Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[OVH] Het leed dat mailblacklist heet

Pagina: 1
Acties:

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik host ook bij OVH en herken deze issues. Het is tegenwoordig ook bijna niet meer goed te doen met outbound mail. Ik heb ook een NL ip blokje, maar zelfs al sta je tijdelijk op geen enkele blacklist, je outbound mail wordt toch wel geblokkeerd. Alle Microsoft mailadressen (outlook.com bijv.) zijn slecht te bereiken, mail komt niet eens in de spam folder. Reden? Mailserver heeft domweg te weinig reputatie en te weinig volume om deze reputatie op te bouwen. Je kunt formulieren blijven invullen. Het simpelweg alles goed doen (PTR record, DKIM, SPF, DMARC, Spamfilters, rate limits, de hele kerstboom) is gewoon niet goed genoeg meer.

Ik snap het standpunt van OVH wel, inschikken en betalen schept een precedent en opent de deur om steeds meer te betalen om mail te "mogen" afleveren. SMTP verkeer is gewoon gratis en op deze manier worden partijen die niet betalen gegijzeld.

De enige (maar niet de leukste) oplossing is om een cloud SMTP provider te configureren en deze te gebruiken voor outbound mail. Dat soort grote partijen bewaken hun blacklist registraties en reputatie nauwgezet omdat dat hun core-business is. En ze hebben meer dan voldoende verkeer om een beetje gewicht in de strijd te gooien.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17:15
Vrijwel iedere massive (budget) VPS provider staat wel op één of andere blacklist.

Als je echt aandacht hecht aan kwaliteit en vrije toegang, zou ik toch eens kijken naar een kleinschalige provider of een grotere provider waar wat meer focus wordt gelegd op kwaliteit (lees: TransIP, Tilaa etc..)

Dat wil niet zeggen dat OVH per definitie slecht is, maar ze trekken door hun lage prijzen en internationale imago gewoon 'verkeerd volk' aan, waardoor een blacklist niet te vermijden is.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-07 11:10
Zover ik weet heeft Transip geen eigen SMTP welke je over kan relayen, dat heb ik ze ook weleens gevraagd. Maar ik zie nu ook dit:

https://www.transip.nl/kn...lay-server-gebruik-maken/

https://www.transip.nl/kn...ps-mailservice-instellen/

en

https://www.transip.nl/kn...service-zorgeloos-mailen/

Verder kan je een Rpi met Postfix thuis neerzetten en je VPS laten relayen via je glas of kabel ISP, of direct SES gebruiken. Of je VPS gelijk ook overhevelen naar EC2, dan is SES gratis.

Of wekelijks weer alle blacklist afmeldingen door moeten lopen met altijd in je achterhoofd komen mijn mails wel aan bij iedereen.

[Voor 11% gewijzigd door Vinzz op 17-02-2021 12:03]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True