Beste Lezer,
Ik heb vorige week een systeem gebouwd met de volgende specs:
- GB Z490 UD Moederbord
- i9 10850K 3600 mhz processor
- 16 GB 3200 MHZ DDR4 geheugen
- Saphire RX 580 Pulse DDR6 8 GB Graphic Card
- Coolermaster Hyper 212 EVO CPU Koeler
- 450 Watt Corsair CV450 Voeding (80+ bronze)
Maar ik loop tegen het volgende kleine probleem, dat als ik iets open bv een filmpje of een aplicatie zoals Photoshop of Word dan hoor ik me graphic card
even blazen op volle toeren en als ik aan het editten ben constant.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, maar ben daar niet zeker van.
Ik voreg me af of iemand daar ervaring mee heeft zodat ik een betere voeding kan aanschaffen, echter wil ik dan wel zeker weten dat dit het geval is.
Het is niet super hinderlijk, maar ik wil gewoon een stabiel systeem draaien, waar ik me geen zorgen hoeft te maken over de temperatuur.
De processor word ook regelmatig al 65 graden bij weinig inspanning zoals het openen van een simpel filmpje op youtube en of een programma als word oid.
Operating system (Dual Boot)
- Windows 10
- Mac OS Catalina 10.15.7 (OC 0.6.5)
Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen.
Vriendelijke Groet,
Dennis
Ik heb vorige week een systeem gebouwd met de volgende specs:
- GB Z490 UD Moederbord
- i9 10850K 3600 mhz processor
- 16 GB 3200 MHZ DDR4 geheugen
- Saphire RX 580 Pulse DDR6 8 GB Graphic Card
- Coolermaster Hyper 212 EVO CPU Koeler
- 450 Watt Corsair CV450 Voeding (80+ bronze)
Maar ik loop tegen het volgende kleine probleem, dat als ik iets open bv een filmpje of een aplicatie zoals Photoshop of Word dan hoor ik me graphic card
even blazen op volle toeren en als ik aan het editten ben constant.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, maar ben daar niet zeker van.
Ik voreg me af of iemand daar ervaring mee heeft zodat ik een betere voeding kan aanschaffen, echter wil ik dan wel zeker weten dat dit het geval is.
Het is niet super hinderlijk, maar ik wil gewoon een stabiel systeem draaien, waar ik me geen zorgen hoeft te maken over de temperatuur.
De processor word ook regelmatig al 65 graden bij weinig inspanning zoals het openen van een simpel filmpje op youtube en of een programma als word oid.
Operating system (Dual Boot)
- Windows 10
- Mac OS Catalina 10.15.7 (OC 0.6.5)
Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen.
Vriendelijke Groet,
Dennis