Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• pvhees!
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15-03 09:31
Hallo,

Ik heb een Fritzbox 7530AX.
Hij wijst automatisch de 2,4 of 5 GHz band toe aan mijn via wifi aangesloten apparaten.
Maar op sommige plaatsen in huis wijst hij 5 GHz toe terwijl de wifi dan slecht is.
Kan ik vastleggen welke band hij toewijst aan welk apparaat?
Dus bijvoorbeeld mijn laptop in de kelder 2,4 GHz voor vast toewijzen.

Groet,
Pieter

Alle reacties

• pvhees!
Dus de laptop in de kelder kiest zelf de band?
De signaal sterkte is maar 1 streepje en het internet is erg langzaam.
Als ik aan filmpje afspeel hapert het erg.

• pvhees!
rens-br schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:00:
@pvhees! je kan natuurlijk twee losse SSID's maken, eentje voor 2,4Ghz en eentje voor 5Ghz.
Bedoel je dat ik 2 verschillende netwerken kan aanmaken met verschillende namen?

• pvhees!
lier schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Overal (ik zal de flauwe grapjes achterwege laten...)

Flauwe grapjes mag altijd.

[...]

Streepjes zijn echt wel totaal nietszeggend, waarden van de verbinding (snelheid waarmee verbonden en signaalsterkte) zijn wel relevant.

[...]

Filmpje...op YouTube?
Ja bijvoorbeeld You Tube maar ook televisie kijken op mijn laptop van canal digitaal of netflix hapert.

Maar laten we bij het begin beginnen: hoe is Wifi geconfigureerd (alles behalve SSID en wachtwoord)?
Ik ben niet zo'n techneut met dit soort dingen.
Wat bedoel je met "hoe is de wifi geconfigureerd"?

• pvhees!
Kanaal staat op automatisch uitvoeren.
2.4GHz kiest dan kanaal 1 en 5 GHz kiest kanaal 36

Kanaalbreedte weet ik niet waar ik dat kan vinden.
Staat standaard ingesteld denk ik.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True