• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 21:43

ByteDelight

Retro computing is alive!

1Kb schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:32:
@ByteDelight
Ok, terechte opmerking.
De xps heeft een probleem in het ontwerp. De koeling van de vrm’s is onder de maat. Om dit op te lossen moet je werken met throttlestop (software) om te undervolten en daarnaast met thermopads om de vrms met het chassis in contact te brengen. Dan is het enigsinds te doen. Omdat het dan nog steeds een laptop is die niet op volle potentie kan draaien (mijn ervaring) ben ik weggegaan bij de xps serie.
Nu ter verdediging waarom de apple, in jouw vraag was het of de xps of de apple. Ik ging er vanuit dat je de warmte problemen oplossingen al had gelezen en je een keuze had voor de apple.
Het model wat ik gebruikte was de 4k versie met de 1050 gpu.
Uit je vraag heb ik niet opgemaakt dat je naar andere modellen keek was het antwoord relatief rechtaan.
Verder heb ik de ervaringen met crashes niet, maar om in deze laptop te investeren met de problemen die er bij horen, ik zou het niet doen omdat het niet 1 probleem is wat je op probeert te lossen.
Maar goed, dat is mijn mening/ervaring.
Eens met het belabberde ontwerp van dit model, maar dat betekent niet meteen dat we naar Apple hoeven ;)
Ik vind het heerlijk om hardware te kopen, te verbeteren en dan te genieten van het resultaat.
Of ik dat zou vinden van een XPS15 weet ik niet, maar wat mij betreft gaat er niets boven proberen, succes halen of falen, en leren.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• rockrider
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Ok, ik heb eindelijk iets gevonden wat werkt denk ik! Ik dacht dat ik alles wel geprobeerd had, maar tot nu toe lijkt dit te werken:

1) Go to Bios
2) Go to Settings/Security/UEFICapsuleFirmwareUpdates (This allows/blocks Bios updates from services such as WindowsUpdater
3) Deactivate this function
4) Boot PC & Login
5 (Maybe Optional)) Install all Windows Updates first ( Installed Bios 1.19.2 too)
6 (Maybe Optional)) Check that you dont have any Windows Updates left
7) Install Bios 1.15

bron

Heb dit uitgevoerd en een schone windows installatie gedaan. TPM melding lijkt weg te blijven en hoewel het niet is om over naar huis te schrijven lijkt de boel ook weer enigszins bruikbaar. Mooi, want dan kan ik de laptop nog een poosje blijven gebruiken en afwachten wat Apple met de nieuwe MBP's (M1X) gaat doen. En zo is de laptop ook weer verkoopbaar in dat geval.

Bedankt voor jullie hulp tot hier toe in ieder geval!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee