Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-07 19:44
Cyberpope schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:16:

Zijn dit soort dingen nog aan te raden of echt een afrader.
Als een tablet voor jou handig is, dan is dat natuurlijk gewoon aan te raden. Of een Teclast daar het beste voor is, is een heel andere zaak. Ik ken dit merk niet, maar uit mijn ervaring met Chinese smartphones weet ik wel dat firmware (ROM) nog wel eens een probleem kan zijn. Dat kan variëren van slechte vertalingen tot zelfs meldingen die je alleen in het Chinees te zien krijgt. En dan heb ik het nog niet over de meegeleverde apps die wel heel veel informatie van je willen hebben. Wat wel het grootste probleem kan zijn is het updatebeleid, ik kan niet snel zien hoe vaak Teclast een update uitbrengt. Met een beetje pech zou de ROM die er bij levering op staat ook gelijk de laatste ROM kunnen zijn, waardoor bugs niet meer gefixt worden en er geen security updates komen.

Het lijkt wel mogelijk een custom ROM erop te zetten, op XDA is daar wel wat over te lezen. Doordat het over een onbekend merk gaat zal er niet een heel grote community zijn die zich daarmee bezig houdt.

Ik weet niet welke sites deze tablets aanraden, maar hou er wel rekening mee dat er veel betaalde reviews zijn van dit soort producten en die met een flinke korrel zout moeten worden genomen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03-07 13:51
Als het puur ook om updates gaat kan je denk ik beter kijken naar een tablet die ''populair'' op xda-developers is. Toevallig heb ik een oude Tab A 9.7 uit 2015 dacht ik. Specificaties zijn budget maar er werd / wordt Android 10 voor ontwikkeld door een paar. En het werkt sneller en stabieler dan de Android 5.0 die origineel er op zat. Het zorgt bij mij er voor dat ik de tablet nog prima kan gebruiken voor simpel wat surfen, paar apps openen et cetera.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True