Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ethereum minen 2k21

Pagina: 1
Acties:

• Globalq3
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-07 20:57
De vraag is natuurlijk of je meerdere 3060 kaarten kunt kopen ;) Gezien de krapte op de markt en de limieten die de meeste winkels instellen wordt het lastig.

Let ook even op je voeding, deze moet natuurlijk wel genoeg prik hebben voor meerdere kaarten.

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Qzar schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:11:
Het is ook maar de vraag of de 3060 wel zo goed gaat worden om te minen met de 192bit geheugen bus, ik heb er iig nog geen hashrates van voorbij zien komen.
Wordt voorlopig geschat op 45 MH/s. Niet heel spectaculair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jh0t
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 18:42
Vantage92 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Hoeveel MH/s haal je met je 3060ti? Ik ben ook begonnen met minen van ETH met mijn 3060ti maar haal ongeveer 40 MH/s terwijl ik op allerlei fora voorbij zie komen dat je toch minstens 55-60 moet kunnen halen.
60MH/s, Afterburner 60% power limit, -300 core, +1000 mem clock. Gigabyte Eagle OC. Heb je je kaart al geoverclocked?

• Qzar
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:13
Khaelos schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:02:
goedemorgen

vraagje, ik mine sinds een paar dagen ETH via Ethermine.
nu heb ik heb vanochtend mijn PC uitgehad om stroomverbruik te kunnen bereken en kom tot de volgende waarden:
het is vanaf de meter genomen maar er staat verder niets aan behalve een koelkast en een tv op stand-by
tijdens het minen is mijn verbruik 414kw
tijdens PC idle is het 200kw
en als de PC uit is is het 64kw

mijn tarieven zijn 24.8 cent/kWh overdag en 22,8 cent/kWh s'nachts

ik trek hier zo'n 38.5MH mee

weet iemand of kan iemand het uitleggen of een handig online tooltje linken om mijn stroomkosten te berekenen?
Ik denk dat je nog eens even beter moet gaan meten. De waardes die je noemt zijn sowieso in Watt en niet kilowatt, anders mag je wel een windmolenpark in je tuin gaan zetten.

Je geeft aan dat je PC nu dus eigenlijk 350W gebruikt tijdens het minen, dat is erg hoog voor 40 MHS. Ter vergelijking: mijn game PC verbruikt 265W met 93 MH/s (3060TI + 1660 super). Het kan zijn dat je oudere kaarten gebruikt en daardoor je efficientie lager ligt maar dit verschil is simpelweg te groot.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True