Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AC snelheid van AX routers

Pagina: 1
Acties:

• stian1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-07 20:13
Beste allemaal, mijn eerste post:
In mijn onderzoek voor de aanschaf van een nieuwe router is er een vraag waarop ik het antwoord nergens kan vinden. Om up to date te zijn zou ik het liefst een AX router (Netgear RAX80) bestellen. Echter heb ik nog geen AX apparaten dus ben ik benieuwd naar de AC snelheid van de AX router. Deze snelheid word bij geen enkele AX router specifiek aangeven. Dit terwijl er voor AC routers specifieke snelheden zijn (AC1200, AC1800 etc). Hebben jullie een idee wat de AC snelheid van een AX router is?
Mogelijk zie ik iets simpels over het hoofd?

Thanks voor jullie hulp

[Voor 23% gewijzigd door stian1 op 10-02-2021 16:10]

• stian1
Bedankt voor de uitgebreide reactie beide. Ik had verwacht/gehoopt er iets van de versnellingstechniek van de RAX80 ook gebruikt zou worden voor de wifi5 verbinding zodat de snelheid boven de standaard wifi5 IEEE 802.11 specs zou komen. Dit is wel wat de AC10000+ etc beloven. Het lijk alsof een prima wifi5 nu een betere oplossing is dan een top wifi6. Zoals jullie al begrepen ben ik een leek. Nogmaals bedankt.

• stian1
Bedankt voor de uitgebreide en heldere reacties. Het is helemaal helder. Ik begrijp ook dat de 6000Mbps monsters niet 7 basic clients met 866.7Mbps kunnen 'voeden'. Aangezien ik nu nog een n router heb zal het een basis AX router(netgear RAX20/40 heeft geen geweldig reviews, dus mogelijk een asus of tp-link) met een netgear Wax214 of 610 (het oog wil ook wat) worden. Bedankt voor de tips.Intel AX210 in laptop bouwen is ook een goed idee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True