Vraag

• Vizuhfy
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 22-09 16:12
Kleine disclaimer ik ben dyslectisch (;

Hoi Tweakers,

Ik heb een probleem met windows installeren om mijn pc, maar eerst even hoe dit kwam.

zaterdag morgen was aan het gamen maar plotseling freez mijn game/pc,vervolgens restart ik mijn pc en krijg ik het bios logo te zien (gigabyte) en er staat : preparing automatic repair en een loading cirkel en na 3 seconde freez die ook, ik opnieuw mijn pc gerestart maar zelfde probleem.

toen dacht ik meschien help het als ik windows gewoon opnieuw installeer maar dat lukt niet echt, of ik krijg een bios logo(gigabyte) of een windows logo en ze laden allebij infity heb 1 keer 4 gewacht en gebeurde niks.

ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen iemand een idee?

Hier is ook nog mijn discord : *knip* als je daar hulp wilt, moet je het daar vragen :+
mocht dat makkelijker zijn.

Met vriendelijke groet,
Vizuhfy

SPECS:

B450M gaming Rev(1.0) Gigabyte
ryzen 3 3200g
1060 6GB msi
corsair vengeance 16gb 2666mhz
kingston a400 480Gb
westerdigital 120 sata M.2
500 watt bronze Be quit!

[Voor 4% gewijzigd door br00ky op 07-02-2021 13:15]

Alle reacties

• Vizuhfy
allebij ik heb een m.2 die sata en een sata ssd.

bios update zou kunnen maar ik zou niet weten hoe?

en windows installeren doe ik met de mediacreationtool op een usb en dan in het moederboard

• Vizuhfy
ja eerst de usb uefi en dan windows boot manger, maar als ik dat doe en save and exit dan gaat die heel even de usb lezen (lichtje op usb en op scherm wit klein balkje) en dan krijg ik een bios screen te zien met gigabyte logo en blijft die maar laden ik wil het best laten laden voor een uur maar denk niet dat er veel verander.

• Vizuhfy
en de os setup staat op de usb stick

• Vizuhfy
Uszka schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Ja duh. Je hebt 2 ssd's. Op welke van die 2 staat Windows?
eerst op de kingston maar dat heb ik er afgehaald omdat steets ging freezen, er staat geen os op die wil ik er juist opnieuw opzetten het heeft er wel eerst opgestaan alleen heb die er afgehaald omdat dus problemen kreeg. OS setup staat op de usb

• Vizuhfy
Uszka schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:28:
Hoe heb je het OS eraf gehaald?

Wat staat er op je 120GB ssd?

Als je Windows gaat installeren dan alleen de ssd aansluiten waar je Windows op wilt hebben. Alle andere opslag los koppelen van het moederbord.
op de 120 ssd kan meschien alleen 1 game op staan veder niks als goed is. en ja ik heb de hele os er afgehaald meschien had dat beter niet kunnen doen eigenlijk :F

• Vizuhfy
Uszka schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:36:
Ik zou Windows op de 120GB zetten en games op de 480GB.
dat snap ik moet alleen wel kunnen :/ , ik probeer dus die windows er op te krijgen maar niks werkt

• Vizuhfy
SkyStreaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:42:
Je krijgt de installatie wel opgestart? If so, verwijder in de Windows-installatie de complete partitie van de 120GB SSD, dus: compleet blank (lees: leeg) maken en dan opnieuw selecteren als windows-station.

Beetje paardenmiddel, maar ik denk dat daar de oplossing ligt.

LET WEL, je data ben je dan kwijt.
ik krijg alleen soms een blauw windows logo of bios logo maar blijf infity laden en gebreut letterlijk niks...

• Vizuhfy
CH4OS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Met F12 kun je vaak eenmalig de boot device bepalen. Bootvolgorde in BIOS aanpassen is ouderwets. ;)
zelf dan werkt niet als op de uefi klik gaat ook infity door laden

• Vizuhfy
SkyStreaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:42:
Je krijgt de installatie wel opgestart? If so, verwijder in de Windows-installatie de complete partitie van de 120GB SSD, dus: compleet blank (lees: leeg) maken en dan opnieuw selecteren als windows-station.

Beetje paardenmiddel, maar ik denk dat daar de oplossing ligt.

LET WEL, je data ben je dan kwijt.
kan je dingen wipen van uit de bios?

• Vizuhfy
CH4OS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:47:
Ik zou even de hardware gaan testen dan. Staat jouw RAM op de QVL van het moederbord? AMD CPU's zijn best kieskeurig.
wat is de QVL? en wat zou ik kunnen testen?

[Voor 5% gewijzigd door Vizuhfy op 07-02-2021 11:51]

• Vizuhfy
SkyStreaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:54:
BIOS resetten, volledig. Wijzigingen opslaan, herstart. Even kijken wat er dan gebeurd.
met CMOS? dat heb ik all 10x gedaan is er geen manier voor een hard reset ofzo?

• Vizuhfy

• Vizuhfy
SkyStreaker schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:07:
Verplaats WDC naar de 2e rij, windows boot helemaal naar onderen. Wat gebeurt er dan?
ik heb die volgende nu gedaan, voor wat ik nu zie is dat usb leest ongeveer 4 sec dan gigabyte logo krijg met een loading cirkel en denk dat dit ook weer oneindig door gaat

• Vizuhfy
Ik kan boot menu wel open dat eerst b.v uefi usb doet naar er gebeurt dan niet veel even laden en dan windows loge en blijf maar laden.

Kan ik niet beter mijn moederbord terug sturen naar meggeko en kijken of zij er iets mee kunnen zit nog gerantie op moederbord

• Vizuhfy
Ik wil eigenlijk niet opgeven maar ik verspill zoveel tijd hier denk in 2 dagen ongeveer 16 uur aand zitten kijken wat er nou mis mee is ):

• Vizuhfy
Mijn pc zit tussen 40 en 60 dus niet echt warm denk ik en 5 fans dus dat zal probleem 10000% niet zijn
AW_Bos schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:32:
Als je PC tijdens het gamen crasht, is het niet een gevalletje van te hoge CPU-temperaturen?
Ook na een reset zal die even blokkeren tot deze is afgekoeld.

In dat geval is het niet nodig om Windows opnieuw te installeren, maar gecontroleerd je case even goed schoon te maken.

• Vizuhfy
Update : mail gestuurd naar meggeko en mag op sturen en er word iets geregeld nog geen idee wat maar dat zie ik wel.

Ik denk dat Zoizo een ander moederbord merk ga, welke merken zijn top om beetje of voor ram en gewoon verder top?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee