Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar is Signal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 31-07 01:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Van Signal staat bij mijn weten juist alles in Amerika? Is volgens mij allemaal AWS.
Maar ik ben geen Signal gebruiker, dus dit is puur van horen van.

Met Telegram staat data van gebruikers afkomstig uit de Europese zone (dus GDPR van toepassing) juist in Nederland. Zie: https://telegram.org/privacy#4-1-storing-data
En de controller van de data in Londen: https://telegram.org/privacy#1-4-eea-representative
Telegram HQ staat in Dubai.
En de eigenaar, Pavel Durov, is van oorsprong een Rus. Voormalig eigenaar van VK (soort van Rusland's Facebook). Van heer Durov is juist bekend dat hij geen data van Navalny en protesterende mensen wilde overhandigen (in 2014, ja toen speelde dat Navalny verhaal al). En is uit dienst gezet door een brief die in zijn naam geschreven is, maar die hij claimt niet geschreven te hebben. I.a.w.: die is er uit gezet door de staat.
Bekende quote van hem is ook dat Rusland op dit moment ook geen geschikt land is om Internetbedrijvigheid in te doen.
Kortom: Telegram, HQ staat in Dubai. Als Nederlander staat je data in Nederland. En de eigenaar... ja die heeft een Russisch paspoort. Maar in handen van de Russen: nee, bij mijn weten niet.

[Voor 135% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2021 16:52]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:
Van Signal staat bij mijn weten juist alles in Amerika? Is volgens mij allemaal AWS.
Maar ik ben geen Signal gebruiker om meerdere redenen, dus dit is puur van horen van.

Met Telegram staat data van gebruikers afkomstig uit de Europese zone (dus GDPR van toepassing) juist in Nederland. Zie: https://telegram.org/privacy#4-1-storing-data
En de controller van de data in Londen: https://telegram.org/privacy#1-4-eea-representative
Telegram HQ staat in Dubai.
En de eigenaar, Pavel Durov, is van oorsprong een Rus. Voormalig eigenaar van VK (soort van Rusland's Facebook). Van heer Durov is juist bekend dat hij geen data van Navalny en protesterende mensen wilde overhandigen (in 2014, ja toen speelde dat Navalny verhaal al). En is uit dienst gezet door een brief die in zijn naam geschreven is, maar die hij claimt niet geschreven te hebben. I.a.w.: die is er uit gezet door de staat.
Bekende quote van hem is ook dat Rusland op dit moment ook geen geschikt land is om Internetbedrijvigheid in te doen.
Kortom: Telegram, HQ staat in Dubai. Als Nederlander staat je data in Nederland. En de eigenaar... ja die heeft een Russisch paspoort. Maar in handen van de Russen: nee, bij mijn weten niet.
Signal is er niet heel duidelijk over:
Please read our Privacy Policy to understand how we safeguard the information you provide when using our Services. For the purpose of operating our Services, you agree to our data practices as described in our Privacy Policy, as well as the transfer of your encrypted information and metadata to the United States and other countries where we have or use facilities, service providers or partners. Examples would be Third Party Providers sending you a verification code and processing your support tickets.
Ze geven dus in principe aan dat het kan dat ze in andere landen hosten. Maar hoe revelant dat is, is een tweede, aangezien je E2E encryptie hebt
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True