Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zonnepanelen plaatsen op leien dak

Pagina: 1
Acties:

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:22
Ik zou je adres gewoon niet plaatsen, blijft wel gewoon internet :+

en even een open deur intrappen, waarom vraag je het niet gewoon aan je buren? ;)

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
En de buren zijn vergeten wie het destijds gelegd heeft, en hoe de ervaringen zijn? Ik denk toch echt dat je daar de meest relevante info wel vandaan kunt halen.

[Voor 31% gewijzigd door hesselbeertje op 22-02-2021 18:05]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Na 10 jaar is alles hopeloos verouderd tegenover de dan geldende techniek.
Daarom heb ik een SMA met maar 5 jaar garantie.

Misschien heeft @Pazo nog leien dak tips?

[Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-02-2021 18:13]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:09

Pazo

Mroaw?

Ik ben inderdaad tegen hetzelfde probleem aangelopen toen ik zonnepanelen wilde. Ik heb ook een leien dak, en merkte dat installateurs daar niet op zitten te wachten. Dit komt omdat het gewoon ontzettend veel werk is. In mijn geval moet je voor 1 haak 4 leien verwijderen, en daarna 2 op maat zagen om vervolgens goed om de haak heen te vallen. 1 installateur vroeg daar €4000 voor (alleen installatie!), en een andere wilde het alleen op uurbasis doen, omdat die niet wist hoe lang hij er over zou doen. Kan ik natuurlijk begrijpen, maar toen heb ik besloten om het zelf te gaan doen. Op internet is best veel te vinden over het plaatsen van dakhaken op een leien dak. Ik ben er zelf meerdere dagen mee bezig geweest, maar het gaf ook wel een voldoening. En je moet het natuurlijk maar durven :)

Wellicht dat je wat informatie uit mijn topic van destijds kan halen.
Pazo in "Aanschaf zonnepanelen; zelf installeren"

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• pjcobra9t7
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-02 16:57
Bedankt voor je reactie, Pazo. Heb even jouw topic bekeken. Knap zeg dat je dat durft. Zelf doen gaat mij niet lukken. Ik heb dezelfde leien trouwens. New Stonit 40x30 cm met die haakjes.

[Voor 18% gewijzigd door pjcobra9t7 op 22-02-2021 20:38]

• pjcobra9t7
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-02 16:57
Ik kreeg vandaag al een offerte van Bongo Solar. Altijd fijn als men snel reageert. Men doet een voorstel voor 15 panelen. AEG full black 360Wp en een Goodwe 4200D-NS omvormer. Offerte komt uit op 7045 incl btw. Dat is al 2000 goedkoper dan de andere. Maar de andere gaat uit van 15 Longi Solar 365Wp en Enphase met Iq7+ micro-omvormers.

Opbrengst 5400Wp en verwachte opbrengst 4984 kWh = 92%. Ons verbruik nu is rond de 5500 kWh. Maar wij denken aan een airco in de komende jaren. 1 fase in huis. 40A hoofdaansluiting en 25A Max groepzekering. Ik heb ergens gelezen dat je dan 5750 Watt Max vermogen mag aansluiten. Betekent dat dat ik nog dik 700 Watt veilig zit?

Ik ken de Goodwe niet. Is dat een stringomvormer? Werkt ie ook met optimizers zoals SolarEdge?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True