Toon posts:

Monitor pc ging op zwart bij gamen en bij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:16
Tijd om te kijken waar het aan ligt door middel van zaken uitsluiten.
Bijv. even je videokaart eruit halen en je beeld aansluiten op het moederbord. Vanaf hier kijken of het dan wel werkt. Deze strepen zouden bijv kunnen duiden op een kapotte videokaart.

Als je al meerdere problemen had kan het ook zijn dat je moederbord kapot is.
Dit is het beste te testen door zoveel mogelijk eruit te halen en enkel met de basis op te starten.

[Voor 6% gewijzigd door Renzzie op 19-02-2021 11:13]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 21:51
De markt voor videokaarten is op dit moment niet in orde, je zou op vraag en aanbod kunnen kijken voor een oudere kaart. Want iets moderns is niet te betalen momenteel. Kaarten kosten nu 2 tot 3x zoveel dan dat ze oorspronkelijk hebben moeten kosten.

Ik denk dat je moederbord wat problemen heeft, wellicht heb je niet de juiste realtek audio drivers geinstalleerd? En anders een audio pci-e insteekkaart. Een geluidskaartje halen dus.

https://tweakers.net/videokaarten/aanbod/

Kijk hier eens rond. Maar zelfs een 1050ti word 130euro voor gevraagd. Dus ik denk dat je of een tijd moet wachten, en dat kan misschien nog wel tot eind dit jaar worden, of toch even in de buidel moet tasten, en dan krijg je niet eens een mega upgrade.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:16
Sluit je het geluid aan op het moederbord of op de kast? Als je het op de kast doet zou het kunnen duiden op een los stekkertje. Als je het direct op het mobo doet, dan kan het een probleem met het mobo zijn.

Het is een oud beestje en je had een oude videokaart. Als je hier nog tevreden mee was zou ik iets gelijkwaardigs tweedehands halen. bijv een 1050 of 1060

• murn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-10 22:41
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:38:
-Je videokaart is aan het sterven.

-Je voeding is aan het sterven/niet toereikend (meer).
bedoeld u hier beide dingen mee of een van beide want we hebben inprincipe toch het probleem gevonden?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 12:00
Volgens mij kan het nog steeds één van de twee zijn of beide.

De voeding wordt namelijk minder belast wanneer je de videokaart verwijderd. ;)
En dan lijkt het inderdaad dat het nu goed werkt omdat de pc geen videokaart meer bevat en de voeding dus minder hoeft te doen.
Zwarte schermen kan (let wel: naar mijn ervaring!) ook op een probleem met een voeding wijzen.

Ik zou persoonlijk de videokaart in een andere pc testen om dat uit te sluiten.

[Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-02-2021 11:52]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12 12:00
murn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:52:
ik heb hier wel een andere pc staan alleen is dat ding echt oud uit 2008 volgens mij. Ook krijg ik dan het probleem dat ik dan andere videokaart drivers daar op moet instaleren omdat dat een msi is.
Tja, dat hoort er soms bij met troubleshooting.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee