Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• venneke
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-07 12:38
Beste tweakers,

Onlangs heb ik de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf waar ik voor werk eens goed doorgelezen en hieruit is voortgekomen dat ik recht heb op een onkostenvergoeding van € 135,- p.m. geldig vanaf mei 2019.

De onkostenvergoeding is natuurlijk geen loon, en in de tussentijd heb ik wel eens wat kosten gedeclareerd (tol / parkeren) maar lang niet alles wat onder deze onkostenvergoeding zou moeten vallen.

Ik heb dit aangekaart bij HR en ze hebben ook aangegeven dat ik recht heb op die vergoeding, maar tijdens een ander gesprek werd ook duidelijk gemaakt dat dit niet met terugwerkende kracht wordt vergoedt.

Ik vroeg me dan ook af wat jullie mening hierover is? Zou ik wel in mijn recht staan om de onkostenvergoeding van al dit tijd vergoedt te krijgen minus de eerdere kosten die wel gedeclareerd zijn of is dit een kwestie van jammer maar helaas?

• venneke
Dank voor de feedback, zie hier stukje omtrent onkostenvergoeding:

Onkostenvergoeding
De onkostenvergoeding wordt gehanteerd voor de gebruikersvriendelijkheid van medewerkers wie veel buiten het kantoor werkzaam zijn. Deze vaste vergoeding zorgt ervoor dat deze medewerkers minder individuele declaraties hoeven in te dienen, waardoor tijd wordt bespaard. De onkostenvergoeding dient als vergoeding voor kosten in de categorie van koffiegeld, parkeergeld, pontgeld en kosten voor autowassen. De hoogte van de onkostenvergoeding is gestandaardiseerd op € 135,00 euro netto per maand. Dit bedrag is gebaseerd op een schatting van de gemiddelde onkosten per maand.

In geval van volledige arbeidsongeschiktheid gedurende meer dan 31 dagen vervallen de rechten van de medewerker op de hierboven genoemde vergoeding met ingang van de 32e dag na de eerste dag van de arbeidsongeschiktheid. In geval van schorsing of non-actiefstelling van de medewerker vervallen deze rechten met ingang van de dag waarop de schorsing of non-actiefstelling plaatsvindt.

Voor zover enige uit hoofde van dit artikel aan de medewerker verstrekte kostenvergoeding het door de fiscus maximaal ter zake toegestane grensbedrag overschrijdt, zal in de maand december van ieder jaar op grond van de geldende fiscale normen een herberekening van de kostenvergoedingen plaatsvinden.

• venneke
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga het nogmaals aankaarten bij HR maar leg me ook neer bij het antwoord dat ze geven. Zoals ik het interpreteer heb ik er recht op maar zullen ze dit waarschijnlijk niet met terugwerkende kracht vergoeden aangezien ik ook declaraties in die periode heb ingediend.
BastaRhymez schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:19:
Behoor je ook tot de doelgroep van deze onkostenregeling?
Ja, dit is ook bevestigd door HR.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True