Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestaand huis kopen. Waar op letten met de volgende plannen

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Het lijkt wel alsof die zonnepanelen de heilige graal voor je is. Zonnepanelen in dakpannen, opslag van energie in accu's... toe maar. Bij mijn eerste huis zou ik de prioriteiten anders hebben. Ga er eerst eens lekker wonen. Bepalen wat jouw verbruik is. Is dat 3000 KW op jaarbasis, 4000? 6000? Als je dat weet plof je in één dag
het dak vol.

Als ik een nieuw huis zou kopen zou ik kijken naar het volgende:
- zijn er reparaties uit te voeren?
- wat kun je relatief eenvoudig verduurzamen? spouwmuurisolatie bijvoorbeeld. Zolderisolatie kan ook.
- hoe oud is de CV installatie? een 15 jaar oude ketel kun je goed vervangen voor een nieuwe! Levert je veel op.

Daarna zou ik kijken naar zaken die je in het begin goed kunt doen, maar op een later tijdstip lastiger uit te voeren worden. denk aan het vervangen van een laminaatvloer.

Zo kun je doorgaan naar de kleinere zaken die je tegenstaan.

Wat ik zelf niet goed snap is dat je een huis van 430k koopt, en dat je dan er geen 'eigen plekje' van maakt. Een likje verf en een exotische zonne-energie installatie, en that's it. :? Maar misschien zie ik het verkeerd.

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:11
Ook al staat er geen bouwkundige keuring in je voorbehoud, je kan er natuurlijk wel gewoon 1 plannen. Als het allemaal tegenvalt kun je nog ontbinden in de 4 dagen bedenktijd na tekenen.

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-08 18:53

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Inmiddels is de bank akkoord (gister pas) maar we kunnen verder. Keuring gaf 8K aan dingen om te doen die variëren in noodzaak, sommige dingen kunnen wachten maar houtrot ramen moet wel even gedaan. de dak(pannen)vervanging lijkt betaalbaar nu maar we gaan nu naar offertes kijken. Aan de hand van suggesties hierboven zoals Monier ea gevonden voor cellen op het dak. De overige zaken in het huis zijn netjes en het zou slechts betekenen dat we plavuizen vervangen of er een vloer op neerleggen ofzo. Dus so far so good. Nu hopen vlot de juiste mensen te vinden voor het dak of installatie werk.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True