Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Digital Twin huis maken, plattegrond/3d software ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik heb mijn benedenverdieping millimeternauwkeurig in Sketchup gezet, inclusief meubels en keuken. Meubels en keuken in 3D in buitenmaten. Grepen/knoppen etc aan kasten heb ik niet ingetekend dat vind ik geen toegevoegde waarde hebben. Ik heb er bijzonder veel profijt van gehad bij het bepalen van maatvoeringen voor bijvoorbeeld de keukentafel/bank die ik op maat heb laten maken. Maar bijvoorbeeld ook bij de TV-wand in onze TV-kamer, die ik zelf ontworpen en gemaakt heb. De stopcontacten/groepen/kabels heb ik buiten beschouwing gelaten. Ik weet ze grofweg uit het hoofd en dat is prima voor mij.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Gewoon met Sketchup, makkelijk te leren, en met de nodige add-ons die gratis zijn behoorlijk veel mogelijkheden.

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:28

Sick Nick

Drop the top!

Hou er er wel rekening mee dat de realiteit niet altijd overeenkomt met de tekeningen. Elke keer als ik zoiets probeer te doen en je gaat uit van de bouwtekening of vloerplan en je meet dan de echte maten zit er soms een paar mm tot een paar cm verschil in. Dat kan het verschil zijn tussen passen of vloeken ;)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Sick Nick schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:19:
Hou er er wel rekening mee dat de realiteit niet altijd overeenkomt met de tekeningen. Elke keer als ik zoiets probeer te doen en je gaat uit van de bouwtekening of vloerplan en je meet dan de echte maten zit er soms een paar mm tot een paar cm verschil in. Dat kan het verschil zijn tussen passen of vloeken ;)
Ga er gewoon van uit dat álles scheef is. De binnenmuren staan misschien loodrecht op de ondergrond, maar zeker niet parallel aan de buitenmuren, zaag je plinten dus niet bij voorbaat al op 45 graden. De kanaalplaten liggen ook niet allemaal even recht, leuk met een zigzagpatroon tegen het plafond behangen. Enzovoorts.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
En de leidingen die je in de tekening zet gaan waarschijnlijk vanaf een schakelaar of wandcontactdoos recht omhoog naar een plafond en maken daar de weg richting een centraaldoos. In de praktijk gaan leidingen vaak scheef door een wand, kortste weg, en daarna recht door een plafondplaat naar een centraaldoos. Net als leidingen vanuit de meterkast als een ster verspreid worden over de vloer. Geen touw aan vast te knopen wat de installateurs in de ruwbouwfase doen. Maakt ook weinig uit, gaat een laag beton overheen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True