? Als dat zo over gekomen is, dan spijt mij dat!
Je "Zie je die "1GiB" naast het cijfer 5? Zet die eens op 10GiB. Dat is de grote van je testbestand." kwam wat kleinerend over, maar no hard feelings ;)
[...]

Je hebt TS toch als voorbeeld? :P
En jij hebt de 2TB versie, dus je moet 78GiB als test gebruiken voor je zeker weet dat de cache overloopt.
Aangezien het überhaupt niet over mijn schijf gaat, heb ik voor nu wel even genoeg getest :) Als @sloony nou ook nog even wat andere tools kan proberen, dan kunnen we verder kijken.

The devil is in the details.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True